הנוסעים תקועים ופימי עושה קופה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('28a90b53-6a58-46ee-b7fc-2361a897b10b','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('28a90b53-6a58-46ee-b7fc-2361a897b10b','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

מדוע החליטו להציב דווקא את פמי פרימיום השנויה במחלוקת בחזית המאבק נגד המגיפה העולמית?
הכיצד מדינת ישראל, הפקירה את הש"ג הראשי ופתחה פתח לווריאנטים חדשים שעלולים לסבך שוב את המדינה. בעקבות התקלות - מאות שבים מחו"ל שוחררו לביתם מבלי לבצע את הבדיקות הנדרשות.

הכיצד - ימים לאחר שמשרד הבריאות לקח על עצמו את האחריות על מערך בדיקות הקורונה בנתב"ג, הכל קרס?

האם יש קשר לתרומות לחסידות גור ולפרשת השוחד לכאורה במשרד הבריאות, הנבדקת כעת במשטרה?
מי החברה שזכתה שוב ושוב בכל כך הרבה פרויקטים ובהפרטות של מוסדות המדינה?

צילום באדיבות ווינט

לאחר שעות של המתנה בתורי ענק למערך הבדיקות שקרס בשדה התעופה, נשאלה השאלה – מי לעזאזל מנהל את הביזיון הזה ומדוע הנוסעים צריכים לעבור את כל הסבל הזה?

מסתבר שהמחדל בשערי הכניסה לארץ, הנקודה הרגישה ביותר בהתמודדות עם המגפה, התרחש לאחר שהוחלפה החברה שביצעה עד כה את בידוק הנוסעים השבים לישראל, והועברה לחברת פימי פרימיום, בהליך תיחור מול ספקיות קיימות של המשרד.

מי זאת  פמי פרמיום?
מדובר בחברת פרויקטים שמספקת מגוון רחב מאוד של שירותים לממשלה (בעיקר למשרד הבריאות)  בנושאי בריאות, תחבורה, ואפילו תרבות (הפצת תרבות לפריפריה) , חינוך, ביטוחים, גרירת רכבים ועוד ועוד ועוד – ידה בכל וכל יד בה כפי שתקראו בהמשך.

אגב, שמה נקשר בפרשת השוחד לכאורה במשרד הבריאות, הנבדקת כעת במשטרה.

בחודש האחרון התריעו גורמים רבים, ממשלתיים ופרטיים, כי החברה אינה ערוכה להפעיל מערך בדיקות בסדר הגודל של נתב"ג.

כמו כן, בעבר נמתחה ביקורת על החברה בכל הנוגע לתיפקודה כספקית ב"מגן אבות" (לבדיקות קורונה בבתי אבות).

כמו כן, שמו של המנכ"ל לשעבר של פמי פרימיום, איציק חמו, שכיהן בתפקיד כ-20 שנה, וסמנכ"ל בכיר המכהן בתפקידו גם היום, נחקרו בחשד למתן שוחד לעוזרו של שר הבריאות לשעבר, מוטי בבצ'יק.

על פי החשד, החברה העבירה תרומות לחסידות גור בתמורה לקידומה במתן שירותי רפואיים מול משרדי הממשלה.

בנוסף, נגד החברה תלויה תביעה שהגיש משרד החינוך בהיקף של 47 מיליון שקל בטענה שקיבלה ממנו תשלומים ביתר בתמורה לשירותים רפואיים וסיעודיים לתלמידים בחינוך המיוחד.

מיליון שקלים ביום ועוד היד נטויה

מערך בדיקות הקורונה בשדה התעופה הוא עסק לא קטן בכלל- הנוסעים הנכנסים משלמים 80-100 שקלים לבדיקת קורונה, ובחישוב של עשרת אלפים נוסעים, מדובר בכמיליון שקלים ביום - סכום שילך ויגדל ככל שיפתחו שערי נתב"ג ואלו במדינות אחרות.

סכומים אלו יתחלקו בין פמי שמבצעת את הדיגום לבין המעבדות אשר מבצעות את בדיקת המעבדה.

 

בואו נחזור לפימי – מה היא עושה ולמען מי –

הכנסותיה מבוססות על פרויקטים של הממשלה על משרדיה השונים ומוסדותיה –

תוכנית אורות לתעסוקה - במכרז של משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה

הפרטת מערך אחיות בית ספר - החל הליך משפטי בו נטען שפמי פרימיום גבתה ממשרד החינוך כספים עודפים בסך 30 מיליון שקל.

הספריות הציבוריות - במכרז של משרד התרבות לניהול הרכש של כל הספריות הציבוריות בישראל. רכש שהיה מבוצע ישירות על ידי המשרד או הרשויות המקומיות עבור הספריות[

שירות בתי הסוהר - שירותים שונים לשירות בתי הסוהר, ביניהם שירותי רפואה ושירותי שיקום במודל של קבלן כוח אדם.

הפרטת אמנות לעם - זכתה במכרז של משרד התרבות והספורט לניהול תקציב התרבות השנתי בפריפריה בסך כ-25 מיליון שקלים. פעילות שנוהלה בעבר על ידי עמותת אמנות לעם.

בשנה שעברה זכתה במכרז משרד התרבות "משדרים תרבות" - להנגיש את התרבות הישראלית לסלון הבית".

עבור משרד הבינוי והשיכון - תפעול, בקרה של נתוני מכירות ומחירי דירות

מבחני נהיגה - זכתה במכרז של משרד התחבורה לניהול מבחן הנהיגה המעשי במרכז ובדרום הארץ.

הפרטת שירותי בריאות הציבור - החברה זכתה במספר מכרזים של משרד הבריאות לאספקת שירותים. למתן פתרון שירותי רפואה מרחוק ולמתן שירותי מגשרות במגזר הבדואי, שירותי שיקום נכי נפש, ולהפעלת מרכזי זכויות.

בנובמבר 2019, חשף העיתון TheMarker, כי החברה תרמה עשרות אלפי שקלים לחסידות גור של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, זמן קצר לפני שזכתה במכרזים אלו.

שירותים רפואיים לנכי צה"ל -

בדיקות קורונה - בספטמבר 2020 הייתה אחד משלושה ספקים שזכו במכרז של משרד הבריאות לביצוע בדיקות קורונה, במקום מגן דוד אדום

בדיקות קורונה לנוסעים הנכנסים לישראל דרך נתב"ג - במאי 2021 זכתה החברה במרכז של משרד הבריאות לביצוע בדיקות קורונה לנוסעים הנכנסים לישראל. בכיר במשרד הבריאות, אלי גלעד, ראש התמנה לסמנכ"ל בחברה.  שלושה ימים אחר כך החברה לא הצליחה להתמודד עם עומס הנוחתים, נוצרו תורים ארוכים, ונוסעים שוחררו לבסוף ללא בדיקה, עקב כניסת השבת.

ובזמן שהחברה עושה עסקים טובים עם הממשלה, מדינת ישראל, הפקירה את הש"ג הראשי ופתחה פתח לווריאנטים חדשים שעלולים לטלטל את המדינה -

המוני נוסעים שנכנסו לארץ הצטופפו בנמל התעופה בתורים ארוכים, ומאות מהם שוחררו לביתם מבלי לבצע את הבדיקות הנדרשות עקב החשש שלא יספיקו להגיע הביתה לפני כניסת השבת.

מישהו במשרד הבריאות ייאלץ להסביר מדוע שלושה ימים לאחר שהוא לקח על עצמו את האחריות על מערך בדיקות הקורונה בנתב"ג, הכל קרס ומדוע הם החליטו להציב דווקא את פמי פרימיום השנויה במחלוקת בחזית המאבק נגד המגיפה העולמית?

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה