היכן המיליארד שקל שהובטחו ליישובי עוטף עזה?

$(function(){setImageBanner('1e0fb3d0-4f0b-44d4-8885-4ee7af4ef785','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

זוכרים שהממשלה הבטיחה ואפילו אישרה תוכנית סיוע בהיקף של יותר ממיליארד שקל ליישובי עוטף עזה?

בממשלה כנראה שכחו אז נזכיר לכם –

depositephoto

לפני יותר מחצי שנה, ב־22.10.2020, זה עבר לאישור. ראש הממשלה בנימין נתניהו התגאה – " אנחנו מביאים היום בשורה נוספת - תוכנית סיוע רחבת היקף של למעלה ממיליארד שקל ליישובי העוטף". "המדיניות הביטחונית התקיפה שלנו, על כל פגיעה שמכוונת כלפינו, לצד חיזוק החוסן האזרחי והתנופה באזור, הם המענה האמיתי לארגוני הטרור"....

אבל עד היום הכסף לא הגיע עד עכשיו. ראש הממשלה מצהיר שהמענה לארגוני הטרור הוא אישור תוכניות, אבל לא דואג לממן אותן אחרי ההצהרות.

בממשלה אומרים שבשל קשיים תקציביים ובירוקרטיים, היעדר תקציב מאושר ופעילות לפי תקציב המשכי אין לכך כסף. אבל מתוך התגובה של משרד האוצר נראה כי הנושא פשוט לא נמצא בסדרי העדיפויות של הממשלה.

הממשלה אומנם החליטה לסייע בהיקף גדול לתושבי העוטף, אבל לא החליטה לתקצב את הסיוע.

תזכורת:

התוכנית שאושרה על ידי הממשלה, כוללת, בין היתר, הטבות מס והנחות בארנונה, יצירת מנועי צמיחה כמו פיתוח תחום האגריטק, תגבור פעולות רווחה, חיזוק הביטחון האישי, השקעות בתחומי החינוך, פיתוח תשתיות, תחבורה ועוד.

עוד היה בתוכנית - הקצבה לפיתוח ושדרוג של חוף זיקים, זירוז הליכי תכנון, סיוע בטיפול בפסולת חקלאית, שורה של פרויקטים בתחום התחבורה, למשל הסדרת צומת ברור חיל - אור הנר והסדרת שתי כניסות לשדרות, קידום אזורי תעשייה, השכרת מבנים להייטק, הקמה, הרחבה והעתקה של מפעלים, הפחתת פליטות גזי חממה,  לתגבר את מערך רפואת החירום ביישובי עוטף עזה באמצעות הצבת שתי ניידות לטיפול נמרץ במועצת אשכול והשתתפות בהפעלת מוקד רפואי לילי בשדרות, הקמת מרכזי חוסן ותחנות לבריאות המשפחה.

ההחלטה מעניקה הטבות בארנונה בשיעור של 45% למגורים ו־39% לשימושים אחרים.

כן הוקצו 123 מיליון שקל למענק ביטחוני.

במשרדי הממשלה אומרים שההחלטה בתוקף – השאלה אם ומתי ייבצעו אותם. אולי ההסלמה במצב הבטחוני תחזיר אותנו לסדר היום הציבורי

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה