המאבק של על חוף ניצנים -צו מניעה נגד עריכת אירועים מסחריים בחוף ניצנים

$(function(){setImageBanner('cd0497f1-e8b2-48fb-a373-31910f859d42','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

פרקליטות מחוז דרום (אזרחי), בשם רשות מקרקעי ישראל, הגישה היום לבית משפט השלום בב"ש בקשה למתן צו מניעה זמני האוסר על קיום אירועים פרטיים לצרכים מסחריים והפעלת אתר קמפינג בשטח חוף ניצנים, אשר מונעים מהציבור גישה חופשית לחוף והזכות ליהנות מהמשאב הציבורי.
הבקשה הוגשה על מנת לשים קץ למצב של השתלטות על מקרקעי ציבור, הפרות בוטות של הדין ועשיית עושר ולא במשפט על חשבון הציבור.

הכניסה לחוף ניצנים

חוף ניצנים הוא מקרקעין בבעלות המדינה המנוהלים על ידי רשות מקרקעי ישראל. כפי שעולה מהבקשה, חברת קייטרינג "אמיליה" ומנהלה ליאור טובול, מבצעים לאורך תקופה שימושים אסורים בשטח חוף ניצנים, בהיקף של למעלה מ-30 דונם, ובאופן שמונע את גישת הציבור לחוף והפקת הנאה ממנו.

על פי הבקשה, המשיבים עורכים אירועים מסחריים שלא כדין בשטח החוף, גובים תשלום עבור כניסת הציבור "למתחם הקמפינג" שהקימו ותחמו בשטח חוף ניצנים ועל הצבתם של קרוואנים במתחם. כמו כן, הרחיבו המשיבים את פעילות המזנון לשטח סמוך, בעודם משכירים לציבור הרחב שמשיות המוצבות במתחם, ובעוד הסבו את המזנון הפועל במקום ורחבת הדשא הסמוכה לפאב הפועל גם בלילות, והכל תוך הפקת רווחים כלכליים, פגיעה במשאבי הטבע והפרעה לגישה החופשית של כלל הציבור לחוף. 

בבקשה צוין, כי "בהיות חוף הים משאב ציבורי, ראוי שהשימוש בו יהיה פתוח לציבור הרחב באופן מלא ושוויוני. גביית תשלום מהציבור תמורת כניסה לחוף הים, וכן השכרת חלקים מהחוף, ללא כל הרשאה מהרשות, לשם הצבת קרוואנים, הקמת אוהלים וקיום אירועים פרטיים ובכלל זאת חתונות, מסיבות רווקות, ימי הולדת, אירועי חברה וכיוב' והכל למען בצע כסף, מאיינת את היות המשאב החופי- משאב ציבורי, ומפקיעה אותו מהציבור בניגוד מוחלט לכל דין".

עוד צוין, כי "המשיבים משתמשים במקרקעין המהווים חוף ים אשר מיועד לרווחת הציבור הרחב, למקור לעשיית רווחים פרטיים,  תוך חסימת  נגישות הציבור לחוף באמצעות תחימת שטחים בחוף, בלי שהם מחזיקים בכל זכויות במקרקעין ובלי שקיבלו מהמבקשת הרשאה לעשות בהם שימושים מהסוג המתואר. זאת ועוד, השימושים האמורים נעשים תוך הפרת חוק שמירת הסביבה החופית ותכליותיו בשמירת החופים כשטח פתוח לשימוש הציבור והנאתו, ומניעת המעבר החופשי של הציבור בשטח החוף".

 

ביום 16.8.20, נמסר למר טובול מכתב התראה, במסגרתו נדרש הוא או מי מטעמו להפסיק לאלתר את השימושים האסורים המבוצעים במקרקעי ציבור.  על אף ההתראה, הפעילות הבלתי חוקית במקרקעין עודנה נמשכת ובנסיבות העניין, מתבקש בית המשפט במסגרת הבקשה לתת צו מניעה דחוף להפסקת הפעילות הבלתי חוקית בחוף ניצנים.

השמירה על חופי הים כמשאב פתוח לכלל הציבור הינה אחת מהמטרות המרכזיות של "פורום החופים" ביחידה לאכיפה אזרחית בפרקליטות המדינה. הבקשה הוגשה באמצעות עו"ד תהילה שמשון מפרקליטות מחוז דרום (אזרחי), בשיתוף עם מרחב השמירה ברשות מקרקעי ישראל מחוז י-ם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה