"הסבב השקט" של תושבי הדרום הכוננות ותגובת הרשויות

$(function(){setImageBanner('f5c4f66f-e8e2-4ed2-9cb6-b89056d1b802','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

הכוננות בעוטף עזה נמשכת , חסימת כבישים, סגר על יישובים ומגבלות ולמרות המאמצים להרגיע את השטח, איום ירי הנ"ט מרחף באוויר ושם את תושבי הדרום במצור החסימות והפעולות ההגנתיות בעוטף, עשרות כטב"מים חגים מעל הרצועה כדי לאתר את החוליות של ארגון הטרור ולפגוע בהן.

צילום דובר צה"ל

הבוקר (רביעי) סייר הרמטכ"ל סייר באוגדת הצעה, ובהערכת מצב עם מפקד האוגדה הוצגה לו תמונת המצב המודיעינית-מבצעית, לצד פעילות הכוחות הלוחמים באוגדה וכוחות השריון והתותחנים שהגיעו אליה.

דובר צה"ל נמסר , "במהלך הסיור, הנחה הרמטכ"ל על הגברת מוכנות צה"ל לתרחישי הסלמה, תגבור מאמצי ההגנה, האיסוף והמודיעין - וקיים אישור תוכניות למאמצים ההתקפיים".

ראשי הרשויות בעוטף עזה מודעים לכך שהסיטואציה מורכבת ומבקשים מהתושבים לגלות סבלנות חרף הקשיים והפקקים שנוצרו כתוצאה מהחסימות.

אופיר בלובשטיין ראש המועצה האזרוית שער הנגב פרסם הודעה לתושבי המועצה:

"תושבים יקרים, סיימתי כעת שיחה עם ראש הממשלה יאיר לפיד, יחד עם חבריי ראשי רשויות העוטף. בכל פעם שאנחנו חושבים שראינו הכל מגיע משהו חדש. הפעם זה ה'סבב השקט' – חסימות כבישים נרחבות והגבלות תנועה בחלק מהיישובים מבלי שנורתה ולו יריה אחת.

אני מבין עד כמה המצב מתסכל, אני גם יודע על המצוקות האמיתיות שנוצרות כתוצאה מההגבלות – בקרב הילדים ובני הנוער, עבודות חקלאיות ופעילות עסקית שנפגעת ועובדים שכירים שאינם יכולים להגיע לעבודתם ולא בטוחים האם יקבלו את שכרם בסוף החודש.

על אף הקושי הגדול אני מבקש מכולנו להישמע להנחיות הצבא – הן נועדו למנוע מצב של הסלמה ואובדן חיי אדם. אני סומך על צה"ל ועל המפקדים והחיילים בפיקוד הדרום שיעשו הכל על מנת להגן עלינו תושבי העוטף.

יחד עם זאת ברור לי שהמצב הזה לא יוכל להימשך עוד זמן רב. במידה ונידרש לסבב לחימה נוסף אני קורא למערכת הביטחון ולדרג המדיני לעשות הכל כדי להבטיח שזה יהיה על מנת להבטיח שקט לאזור לזמן ממושך.

אלו הן שעות קריטיות שיקבעו האם פנינו לחזרה לשגרה או להסלמה – אנו ננהג באחריות כפי שאנו יודעים לעשות. זהו לא הזמן למחוללי פרובוקציות כדוגמת בן גביר, שמגיעים לאזור להצית מלחמות. מהרגע הראשון בו נחסמו הצירים צוותי המועצה פועלים על מנת לתת מענים מלאים לצרכים שעולים מהשטח – מהתושבים ובעלי התפקידים ביישובים.

מספר עדכונים חשובים שאני מבקש לשתף אתכם:

• שוחחתי עם נציגי רשות המיסים בדבר הצורך במנגנון פיצויים למי שנאסר עליו ללכת לעבודה (כדוגמת תושבי נחל עוז) ובגין נזקים כלכליים (בעיקר בתחום החקלאות, אך לא רק).

אמשיך לפעול עד שיגובש מנגנון הוגן ומלא לטובת התושבים ובעלי העסקים בעוטף.

• מערכות החינוך החברתי בקשר רצוף עם הצוותים ביישובים על מנת להבטיח פעילות שגרתית ככל האפשר.

• שוחחתי עם נתיבי ישראל- החברה הלאומית לתשתיות תחבורה וסוכם על הקפאת העבודות לשדרוג התשתיות בכביש 232 במקטע שבין צומת חלץ לצומת ברור חיל וזאת על מנת שלא ליצור עומסים מיותרים בעת הזו. אזכיר כי צוות מרכז חוסן שער הנגב עומד לרשותכם כמו גם מוקד המועצה. אנו נמשיך לעדכן בכל התפתחות, אופיר". 

ראש מועצת אשכול, גדי ירקוני, אמר כי "כביש 232, העורק הראשי של תושבי דרום המועצה, נחסם - ושגרת חייהם של אלפי תושבים שובשה לחלוטין. לפי הנחיות הצבא, התושבים נדרשים לנסוע בדרכים חלופיות רעועות ולא בטיחותיות שבתנאים הנוכחיים לא יכולות להכיל את עומס התנועה הכבד בהן".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה