הפשיעה במרחב הכפרי והיישובים עולה מדרגה המשטרה מתגברת כוחות, אך מנגד לקחה את נשקם של המתנדבים

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('2e3d9d8c-aa40-43a9-9cdb-2259b15323c3','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('2e3d9d8c-aa40-43a9-9cdb-2259b15323c3','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

בעקבות גל הפשיעה העולה וגואה במרחב הכפרי, המשטרה מבצעת שינויים והיערכות מחדש לפעילות המשטרתית בדרום. מנגד השבוע התקבלה החלטה, על בחינת החזקת הנשקים אצל מתנדבי כיתות הכוננות בביתם. בלילה אחד נלקחו נשקם של המתנדבים ביישובי הדרום, והותירו את המתנדבים בחששות והיעדר תחושת ביטחון בקרב התושבים

הפשיעה ביישובי הדרום נמשכת, רק החודש דיווחנו על מספר גניבות רכבים פריצות למכולות, פריצות לבתים חיתוכי גדרות ביישובים השונים בגזרתנו.

משמר הגבול, השיטור הקהילתי קב"טים ומתנדבים כולם מגויסים יחד להילחם בתופעה.

אך כעת עם הנהלים החדשים ולקיחת נשקם של המתנדבים, המתנדבים חוששים שלא מבינים את תרומתם וטוענים שמצמצמים את פעילותם.

כתוצאה מכך, המתנדבים בכיתות הכוננות במועצות האזוריות יואב, שער הנגב, חוף אשקלון ולכיש החליטו להפסיק את הפעילות עד להחזרת נשקם.

דוברות משטרה

אחד המתנדבים של כיתת הכוננות סיפר למערכת יישובניק נט "הממ"ר החדש החליט על איסוף נשקם של כל המתנדבים. בלילה אחד נאספו כל הנשקים של כיתות הכוננות,כמו לפושעים התקשרו אלינו ותוך שעה אספו הכל. חלק מהמתמידים הפסיקו לצאת לפעילות במרחב, וכעת אנחנו חוששים שנהיה חשופים לפעילות גניבות ופח"ע".  

מי שהחליט על הנהלים החדשים הוא נצ"מ תומר אלדר, אחד ממובילי מאמץ האכיפה נגד האלימות והפשיעה בדרום.

נצ"מ אלדר נכנס לא מזמן לתפקידו כמפקד משמר הגבול בדרום, ועושה כל שביכולתו להילחם בפשיעה במרחב של היישובים והדרום בפרט. אלדר העלה בתקופה קצרה את כמות הסיורים ואחוזי הפעלתם של מאות מתנדבים אשר פרוסים במרחב. 

 מפקד מג"ב דרום נצ"מ תומר אלדר לצד מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן

לטענתו, הסיבה ללקיחת הנשקים מהמתנדבים הינה פיקודית זמנית, לצורך בחינת החזקת הנשקים אצל מתנדבי כיתות הכוננות בביתם, ואין זה מתוך רצון לפגוע במתנדבים 

נצ"מ אלדר מסר בתגובה "ההחלטה נובעת מדאגה למתנדבים ומגיבוי שלהם, שלרוב הנשקים נמצאים בביתם ללא השגחה. אין שום פגיעה בהפעלת המתנדבים אלה להפך, אנחנו נמשיך להוציא לצד לוחמי מג"ב כמות מקסימלית של מתנדבים שמסייעים לשמור על הגזרה".

"ההחלטה הינה ראשונית ועוד יתקיים שולחן עגול בין הפיקוד של מג"ב לכלל גורמי הביטחון במועצות האזוריות. ההחלטה לא חלה לגבי מתנדבי כיתות הכוננות אשר מתגוררים ביישובים אשר בקו התפר בגלל החשיבות המבצעית, אנחנו נמשיך לתת את כל המענה למתנדבי כיתות הכוננות וכאמור הפעלתם המבצעית לא תיפגע, ישנם מחסני נשק אשר פרוסים בתוך המועצות ובתחנות המשטרה". 

במשמר הגבול רואים חשיבות רבה של התנדבות האזרחים למערך השמירה וההגנה על היישובים

בראש סדר העדיפויות במשמר הגבול ובדרום בפרט הוא נושא חיזוק והתעצמות המתנדבים אשר פועלים כתף אל כתף עם לוחמי מג"ב ומסייעים במתן הביטחון בעיקר בגזרת המועצות האזוריות וישנה כוונה לפתוח בסיסי הפעלה נוספים שהראשון שבהם יקום במועצה אזורית שפיר.

מפקד המרחב ביצע כנס ישובים מרחבי, כנס מפקדי חבלים ופגישות רבות נוספות עם השותפים והשומר החדש, בנוסף בוצע פורום קב״טים של המועצות האזוריות בדרום עם ימ״ר דקל לטובת חיזוק השת״פ ועדכון בפרשיות נבחרות. 

 דוברות משטרה

נצ"מ אלדר הוסיף  "משמר הגבול רואה חשיבות רבה בחיזוק מערך המתנדבים האיכותי והגדול שלו, נמשיך לתת את הקשב והמענה לאותם אזרחים מלח הארץ אשר באים מזמנם הפרטי והמשפחתי ותורמים לביטחון המדינה ולשמירה על הבית".

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה