הלב נשבר: הותר לפרסום כי רן גווילי ממיתר נרצח, גופתו מוחזקת בעזה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('5b5136cb-7b57-4c3a-b6f9-867413a7ad43','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('5b5136cb-7b57-4c3a-b6f9-867413a7ad43','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

לאחר חודשים של אי וודאות, משטרת ישראל מודיעה הבוקר כי רס"ל רן גוןילי ממיתר אינו בין החיים וגופתו מוחזקת בעזה. בבוקר השבת השחורה בעודו המתין לניתוח, יצא גווילי להציל בני אדם ונחטף בידי מחבלי החמאס. יהי זכרו ברוך

רן גואילי ז"ל. קרדיט - משטרת ישראל

גבורה תחת אש: הבוקר, לאחר מספר חודשים של חוסר וודאות, משטרת ישראל מותירה לפרסום כי רס"ל רן גווילי ז"ל בן ה-24 ממיתר, לוחם יס"מ נגב במחוז הדרומי, אשר פעל בעוז ובחירוף נפש בחזית הלחימה בקרב בעלומים בשבעה באוקטובר - נרצח למעשה בבוקר השבת השחורה וגופתו מוחזקת בעזה.

המשטרה מותירה לפרסם את מותו של השוטר האמיץ, זאת לאחר שועדת מומחים שהתכנסה אמש (ג') בהשתתפות נציגי משרד הבריאות, גורמי המודיעין, משטרת ישראל, משרד הדתות והרב הראשי לישראל, קבעה עפ"י הממצאים שהוצגו בפניה כי גווילי ז"ל אינו בין החיים. הוא הותיר אחריו זוג הורים, אח ואחות.

כאמור, על פי הדיווחים והעדויות מאותו הבוקר, גווילי נחטף לשבי כשהגיש עזרה לנפגעים באזור העוטף.  בבוקר המתקפה עוד המתין האחרון לניתוח בבית החולים, אך כאשר שמע על מה שקרה, הוא לא היסס ונסע להגיש עזרה. בשעה 10:50 בבוקר יצר קשר עם חבריו בווטסאפ והודיע להם שהוא נורה פעמיים ברגלו. מאז נעלמו עקבותיו.

הבוקר, עם היוודע דבר מותו של גווילי, ספדו לו רבים מחבריו ברשתות. אלון עמית, חברו של רן כתב: ''רני חבר אהוב כמה ימים לפני שמחת תורה פתחתי את הדלת במספרה של רועי וראיתי אותך יושב במקום הקבוע שלך בשיא שלך שמח ומאושר. החצי שעה האחרונה שלנו ביחד במחשבות שלי כבר ארבעה חודשים ומשקפת חלק קטן מהאדם המדהים שאתה שלא ניתן לתאר בפוסט ובמילים בכלל. שאלתי אותך למה אתה עם קיבוע ביד וסיפרת לי שנפצעת בעבודה ואתה כבר רוצה לחזור לאופנוע. דיברנו על העתיד וישר התעניינת מה אני עושה בימים האלו. סיפרת לי על החוויות והחברים, אמרת לי שאתה רואה את עצמך ממשיך לקריירה במשטרה''.

''רועי שיתף אותנו שיש לו בעיה בירוקרטית ובלי שביקש מיד הרמת שיחות עד שמצאת פיתרון. שיתפת אותי שראית את אחי שבוע לפני מסתכל לשנייה בפלאפון בנהיגה וסימנת לו עם הצ'קלקות, הוא היה בטוח שנפל על שוטר שיתן דוח, אבל אתה התקרבת לחלון, הורדת את הקסדה בחיוך ואמרת לו "אוהב אותך פעם אחרונה" וביקשת ממנו להיות זהיר. לא אשכח לעולם את החוויות המשותפות והשיחות איתך, מי שלא הכיר אותך הפסיד. ב-7/10 ששמעתי שאתה נעדר והית באזור לחלץ ולהציל אנשים לא הופתעתי שלמרות הפציעה שלך זו לא היתה התלבטות בשבילך''.

רן גווילי ז"ל. קרדיט - צילום פרטי

עוד הוסיף עמית: ''ניהלת קרב של גיבורים בקור רוח, נלחמת וחיסלת את הרוע בקרב אירועי עד שמסרת נפשך כגיבור ולוחם שמקיים את מצוות "לא תעמוד על דם רעך" וקידוש ה' בשמירה על המולדת. כל יום חשבתי איך לפעול והאם אני עושה מספיק בשביל להחזיר אותך כי אני יודע שהית עושה אותו דבר בשבילי, אבל זה לא "היתה עושה", אתה עשית ופעלת. עשית הכל להגן עלינו. מלבד הגיבור שאתה אזכור אותך תמיד חבר אמת, אהוב על כולם, אוהב להנות מהחיים, איש ישר עם עקרונות וערכים, תמיד מדבר לעיניין בגובה העניים עם נוכחות עוצמתית ושלווה''.

שי דוד, המועמד למועצת מיתר וחבר של המשפחה כתב: ''זהו בוקר עצוב. יחד עם המשפחה וכל תושבי מיתר אשר תקווה חזקה אחזה בליבם, ליבי כואב על נפילתו של אהוב ויקר תושב הישוב מיתר רני גוילי. עצוב וכואב על צער המשפחה. את רני הכרתי עוד כשאחז בקבוק דייסה בחודשיו הראשונים ואת המשפחה המקסימה הזאת עוד מנעורי. מחזק אתכם טליק ואיציק מחבק חזק ככל שאפשר .שלא תדעו עוד צער. רני, יהי זכרך ברוך, השם יקום דמך''.

עורכת הדין מיטל אזולאי כתבה: ''זה לא היה אמור להיות ככה רני. אתה אמור לחזור הביתה, אתה יודע כמה מחכים לך? כמה אנשים מתפללים עליך? כמה האמא הלביאה שלך לא הסכימה לאף אחד שמגיע אליהם הביתה לבכות כי זה ברור שאתה חוזר? מה זה השטויות האלה? איזו זוועה אני לא מאמינה. משפחת גווילי היקרה אין לי מילים לתאר כמה הלב שלי התרסק למקרא הידיעה המחרידה על מותו של רני ב 07/10 איך מנחמים בכלל? אני שבורה''.

עם ההודעה על דבר מותו, מניין חללי המשטרה מאז תחילת הלחימה עומד כעת על 61.

מערכת באר שבע נט משתתפת בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה