הכירו את המיזם החברתי סביבתי שכובש את יישובי הדרום

$(function(){setImageBanner('34965119-0af0-45dc-a107-e51068e743dc','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

טרנד חדש שוטף את הקיבוצים והמושבים באזור הדרום, לאחרונה נפתחות בזו אחר זו חנויות יד שנייה של בגדים ואביזרים משומשים. מבגדים בבעלות שקלים בודדים ועד למותגי יוקרה במחירים נגישים לצד ירידים ויוזמות חברתיות נהדרות שמחממות את הלב .

לימור פרייס תושבת מושב אביגדור במועצה האזורית באר טוביה, הקימה בשנה האחרונה יחד עם רונית לוינסקי סטייליסטית ועינת כהן רוזנברג, את מיזם  "הדרומיות" – מיזם חברתי וסביבתי.

למיזם הגיעה לימור לאחר שבעשור האחרון היא עובדת באגף לשירותים חברתיים בקרית מלאכי בתוכנית שנקראת "נושמים לרווחה".

התוכנית מלווה ומסייעת למשפחות החיות בעוני ובהדרה חברתית. במסגרת העבודה ובמהלך השנים עסקה רבות בתיווך והעברה של תרומות מהקהילה בה היא גרה אל משפחות אותן היא מלווה .

היא מספרת " עד הקורונה נהגתי להסתובב עם אוטו מלא בבגדים וצעצועים ולחלק בשכונות למשפחות קשות יום. שמתי לב, כי להרבה מהמשפחות לא היה נוח לקחת בגדים (לעומת חפצים) וכל פעם מצאתי את עצמי מורידה כמויות של בגדים נהדרים בביגודית בויצו במקום למשפחות עצמן. בשלב מסוים התעייפתי מהשינוע ומהסחיבות והבנתי שמשהו צריך להשתנות".

חנויות יד שנייה בדרום

את הרעיון של המיזם לאסוף בגדים שאנשים רוצים להעביר הלאה, היא החלה יחד עם חברותיה וכאשר הן זיהו שיש ביקוש גדול, הן פתחו קבוצה בפייסבוק, וגם יזמו את היריד הראשון של יד שניה באזור הדרום. חלק מכובד מההכנסות, הן המירו לתווי קניה של רמי לוי, והעבירו למחלקת הרווחה לחלוקה לפי צורך וללא תיווך. ביריד האחרון לפני חגי תשרי, הן העבירו את התרומות עבור ניצולי שואה.

דרומיות מכורות ליד שנייה

קבוצת הפייסבוק של "דרומיות מכורות ליד שניה" הן הקימו  מתוך רצון לחבר בין הקהילה הדרומית לשוק היד שניה בדרום. 

לימור מספרת" יש בדרום כל כך הרבה חנויות יד שניה מקסימות ושוות, שחשבתי שיהיה נכון לתת להן במה.

מטרת הקבוצה היא להעלות מודעות לנזקי תעשיית האופנה, לחבר את הצרכניות הישראליות בכלל והדרומיות בפרט. לצרוך אופנה יד שנייה ולעודד את הסביבה לצריכה מקיימת .

שוק יד שנייה גדל מאוד בכל העולם והצפי הוא שתוך חמש שנים יכפיל את עצמו! אנחנו רוצות לקחת חלק במגמה העולמית הזו ומזמינות את כולם  להצטרף אלינו ולהפיץ את התכנים והאלטרנטיבות שישנן כעת בתחום האופנה. ניתן  להעלות כתבות, תהיות, הצעות ורעיונות ובכך להגביר את השיח בנושא חשוב זה.

אנו נותנות  במה בקבוצה לחנויות, ירידים, מסיבות החלפה וכל פעילות שדוגלת באופנה בת קיימא.

בקבוצה יש כעת כ – 3000 חברות והפידבק שאנחנו מקבלות הוא מטורף, הן מבעלות החנויות שמברכות ומעריכות את היוזמה והן מהבנות שלדבריהן נפתח בפניהן עולם חדש ומרגש.

אני כמנהלת הקהילה מקפידה שתהיה עינינית ולא מאפשרת לפרסם שום דבר שאינו רלוונטי לנושא. יש לנו פינות שבועיות חביבות,  כמו למשל "מלכת השבוע" שמטרתן להעצים ולפרגן לנשים (בעיקר עצמאיות אבל לא רק)".

להצטרפות לקבוצה לחצו כאן 

דרומיות מכורות יד שנייה

מסיבות החלפה

מעבר לשלל החנויות הפזורות באזור הדרום לימור וחברותיה  מפיקות בין יריד ליריד מסיבות החלפת בגדים – המשתתפות מוזמנות להגיע עם בגדים במצב מצוין מהארון שלהן ולהחליף בבגדים אחרים. הכניסה למסיבות הן ללא עלות .

לימור "תוך פחות משנה הצלחנו להרים ולעורר את נשות הדרום ולגרום לשינוי תפיסתי. אנחנו מסתובבות אחת לשבוע / שבועיים באזורים שונים ומשונים מגיעות לחנויות יד שניה מתקבלות באהבה גדולה מצלמות מפרגנות ומעלות לקבוצה. לרוב אנחנו משלבות עם אטרקציות נוספות כמו עגלות קפה מסעדות שווקים או אפילו רחובות יפים בערים דרומיות. כל יום מצטרפות עוד ועוד בנות לקהילה והתחושה היא של התרוממות נפש".

חנויות יד שנייה בדרום

רשימת ישובים בדרום עם חנויות יד שניה

מושב ניר עקיבא – אצל שילה בחצר

כוכב מיכאל – אוליב

מיתר – פעם הייתי

זמרת – גלגל חוזר

מפלסים – רק שניה

חצור – פעם שניה

שקף – שניה מהבית

ערוגות – רק שניה

ניר ח"ן – חנדלה

קיבוץ נתיה הל"ה – חיש

מבקיעים – לירז פישבר

זרועה – עדנא

שריגים – שריגרוש

קדם בערבה – שניה במדבר

רבדים – בוטיקח

נגבה – קח שניה

קיבוץ גת – סולטנה

ניר עם – בחצר של כרמי

כפר עזה – דליה

צאלים berberina

נען – קפה אורלי

מבקיעים – הענתיקה של מוטי

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה