המשטרה מזהירה: אתר המתחזה לדואר ישראל מנסה להונות אזרחים ברשת

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('cffeeb5d-cc39-4ae2-91b3-0e1831dc4eb6','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('cffeeb5d-cc39-4ae2-91b3-0e1831dc4eb6','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

אגף החקירות והמודיעין של המשטרה מזהיר מפני ניסיונות התחזות לדואר ישראל ברשת. כיצד תזהו האם מדובר בניסיון הונאה ומה יש לעשות במידה והזנתם את פרטיכם האישיים באתר המתחזה?

קרדיט: דוברות המשטרה

באגף החקירות והמודיעין של משטרת ישראל זוהו ניסיונות הונאה באמצעות מסרונים המפנים לאתר המתחזה לדואר ישראל. מדובר בהודעות המבשרות על חבילות שהגיעו וממתינות לאיסוף, בהן מתבקש הנמען למלא פרטי כרטיס אשראי טרם קבלת החבילה.

שיטת ההונאה עובדת בצורה כזו שהנמען מקבל בטלפון הנייד את המסרון (SMS) הבא: "החבילה שלך ממתינה למשלוח, עלינו לאשר את התשלום" עם קישור לאתר אינטרנט. על פי רוב, מספר הטלפון ממנו מתקבלת ההודעה מזוהה כ-"IsraelPost".

לחיצה על הקישור מפנה לעמוד אינטרנט זדוני, בו מופיע עיצוב הנחזה להודעה מטעם דואר ישראל, ובו ההודעה הבאה: "הזן את מספר הכרטיס. החבילה שלך ממתינה למשלוח, עלינו לאשר את התשלום לקבלה בארבעת הימים הבאים".

הקורבן מתבקש למלא פרטים כמו תעודת זהות, מספר טלפון, שם, כתובת, מספר כרטיס, תאריך תפוגה ושלוש ספרות בגב הכרטיס.

ההודעה שמתקבלת בטלפון הנייד. קרדיט: דוברות המשטרה

בניסיונות הונאה אלה משולבים, במקרים רבים, מרכיבים גרפיים שונים המנסים להעניק לקורבן תחושת ביטחון, כמו: סמלים הנחזים כקשורים לדואר ישראל, סמלים הנחזים כקשורים לחברות אשראי מוכרות כגון Visa א וMasterCard וכד'.

יצוין כי ניסיונות הונאה דומים מתבצעים לעיתים גם באמצעות שליחת הודעת דואר אלקטרוני. זאת, תוך התחזות לדואר ישראל ובקשה להיכנס לקישור הזדוני ולמלא בו את הפרטים האישיים ופרטי האשראי.

לעיתים, העבריינים העומדים מאחורי ההתחזות עלולים לעשות שימוש פלילי במידע שהושג, על מנת לבצע עבירות פליליות נוספות.

עמוד האינטרנט הזדוני בו מופיע עיצוב הנחזה להודעה מטעם דואר ישראל. קרדיט: דוברות המשטרה

כיצד ניתן לזהות ניסיונות הונאה?

קיבלתם בקשה להזין פרטים אישיים או פרטי כרטיס אשראי מבלי שיזמתם את הפעולה? וודאו שלא מדובר בניסיון הונאה.

בדקו האם קיימים סימנים העשויים להחשיד את ההודעה:

-האם הזמנתם חבילה שאמורה להגיע דרך דואר ישראל? ייתכן כי האתר ממנו הזמנתם מוצרים עובד מול חברת משלוחים אחרת.

-מה מספר החבילה עליה אתם נדרשים לשלם? לעיתים גורמים החשודים בהפצת הודעות זדוניות מסוג זה אינם מציינים כלל את מספר החבילה או, לחילופין, בוחרים לציין מספר מזהה אקראי, שאינו מופיע בהיסטוריית ההזמנות שלכם.

-מהו הסכום אותו אתם נדרשים לשלם? האם הסכום הגיוני ותואם את הרגלי הרכישה שלכם? אתר שכלל אינו מציג את הסכום אותו אתם נדרשים לשלם או שמבקש מכם לשלם בעבור משלוח, כשהמוצרים שאתם רוכשים בדרך כלל זולים מאוד, מהווה תמרור אזהרה.

-בדקו באופן ייזום מול שירות הלקוחות של דואר ישראל, במידה והוא חלק מתהליך ההפצה, או מול הספק ממנו רכשתם את המוצר האם אתם נדרשים להעביר תשלום נוסף כדי לקבל את החבילה.

הזנתם פרטים באתר המתחזה?

-צרו קשר עם חברת האשראי שלכם ובררו מולה מה ניתן לעשות. ייתכן כי תתבקשו לבטל את כרטיס האשראי שלכם ולהנפיק כרטיס חדש.

-הגישו תלונה מקוונת באתר האינטרנט של משטרת ישראל. בתלונה צרפו את כל הפרטים שיש ברשותכם, כגון תמונות של האתר המתחזה וההודעה שנשלחה אליכם לטלפון, הקישור בו מילאתם את פרטיכם ועוד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה