המשרד להגנת הסביבה הוציא צו לשמירת הניקיון למועצה האזורית מטה יהודה בדרישה לפנות באופן מיידי את מפגעי הפסולת בתחומה

$(function(){setImageBanner('1d43dd54-7747-408a-be7c-67c89c85dcc9','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

מנהל מחוז ירושלים של המשרד להגנת הסביבה, שוני גולדברגר, הוציא צו לשמירת הניקיון למועצה אזורית מטה יהודה, בגין מפגעי פסולת בארבעה מיישובי המועצה, בהתאם לסעיף 13 ב' בחוק שמירת הניקיון.
בעקבות השלכות פסולת רבות בשטחי היישובים גפן, לוזית, צלפון ותירוש

המשרד להגנת הסביבה

מנהל מחוז ירושלים של המשרד להגנת הסביבה, שוני גולדברגר: "לאחר שנתיים שבהן ניהלנו הליכי אכיפה מול המועצה, שהתחייבה פעמים רבות לפעול לטיפול במפגעי הפסולת הרבים שבשטחה, הוצאנו צו לשמירת הניקיון המחייב את המועצה למגר את התופעה. המשרד יוודא שהמועצה, האחראית על הניקיון בתחומה, תפעל בהקדם לפינוי הפסולת והחזרת השטח לקדמותו. החקלאים המשליכים פסולת חקלאית - הכוללת פסולת אורגנית, יריעות פלסטיק, צנרת השקיה, חוטי הדלייה, מכלים של חומרי הדברה, ארגזים ריקים ועוד – צריכים להבין כי הם גורמים למפגעים קשים לשטחים הפתוחים, לשכניהם ומהווים סיכון לסביבה"

מנהל מחוז ירושלים של המשרד להגנת הסביבה, שוני גולדברגר, הוציא צו לשמירת הניקיון למועצה אזורית מטה יהודה, בגין מפגעי פסולת בארבעה מיישובי המועצה, בהתאם לסעיף 13 ב' בחוק שמירת הניקיון.

 

בסיורי פיקוח שערך מחוז ירושלים של המשרד בשטח המועצה, אותרו ברחבי המועצה מפגעי פסולת רבים ביישובים גפן, לוזית, צלפון ותירוש. היישובים לא הסירו את מפגעי הפסולת על אף דרישת המשרד, והמועצה הודיעה למשרד כי היא תנקוט כנגדם בהליכי אכיפה.

 

ערמות הפסולת נמצאות בשטח פתוח וברשות הרבים, דבר המהווה עבירה על חוק שמירת הניקיון. המועצה כרשות מקומית אחראית לניקיון השטחים הנמצאים בתחום שיפוטה, ובכלל זה אחראית לסלק מפגעי פסולת ברשות הרבים. מדובר במפגעים הגורמים מטרד רב ופגיעה באיכות החיים של התושבים וכן פגיעה בסביבה, לרבות חשש לגרימת זיהום אוויר כתוצאה מהתלקחות הפסולת או שריפתה וזיהום מקורות מים.

 

לאחר שהמפגעים לא הוסרו, והמועצה התעכבה זמן בלתי סביר של למעלה משנתיים בטיפול בהם בדרכים העומדות לרשותה, בין היתר בהליכי אכיפה שהודיעה כי תנקוט, הוציא מנהל מחוז ירושלים למועצה צו לשמירת הניקיון להסרת המפגעים הרבים.

 

במסגרת הצו נדרשת המועצה לפנות את הפסולת עד ליום 15 באפריל 2023, להעביר למשרד אסמכתאות על פעולות הטיפול והפינוי, להחזיר את השטחים לקדמותם ולמנוע הישנות השלכת פסולת בשטחי המועצה.

 

המשרד ימשיך לפקח ולוודא כי הפסולת מפונה כדין על ידי המועצה, במטרה לשמור על איכות החיים של התושבים והסביבה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה