המטען במסעדת רטטוי מוכיח - שאין להם אלוהים

$(function(){setImageBanner('a806e48b-bd44-4973-b6c4-bcf252e7f115','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

מטען החבלה רב העוצמה שהונח במסעדת רטטוי שבמושב אמונים, היה עשוי להיות אחד מהפיגועים הפליליים הקשים בתולדות מדינת ישראל - הוא הוכן על ידי מקצוענים וסיכן רבים מאוד חפים מפשע - מדובר לא רק בעליית מדרגה אלא בעליית קומות ומשם קפיצת ראש ואובדן חושים.
המלחמה בין שלום דומרני לבני שלמה עברה את כל גבולות הקווים האדומים, איבוד בלמים וטירוף חושים. עד לאן הם רוצים להגיע?

דומרני מימין ובני שלמה

ביום חמישי בערב, מסעדת רטטוי, אחת המסעדות המצליחות ביותר במדינת ישראל (והיפות ביותר יש לציין) הייתה כרגיל מלאה בסועדים. באותם הרגעים, כוחות משטרה פשטו על המקום בעקבות מידע מודיעיני על מטען חבלה שהונח ועלול לסכן חיי אדם.

החבלנים פירקו את המטען בשטח המסעדה כדי לא לעורר בהלה בקרב הסועדים.

גורם משטרתי סיפר לנו כי - "מדובר במטען גדול ורב עוצמה. כמעט ולא נתקלנו במטען בסדר גודל כזה. ברור לנו שמי שהכין אותו הוא אדם מקצוען. אם המטען היה מתפוצץ היה נגרם אסון גדול. אנו חושדים שבין בעל המסעדה לגורם עברייני הייתה איזו התנהלות שבעקבותיה הונח המטען".

המטען הונח במסעדה כבר ביום רביעי וגם אז הסועדים היו בסכנה ללא ידיעתם.

מסעדת רטטוי היוקרתית

החשד המיידי היה כי הרקע להנחת המטען הוא סכסוך בין הבעלים לאחד העבריינים בדרום.

המסעדה נסגרה בצו מנהלי למשך שבועיים במהלכם אמורים הבעלים להתייצב לשימוע. הגורם המשטרתי מספר - "נקטנו בהליך של סגירת המסעדה בגלל החשד לקשרים של הבעלים עם העבריין וכדי למנוע הישנות של המקרה".

ביום שבת שעבר, אחר הצהריים, הגיע כוח משטרה חדש ומיוחד לביתו המבוצר של בני שלמה במושב חלץ ועצרו את מי שנחשב לראש ארגון הפשיעה החזק והמסוכן באזור השפלה והדרום, בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע ובחשד לאיומים.

מעצרו של שלמה בוצע כיומיים לאחר שאותר מטען חבלה במסעדת "רטטוי" שבמושב אמונים.

למרות הסמיכות בין האירועים שלמה לא נשאל על האירוע במסעדה וגם עורכי דינו הכחישו קשר לנושא. "מעצרו של שלמה היה מסיבות אחרות", אמר הגורם המשטרתי. "עם זאת הקשר המסועף בין העבריינים בכל האזור ייתכן ויביא גם לקשר כזה או אחר לאירוע המסעדה".

היחידה המשטרתית המיוחדת מהרה לעצור את בני שלמה כבר ביום שבת, בעקבות מידע על אירועים פליליים שתוכננו לזמן הקרוב, והוא הובא במוצאי שבת לבית משפט השלום באשקלון בבקשה לשחררו בתנאים מגבילים ולהרחיקו מהאזור (מגדרה ועד אילת.) למשך חודשיים.

במרחב לכיש מודעים לביקורת לפיה הרחקת העבריינים מהאזור היא מהלך סמלי בלבד ואין לה ערך ממשי, אך משיקולים מודיעיניים, הם אימצו את השיטה, כפי שעשו זאת עם דומרני שהורחק מאשקלון לשדרות.

מהדיון בבית המשפט, לא הוזכר כל קשר בין המקרים ולמעשה הסנגורית של בני שלמה, אלחדד, תהתה מדוע הוא נעצר.

לטענת עו"ד אלחדד, שלמה נשאל אם נפגש עם בני משפחתו של מאבטח שלו שנרצח בזמן שהיה בשמירה מחוץ לביתו. "אין חשד שמרשי קשור למותו. הוא נכח בהלוויית המנוח ומכיר את משפחתו.

נציג המשטרה השיב כי "יש בתיק חומרי חקירה שמבססים חשד סביר. הצורך בבקשה לתנאים המגבילים הוא צורך של דיני נפשות. התיק מצביע על כך שנכון וצריך בשלב הזה לנקוט בהליכים כאלה ולמנוע פגיעה של אנשים".

השופט אריה דורני-דורון קבע כי קיים חשד סביר נגד שלמה והחליט לשחרר אותו בהרחקה של חודש מאזור גדרה ועד אילת עד ה־23 באוגוסט והוא יפקיד בנוסף ערבות בסך כ־50 אלף שקלים.

בתום הדיון הודיעה עו"ד אלחדד כי הם ישקלו להגיש ערעור נגד ההחלטה: "המשטרה עצרה את בני שלמה לחקירה בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע כשלא ברור מה הפשע, מתי בוצע ועם מי בוצע. המעצר נעשה באופן שמונע ממנו להתגונן ולהציג את גרסתו ולהציג חומרים לבית המשפט". 

המידע המודיעיני שנאסף אצל חוקרי ימ"ר לכיש מצביע על כך שבארגונו של שלמה מבקשים להגיב באופן קשה ואכזרי על הרצח המאבטח שלו -  מאג'ד אל-אסד (43), מהפזורה הבדואית, בצמוד לביתו של בני שלמה. בארגון של שלמה סימנו את דומרני ואת שותפיו האחים לביא מרחובות כאחראים לרצח ותכננו פעולות תגמול. ההערכה - רצון לתגובה קשה על מי שהגיע עד לביתו הפרטי לבצע רצח.

כמו כן היה חשש לפעולת תגמול על - ניסיון החיסול שסוכל באשדוד ושהיה מכוון לאחד מחייליו של בני שלמה – (הנחת מטען חבלה על אופנוע באשדוד לפני כשבועיים על ידי אנשי הכנופייה הרוסית).

גורם במשטרה טוען כי - "התכנון של בני שלמה היה להוציא לפועל מהלך כבד מאוד של פגיעה באנשים בכירים כדי להראות למי שמתקרב לבית של שלמה ופוגע באנשיו, ישלם מחיר כבד".

הגורם המשטרתי אומר - "זו תקופה רגישה ונפיצה מאוד. אנו פועלים באופן אינטנסיבי מול ארגוני הפשיעה תוך שימוש במידע ובאמצעים רבים. השיא הוא בחשיפת מטענים ואמצעי ירי רבים אצל ארגונים לפני הפעלתם. הרחקתו של שלמה פוגעת חד משמעית בתוכניות שלו. כשאתה מוציא עבריין מאזור הנוחות שלו ומהמקום שבו הוא פועל, אין ספק שזה משבש תוכניות. יש לזה גם היבט הרתעתי לגבי תכנונים עתידיים".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה