הירי לעבר יישובי הדרום נמשך מסוקי קרב ומגלן תקפו עמדות ג'יהאד איסלאמי

$(function(){setImageBanner('cee6a5f3-2400-4285-b458-5e13da991650','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

במהלך השבת צבע אדום נשמע בלי הפסקה ביישובי הדרום ובעוטף עזה, רוב הרקטות יורטו. במקביל, צה"ל ממשיך לתקוף ברחבי הרצועה כחלק ממבצע "עלות השחר", ולפני הירי לאשקלון דיווחו הפלסטינים על הפצצת בית בבית חאנון שבצפון הרצועה.

תיעוד תקיפת קני מרגמות - דובר צה"ל
מאז אמש לא פוסק שיגור הרקטות לעבר עוטף עזה - כתוצאה מהמטח זוהתה פגיעה במפעל באשכול, ופרצה בו שריפה.
בצהריים התיר צה"ל לפרסם כי שני חיילי צה"ל שמשרתים ביחידה מובחרת נפצעו באורח קל הבוקר כתוצאה מנפילת פצמ"ר באשכול. הפצועים בהכרה מלאה, ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. תחילה היו דיווחים כי השניים נפצעו מנפל שנפל מוקדם יותר והתפוצץ, אך בהמשך התברר שמדובר בפצמ"ר שנפל סמוך אליהם.
-
ראש הממשלה יאיר לפיד שוחח בצהריים בטלפון עם ראשי הרשויות בדרום ועדכן אותם בהתקדמות מבצע "עלות השחר" ובהערכות להמשך. ראש הממשלה הדגיש כי יש לוודא שהתושבים יקשיבו להנחיות פיקוד העורף, ואמר כי הן מצילות חיים. מלשכתו של לפיד נמסר כי ראשי הרשויות הביעו תמיכה במטרות המבצע, ואמרו כי תושבי העוטף חזקים ויש רוח גבית להמשך קיום המבצע עד להשבת הביטחון לאזור.
עוד נמסר כי לפיד שמע מראשי הרשויות על הצרכים המידיים וארוכי הטווח של האזור, בעקבות המבצע. בנוסף, עדכן אותם רה"מ כי בהמשך היום יתכנס פורום המנכ"לים, בהובלת מנכ"לית משרד רה"מ, "במטרה למפות, לסנכרן ולייעל את המענים לתושבים כדי לסייע ככל הניתן".
שר הבטחון בני גנץ ביקר היום בסוללת כיפת ברזל יחד עם מפקד ההגנה האווירית, תת-אלוף גלעד בירן, ולוחמי הסוללה. "אנחנו נמצאים ביום השני למבצע 'עלות השחר', שמטרתו לעצור את איומי ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי, ולהחזיר את השקט והיציבות לעוטף עזה", אמר גנץ בזמן הביקור. "סיכלנו ונמשיך לסכל טרוריסטים רבים המתכננים לשגר רקטות ופצמ"רים לישראל. פגענו בעשרות מתקנים צבאיים שמשמשים את הג'יהאד האיסלאמי לייצור ולשיגור. ולוחמי כיפת ברזל שאני נמצא יחד איתם כאן ממשיכים להגן על העורף עם עיניים על המטרה כל העת".
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה