הקלות נוספות: אפשר לבקר בפארקים - אסור להשתמש במתקני השעשועים

$(function(){setImageBanner('4c875179-a49a-4436-a9c3-ab3ffe57b538','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

הממשלה אישרה אתמול בערב שינויים בתקנות שעת חירום, בין השאר תתאפשר שהיה בפארקים, אפשר להשתמש במתקני הכושר אך אסור להשתמש במתקני השעשועים. כמו כן תוסר חובת הבידוד במלונית לשבים מחו"ל

למרות התנגדות משרד הבריאות: הממשלה אישרה אתמול בערב שורת הקלות לציבור. בפתח הדיון אמר מנכ"ל משרד הבריאות שהוא מתנגד לפתיחת מתקני שעשועים ומתקני כושר בגינות ציבוריות ועומד על כך שיישארו סגורים. הוא נימק את התנגדותו בכך שיווצרו במקום התקהלויות. השרים גלעד ארדן, אופיר אקוניס ואמיר אוחנה התנגדו ודרשו שהפארקים ייפתחו עם מתקני הכושר. על פי מתווה החזרה לשגרה, הפארקים וגני השעשועים אמורים היו להיפתח ב-31.5.

עיקרי השינויים בתקנות:

- תבוטל המגבלה על שהייה בגנים ופארקים ציבוריים. פעילות במתקני כושר תתאפשר תחת שילוט של הרשות המקומית בדבר הצורך בשמירה על ריחוק פיזי ומניעת התקהלות. יובהר כי עדיין קיימת מגבלה על שימוש במתקני שעשועים המצויים בגן ציבורי או בשטח ציבורי אחר.
- הפטור מחבישת מסכה במהלך טיפול נפשי הניתן לחסר ישע, יתאפשר גם ללא שמירת מרחק של 3 מטר, זאת בנוסף לפטור דומה שכבר ניתן בטיפול בקטין.
תקנות שעת חירום (בידוד במקום לבידוד מטעם המדינה)(תיקון).
חוזרים מחו"ל שיוכיחו יכולת לקיים בידוד ביתי באופן מלא ותקין (כמו דירה לבד, או יחידת דיור נפרדת לחלוטין מדיירים אחרים בבית), יורשו לקיים את הבידוד בביתם או במקום מתאים אחר העומד לרשותם. בנוסף, מי שכבר שוהה במלונית ויוכיח יכולת לבידוד ביתי, יוכל לצאת ולהשלים את תקופת הבידוד בביתו.  
שבים מחו"ל שלא יוכלו לקיים בידוד ביתי יופנו לבידוד במלוניות על חשבון המדינה.
בנוסף, חוזר מחו"ל (כמו גם אחרים המחויבים בבידוד) לא יורשה להגיע לבידוד הבית באמצעות תחבורה ציבורית, למעט במוניות ובהתאם לכללים (שימוש במסכות, נסיעה עם חלונות פתוחים), וזאת כדי למנוע הדבקה פוטנציאלית בתחבורה ציבורית.
אדם שייפר את חובת הבידוד או שייסע בתחבורה ציבורית ייקנס ויידרש להשלים את הבידוד במלונית.
האכיפה תתוגבר והמשטרה תאכוף ותוודא את בידוד הבית של השבים מחו"ל ותיעזר לצורך כך גם במפקחי רשות האוכלוסין וההגירה.
.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה