הממשלה תאשר יום זיכרון לאומי לטבח ה7 באוקטובר

$(function(){setImageBanner('6d52ff42-44b2-41fb-a79a-a92a1dc65dd2','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

בישיבת הממשלה הקרובה תאשר כי בכל שנה, ביום כ"ד בתשרי, יתקיים יום זיכרון לאומי לאירועי 7 באוקטובר ולמלחמת חרבות ברזל, וכי "יום זה יצוין ככל הניתן במוסדות המדינה".

קיבוץ בארי ביום שאחרי צילום אלמוג בוקר

לפי ההחלטה, אם כ"ד בתשרי חל ביום שישי או בשבת, כמו במועד השנה, יחול יום הזיכרון ביום ראשון שלאחריו. משרד הביטחון יקיים ביום זה טקס אזכרה ממלכתי לחללי המלחמה, ולאחר מכן יקיים מדי שנה ביום הזיכרון הלאומי טקס לציון חללי המלחמה במעמד ובמתכונת המקובלים במשרד הביטחון לגבי טקסי מלחמה אחרים.

המערך לטקסים ולאירועים ממלכתיים יקיים השנה ביום ראשון כ"ה בתשרי טקס אזכרה ממלכתי לנרצחים במתקפת הפתע של חמאס וכן במלחמת חרבות ברזל, ששמה עדיין זמני.

לאחר מכן יקיים מדי שנה ביום הזיכרון הלאומי טקס אזכרה לנרצחים במעמד ובמתכונת המקובלים במערך הטקסים.

בשנה הקרובה המערך לטקסים ולאירועים ממלכתיים יקיים טקס ממלכתי גם ב-7 באוקטובר, התאריך שבו יצוין יום השנה הלועזי למתקפה, שכן הוא בעל חשיבות ציבורית.

בדברי ההסבר של הצעת ההחלטה נכתב: "7 באוקטובר נחרת בתודעה הציבורית בישראל כיום הטבח הנורא. דווקא לציון השנה הראשונה למתקפת הטרור הגדולה ביותר בתולדותינו, כהיענות לרחשי הציבור בישראל, ישנו צורך לציין את האירוע באורח חד-פעמי במועדו הלועזי, שנחקק בתודעת העם בישראל ובתודעתו של העולם".

ההיגד 'שבעה באוקטובר' הוא רב-משמעי ובעל הקשר למונח היהודי 'שבעה', שיש בו כדי לציין את האבל בסיום של שנת האבל הראשונה לפרוץ המתקפה". טקס ערב יום הזיכרון ערב יום הזיכרון ברחבת הכותל.

 "חרבות ברזל" תצטרף גם לרשימת המלחמות שלגביהן יתקיים טקס אזכרה ממלכתי לציון עשור: מלחמת קדש, מלחמת ששת הימים וההתשה, מלחמת יום הכיפורים, מלחמת של"ג, מלחמת לבנון השנייה והמערכה צוק איתן.

משרד הביטחון יקצה את התקציב הנדרש לצורך קיום הטקס שנערך על ידיו, ומשרד ראש הממשלה יקצה את התקציב הנדרש לקיום הטקסים שנערכים על ידי המערך לטקסים ולאירועים ממלכתיים.

לפי ההצעה  כ"ד בתשרי - יומיים אחרי שמחת תורה - יהיה יום זיכרון ממלכתי שיצוין במוסדות המדינה, במחנות צה"ל ובבתי הספר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה