המשטרה חוקרת פרשת עבירות מין חמורות במעורבות תלמידים מבית ספר בצפון הנגב

$(function(){setImageBanner('e9e21fd0-e62b-4631-9bf8-6e8196a19207','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

המשטרה חוקרת בשבועות האחרונים פרשת עבירות מין במעורבות תלמידים מבית ספר בצפון הנגב בני המושבים . חלק מהעבירות, לפי החשד, התרחשו בשטח בית הספר עצמו. על רוב פרטי החקירה הוטל צו איסור פרסום. מה שכן פורסם הוא שכעת יותר מ-15 נערים מעורבים בפרשה, רובם הגדול נשלחו למעצר בית. חלקם חשודים בעבירות חמורות.
התלמידים כולם טוענים כי המעשים היו בהסכמה.

הפרשייה יצרה מבוכה ובלבול רב במועצה בכלל ובמוסד החינוכי בפרט - התלמידים המורים וההורים זועקים את זעקתם :

depositphotos אילוסטרציה בית ספר

על אף צו איסור הפרסום, הפרשה מסעירה את תושבי הדרום ומציפה שאלות רבות בקרב התלמידים. המעורבים בפרשה  חשודים בעבירות מין בדרגות חומרה שונות. כולם שוחררו לעת עתה למעצר בית, אך החקירה מתקדמת .

פיטורי המנהל:

השבוע פוטר מנהל המוסד החינוכי שבו התרחשה הפרשה. זאת, על אף שהיה אמור לפרוש בעוד כארבעה חודשים. בכיר לשעבר במוסד הגיב  "אני המום ואין לי שום הבנה איך זה קרה. דברים השתנו, ואין לי שמץ של מושג איך הדבר הזה התגלגל למה שהתגלגל. זה אסון גדול לאזור".

 ראש הרשות המקומית, שפיטר את המנהל אחרי היוודע דבר הפרשה החמורה, כתב: "חווינו כקהילה מספר אירועים מורכבים שלא יכולים לקרות בקהילה ששואפת למצוינות בחינוך. לצד שאיפה למצוינות מבחינה לימודית וחברתית, עלינו כקהילה וכרשות מקומית מוטלת החובה להבטיח את הביטחון האישי והמרחב הבטוח עבור כל נערה ונער".

זעקת התלמידים:

בעקבות הפרשה ועל-רקע מקרים נוספים שהתרחשו בבית הספר, הודיעה מועצת התלמידים במוסד החינוכי על השבתת הלימודים ליום אחד כאות מחאה. "אנו מכריזים על שביתה בקרב התלמידים והתלמידות אשר חשים בהידרדרות דרסטית מכמה היבטים בשטח בית ספרנו", הודיעו התלמידים.

מתלמידי בית הספר עולה כי האירועים במקום החלו לפני זמן רב. מועצת התלמידים הפסיקה את השביתה, לאחר שהגיעה להסכמות עם ההנהלה. במסגרתן, תהיה הפרדה בין השכבות, תהיה השגחה בתחנות הסעה ותוספת רכזות מוגנות.

התלמידים אמרו כי הם דורשים לקבל מסגרת חינוכית מתאימה למצב בבית הספר, שבה יועברו שיעורי חינוך מיני, יובהרו החוקים וייערך תיאום ציפיות. לדבריהם, "יש חוסר בהקניה בכל הקשור בכישורי חיים ותזמון לא מתאים בהעברת מערכי שיעור לא רלוונטיים - מידע שהיינו צריכים ללמוד בשלבים מוקדמים יותר בכל הקשור בחינוך מיני, בחוק היבש ובכלל".

זעקת המורים

היום פרסמו מורים מבית הספר מכתב שבו קראו להתייחס למצוקה שבה נמצאים התלמידים לנוכח משבר הקורונה. "מצוקה זו מתורגמת למעשים קיצוניים ולפריצה של כל מסגרת נורמטיבית אפשרית. אנו עומדים מול מצוקה זו ומרגישים בעצמנו חסרי קול ואמצעים. המערכת מסרבת להגמיש את עצמה כדי שנוכל להתאים את ההתנהלות שלנו למציאות החדשה.

מתחילת השנה ואף בשנה שעברה אנחנו זועקים את זעקתנו. אנחנו זועקים את הצורך להתאים את מערכת החינוך למציאות בה אנו חיים, לשעת החירום הארצית בה אנו מצויים. אנו מרגישים חשופים ופגיעים. זו שעת חירום. על מנת להעלות את תחושת המוגנות בבית החינוך אנו חוזרים ומבקשים לחזור ולתפקד כבית ספר שש שנתי, ומבקשים משאבים כדי להוציא לפועל את השינויים המבניים הנדרשים".

המורות והמורים תוקפים גם את המועצה האזורית, שהחליטה לפטר את מנהל בית הספר ולנהל משא ומתן עם התלמידים מעל ראשם:

"התנהלות המועצה בימים האחרונים ערערה וטלטלה את כל עולמנו. אנחנו מרגישים חשופים ופגיעים. ההתנהלות ניערה מעלינו את הכלי האחרון שעוד נותר לנו - המשמעות. זו אינה השעה למלחמות אגו ומאבקים פוליטיים. זו אינה השעה לפילוג ושיסוע. זו השעה להתאחד ולהתחבר".

עוד שואלים המורים - "האם ניתנה הדעת, מצד הקהילה ומצד העומדים בראשה, על היום שאחרי?

"מי יקלוט את בני הנוער בתום המשבר? האם יעמדו מולם אנשי חינוך מפורקים, נטולי משמעות, נטולי כוחות, נטולי גיבוי? האם אלו הם אנשי החינוך אשר יוכלו להעניק לבני הנוער את הליווי והתמיכה שהם זקוקים לה במסעם. זוהי שעת חירום".

ההורים דרשו לפרסם את פרטי הפרשה

כלי התקשורת אומנם לא יכולים עדיין לפרסם את כל נסיבות המקרה, אך נראה שאלפי אנשים כבר מודעים לפרטים. ההורים בבית הספר המעורב קראו לבטל את צו איסור הפרסום כדי לאפשר את הטיפול בפרשה: "מעכב את התקדמות הטיפול הפנימי בבית הספר ובקהילה".

בבית משפט השלום באשקלון התקיים היום (ד) דיון בנושא ביטול איסור הפרסום ל"פרשת המין שמסעירה את המוסד החינוכי בדרום" החלטת השופט, נשיא בית המשפט אלון גביזון.

בהחלטתו דחה את הבקשה לבטל את הצו במלואו. בנוסף, הנשיא גביזון מתח ביקורת על מערכת החינוך שבה התרחשה הפרשה החמורה: ״פרשה קשה ומטלטלת, אך לא פחות מכך עצובה. לא אשגה ואומר כי מערכת החינוך לא השכילה להתמודד עם החשיפה שיש לתלמידים לתכנים מיניים ברשתות החברתיות ודומה כי יחסי המין נתפסים עלידם בצורה מעוותת ואין כל מענה אמיתי של המערכת״.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה