הילה יערי תושבת באר טוביה פונה למטיילים בקריאה "קטיף בשטח חקלאי פרטי אסור בהחלט"

$(function(){setImageBanner('558bfa88-ebcc-46ea-962b-47aab1733fb2','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

הילה יערי ממושב באר טוביה , יצאה עם אביה ביום שבת לסיור בשטח החקלאי שברשותם , ולהפתעתם מצאו משפחה שגונבת ישירות מהשטח וממלאת בשקים את התוצרת החקלאית , מדובר במעשה לא חוקי . הילה כתבה הבוקר פוסט בפייסבוק שפונה לעם ישראל בבקשה לא לקטוף תוצרת חקלאית אם לא הוגדר כשטח לקטיף .

צילום שטח הגידול -הילה יערי

כך כתבה בדף הפייסבוק :

כאן אסור לקטוף!

"היום יצאתי עם אבא שלי היקר, חקלאי ותיק, אוהב אדם ואדמה שעובד יומם וליל לפרנסתו ולפרנסת משפחתנו לסיבוב בשדות המושב שלנו. בתקופה זו של השנה אבי ואחי עמלים על גידולים שונים ביניהם חיטה וכרובית. שעות של עבודה, זריעה, השקייה, קטיף, שיווק וכו, הכל כדי להביא בכבוד פרנסה למשפחתנו. ואז, פגשנו את הישראלי המכוער.

זה שמרשה לעצמו לבוא ולעשות "שוק" או קטיף עצמי בשדות שלנו ושל חברינו החקלאים. לא. זה לא מותר. כאן אסור לקטוף.

נכון, יש לפעמים שטחים חקלאיים שפותחים שעריהם לקהל הרחב לבוא לקטוף תותים ונוריות (גם במושב שלנו) ומזמינים אתכם, הקהל, בשמחה ובאהבה- גם זו, פרנסה. אבל. לבוא בשבת בצהריים, לקטוף וללקט ממיטב עמלנו, למלא שקים שלמים בתוצרת חקלאית שאבי וחבריו החקלאים עובדים כל כך קשה לפתח ולטפח זו גניבה ! זה מכוער! זה אסור!

כשפנינו לאותו בחור (שוטר מג''ב, אגב, הסתבר בדיעבד) ולילדים שהיו איתו ברכב בשאלה מדוע הם עושים זאת תגובתם הייתה- "התאילנדים הרשו לנו" והשיא היה- "אבל גם אתם לקחתם". נכון, אבא שלי ואני קטפנו כמה כרוביות משטח הגידול ש-ל-נ-ו ! שלנו. אותו שטח שאבא שלי שתל והשקה וגידל - לאבא שלי ולי- מותר לקטוף! לכם- אסור! התנצלות כמובן לא הייתה שם, אפילו לא השפלת מבט קלה, אי נוחות. להפך.

הם רק חיכו שניסע ונפנה להם את הדרך להמשך. מה שבאמת החמיץ את ליבי ותסכל אותי זה השיתוף של הילדים (בני 10-14 להערכתי) בדבר האסור והחמור הזה. החינוך לדבר עבירה, לגניבה, לסגנון התנהגות מכוער כל כך. לא חסכתי מהם מילים. רתחתי. בערתי. אני עובדת שנים עם ילדים, מאמינה בהם, הם העתיד שלנו.

אבל ככה? זה המסר- במקום צא ולמד, צד וגנוב ? כנס לשטח לא שלך וקח מה שבא לך מתי שבא לך וכמה שבא לך?! האומנם כך נרצה שילדינו יהיו ויתנהגו בעתיד ? בושה. הדבר משול לגמריי לגנב שנכנס לבית שלך ולוקח ממנו פלאפונים, ארנקים וכל דבר בו חשקה נפשו וידו. לצערינו, החוק אינו מגן על החקלאים בגניבות "קטנות" כאלה. האמת, שאם זה היו "רק" הם, ודאי לא הייתי נסערת ומתוסכלת כל כך.

אבל דקה אחריהם פגשנו ברכב נוסף שבא לספק את צרכיו הקולינרים בשדות מושבנו. וככה בכל יום ובעיקר בשבתות, שדות המושב נתמלאים רכבים שבאים לקחת "רק" כמה כרוביות וקצת ארטישוק ואולי גם כמה חסות.

כל אחד לוקח 2-3 קילוגרמים, לא הרבה. תכפילו ב10 מכוניות בכל יום. תעשו את החישוב בעצמכם לנזק הכלכלי האדיר שנגרם לנו. ועוד לא דיברנו על נזקים שעושים לשטח עצמו כשדורכים על צמחים, מכופפים אותם, שוברים, מלכלכים ועוד. ככה יוצא שבשבתות ובזמן המשפחתי שלנו, אנו נדרשים לשמור על השדות שלנו עם "הנשק" היחידי שיש לנו- האמת, הכנות והיושרה שלנו. נותר לנו רק לפנות לליבם, אולי לפעמים להתרעם ולכעוס בפניהם- אבל בתכלס, אין לנו מה לעשות. אז בפעם הבאה שמישהו מכם חושב ללכת לעשות את הקניות שלו בשדות שלנו, החקלאים תזכרו.

כאן אסור לקטוף עם ישראל היקר. לא כאן ולא בשום שדה אחר ! זו הפרנסה שלנו. ואת מה ששנוא עלייך- פשוט אל תעשה לאף אדם אחר. ובוודאי אל תחנך את ילדיך לעשות את זה. שתפו והפיצו בבקשה את המסר. בואו נוכיח שעדיין יש בינינו אנשים טובים, ישרים והגונים".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה