הקלף החזק של נתניהו והבליץ' הגדול שבדרך

$(function(){setImageBanner('e8affa6f-0694-4544-84cc-9ba36f22e5ef','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

לנתניהו יש קלף אחד והקלף הוא אס שאיתו הוא מתכוון להמר על כל הקופה (קוראים לזה "אול אין" בפוקר).
מהי משימת חייו וכיצד הוא מתכנן להשיג אותה? מה יקרה אם הוא לא ישיג את היעד? מהו האס הנוסף שהוא ישלוף בנוסף לאס שכבר יש לו ביד?
איך מי ששרף את רוב הלקוחות שלו וגם את הספק הכי גדול שלו, מתכנן לשרוד בביזניס הפוליטי?

איך עם 28 מנדטים בסקרים הוא מתכנן להגיע ל 40 מנדטים?!

depositephoto בנימין נתניהו

כשפייזר קיבלו אישור לשווק את החיסון שפיתחו לקורונה, וכשהסתבר שמנכ"ל פייזר הוא יהודי (ואוו איזה בינגו!)...

נתניהו הבין שיש לו "ליד" מעולה ביד! (פרטי לקוח פוטנציאלי לאיש מכירות). 

ואם יש משהו שנתניהו מספר אחד בו ואין שני לו, זה מכירות -

כאיש מכירות מעולה, הוא לקח את הטלפון ליד, ישב למנכ"ל פייזר על הצוואר תוך שהוא יורה בכל התותחים:

בשלב ראשון הוא החל לפרוט לו על הלב היהודי. הנה הוא, מנכ"ל פייזר זכה להציל את העם שלו ולגאול אותו מיסוריו.

משם הוא עבר לכיס והציע פי 2 כסף מהמחיר שפייזר מוכרת לאירופה וארה"ב (30$ למנה במקום 14.9$).

הוא לא הסתפק בכך והציע לפייזר כל מה שחברת תרופות חולמת (ומעט מאוד ממשלות מוכנות לתת) – נתונים בריאותיים על כל המתחסנים (שיתקבלו מקופות החולים המחסנות) – החל מגיל המתחסן ועד למחלות רקע ועוד (החלום הרטוב של כל חברת פיתוח תרופות).

הוא האיר לפייזר את העובדה שבישראל קופות החולים פרושים באופן שניתן לחסן את כל האוכלוסייה תוך זמן קצר מאוד, מה שאף מדינה אחרת בעולם לא יכולה לעשות שכן ישראל היא היחידה בעולם שבנויה באופן זה.

השילוב של חיסון מהיר בישראל, הניסיון שפייזר ירכשו והמידע שהורשה להם להשתמש בו למחקר ופיתוח, הרבה לפני שעוד חברות יצאו עם החיסונים שלהם, ובנוסף מחיר כפול על כל חיסון... זוהי הצעה שאי אפשר לסרב לה ואכן פייזר לא סרבו, הם הבינו את מה שהם מקבלים והחלו לשתף פעולה על מלא עם ישראל.

נתניהו ידע לשלם ביד רחבה מאוד לפייזר. המחיר היה יקר ונחשב למופרז לימים כתיקונם (בעיקר מבחינת חשיפת פרטים המתחסנים), אבל הימים הם לא ימים שפויים, והמחיר אכן מצדיק את התמורה שקיבלנו.

נתניהו לא הסתפק בכך ועם חוצפה ישראלית/פוליטית, הוא ישב על הטלפון של מנכ"ל פייזר כמו שיושבים על הטלפון של חבר מרכז ליכוד לפני בחירות (אם כבר אנו באווירת מכירות... אז כמו שיושבים על לקוח שעשוי לסדר לך את החיים).

נתניהו סגר עסקה מעולה והרוויח ביושר את האס שהוא מחזיק ביד - עכשיו עם הקלף המנצח הזה ובתזמון מדויק הוא מנסה בכל כוחו לדהור מה 28 מנדטים, שמנבאים לו הסקרים היום, לעבר ה 40 מנדטים שהוא זקוק להם כדי להציל את עורו ולהמשיך לנהל את הבזניס.

למה נתניהו זקוק ללא פחות מ40 מנדטים?

משימת חייו של ראש הממשלה נתניהו היא להקים ממשלה במרץ 2021 עם החרדים והציונות הדתית/עוצמה יהודית בלבד!

למה? 

כי אלו הן השותפות היחידות שלא יטרידו אותו בשאלות מהותיות, לא יציקו לו, יצביעו עבור כל מה שהוא יבקש (כולל ובעיקר חסינות משפטית) כמובן בתנאי שייתן להם את כל מה שהם צריכים לעצמם - קצבאות מוגדלות, שמירה על הפטור מהצבא, הקצבות לישיבות, עצמאות בחינוך ולמעשה כל מה שישמור על השליטה של הרבנים בציבור שלהם וינתק אותם משאר המדינה.
ולציונות הדתית הוא יעניק נושאים הקשורים להתנחלויות (בניה, הרבה בניה והשקעות בתשתיות בהתנחלויות) וביחסים שבינו לבינה או יותר נכון בינו לבינו. 

נתניהו יודע שרק המפלגות החרדיות, המפלגה של סמורטיץ ובן גביר הן למעשה היחידות היום שיעשו כל מה שהוא ידרוש בלי למצמץ ובלי להקיא. ובעצם הן גם היחידות היום שמוכנות לעשות איתו עסקים.

כל שאר השותפים הפוטנציאלים כפופים לאידאולוגיה, ערכים וקווים אדומים... ובנוסף יש להם גם מחשבות עצמאיות משלהם…

איך הוא יוכל להקים איתם ממשלה?

מספר הקסם של נתניהו הוא 40. אם הליכוד יצליח להביא 40 מנדטים וליתר ביטחון 42 מנדטים, הוא יוכל להגשים את חלומו, לישון טוב בבלפור ולנטרל את הבעיה המשפטית שלו. עם מספר זה הוא לא רק ירגיש כמו מלך, עם מספר זה הוא למעשה יוכתר כמלך.

מתוך הנחה שהמפלגות החרדיות יקבלו בין – 15-17 מנדטים והציונות הדתית/עוצמה יהודית – בין 4-6 מנדטים....הוא יוכל עם 40 לליכוד להגיע ל61 מנדטים (המספר המינימלי בשביל להרכיב ממשלה).

לא פשוט בכלל, אבל זהו היעד המוצהר של איש המכירות הטוב ביותר בבזניס הפוליטי.

החיים של נתניהו מתחת ל40 מנדטים יהיו מרים – או שהוא יפוטר מהעבודה או שיצטרך להתחלק בממלכה.

כל מספר נמוך מ 40… והוא תלוי לחלוטין בנפתלי בנט ואיילת שקד שנואי נפשם שלו ושל שרה.

מבחינתו שקד ובנט הם לא רק צפרדע שתצטרך המשפחה לבלוע אלא הם גם ידרשו את חצי המלכות. פשוטו כמשמעו.

כשבנט יבין והוא יבין, שהוא ממליך המלכים – ברצותו ימליך את נתניהו, ברצותו, יהיה שחקן מוביל בממשלה שתורכב מלפיד, סער, וליברמן בתוספת כחול לבן ומפלגת העבודה.

הממליך החדש, בנט, ידרוש מינימום רוטציה, לא זאת בלבד,  הוא ידרוש להיות הראשון ברוטציה (מתוך חוסר אימון בכך שנתניהו יקיים את ההסכם) – 

במקרה הטוב (מבחינת נתניהו) אם בנט (שעומד היום בממוצע הסקרים על כ 11 מנדטים ) יקבל נניח רק 6 -8 מנדטים, הוא יצטרך להעניק לו "רק" את התיקים הכי חשובים בממשלה - תיק האוצר, הביטחון והמשפטים ועוד ככל שדימינו של בנט ישרה עליו. והוא יתן כי לא תהיה לו ברירה... אם יהיו לו פחות מ 40 מנדטים.

ואז ימתין לו בפינה בן גביר עם דרישות מפה ועד קבר רחל...והוא יקבל כי לנתניהו לא תהיה ברירה או אופציה אחרת.

נתניהו שרף את רוב הקלפים שלו:

איש המכירות הכי מוצלח בבזניס הפוליטי, נמצא בסיטואציה שהוא שרף כמעט את כל הלקוחות והשותפים שהיו לו ונשאר רק עם הלקוחות השבויים (שאין להם מישהו אחר שיכול או רוצה לתת להם את הסחורה היקרה שהם מבקשים במיוחד ללקוחות שלהם) - 

נתניהו שרף כמעט את כל ראשי המפלגות - את לפיד (שהיה שר האוצר בממשלתו והיום לא מאמין למילה שלו), הוא שרף את סער שהיה בשר מבשרו (והיום לא מוכן לעשות איתו עסקים), הוא שרף את גנץ וכל כחול לבן (ואיבד בכך את הלקוח הכי משמעותי והכי נוח שהיה לו), הוא שרף את ליברמן שהיה יד ימינו, הוא שרף את מפלגת העבודה יחד עם השפם שלה והוא שרף גם את בנט (שעדין משאיר פתח לעסקה אבל רק תמורת 50% עמלה, ובלי מס הערך המוסף - החסינות שנתניהו הכי צריך עכשיו).

אם זה לא מספיק, הוא שרוף גם אצל ספק הסחורה הכי גדול שלו - הממשל האמריקאי - לאחר שהימר על כל הקופה על הסוס שהפסיד.

מהיכן הוא ישלוף את האס השני?

אבל גם כשנראה שכול הקלפים נגדו, נתניהו הוא היחיד שמחזיק ביד אס - וזהו קלף החיסונים.

כל שהוא צריך עכשיו זה לקבל לידיו עוד אס, רצוי עוד שניים, כדי לקחת את כל הקופה.

הקלף הבא שהוא שולף עכשיו מהחפיסה, יכול לצאת אס אבל גם יכול להיות זה שיפרק לו את כל היד - 

הוא מהמר על הציבור הערבי ו/או לחלופין מפלגת רע"מ המוסלמית (שהיו"ר שלה הצהיר שהוא מוכן ללכת עם כל מי שיתן יותר לקהל שלו) הערבים עד היום הכירו את נתניהו רק כמלך הכיתה שהחרים וביזה אותם.... ולפתע המנהיג המקובל מחזר אחריהם... מלטף אותם ומרעיף עליהם אהבה וכבוד ויש סיכוי לא רע שהם יפלו בשבי קסמיו.

כיצד תשתלב הרשימה הערבית/מוסלמית עם הציונות הדתית ביד אחת? בביזניס אומרים שלכסף אין ריח, אז הוא יתן לכסף לדבר.

האס השלישי יהיה ניסיון למכור פרנסה בשפע למאות אלפי המובטלים החדשים והמיואשים ולבעלי העסקים המרוסקים.

הוא יבטיח להם שהמוצר הזה כבר על המטוס בדרך לכאן ואם הם רק יקנו ממנו את הסחורה היא תהיה שלהם ממש ומיד אחרי שיסגרו הקלפיות.

השאלה היא - אם הוא יתן הרבה יותר לחרדים, הרבה יותר להתנחלויות, הרבה יותר למגזר הערבי… מה ישאר לאלו שיצביעו ישירות לליכוד? (מזכיר משהו את הסיפור של "סבתא בישלה דייסה...")

מי שמודאג מכך שכבר חלקנו הרבה מהעוגה בתקופת הקורונה, ושיהיה חייב לחלק את השאר לטובת הסכמים קואליציונים…. יצטרך להאמין (או להתפלל)  שאפשר לאכול מהעוגה ולהשאיר אותה שלמה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה