הרוגים בנפילות באשקלון וארז - צה"ל חוזר למדיניות הסיכולים הממוקדים

$(function(){setImageBanner('c3880afb-fabe-415b-9edd-c7b71ddf00dd','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

אזעקה בגזרת יישובי הדרום לא פוסקות באשקלון נפל טיל במפעל, 2 נפגעים פונו במצב אנוש ועוד אחד במצב בינוני. בבית החולים נקבע מותו של אחד הפצועים אנוש. באירוע נוסף, טיל קורנט נורה על רכב בסמוך לצומת ארז - כתוצאה מהירי נפגע אדם אחד, ובבית החולים נקבע מותו. 3 הרוגים מאז החל אמש ירי הטילים על ישראל.

אחרי שנים, צה"ל חוזר למדיניות הסיכולים הממוקדים. על פי הדיווחים מהרצועה, כלי טיס ביצע ירי לעבר בו היה מפקד בכיר בחמאס. באירוע היו, ככול הנראה, שני הרוגים, ביניהם המפקד הבכיר בחמאס.

מוקדם יותר, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הכריז לפני זמן קצר על מצב מיוחד בעורף עד 40 ק"מ מהרצועה.צה"ל ממשיך בתקיפות נרחבות, בהנחיית ראש הממשלה אף גויסו כוחות נוספים לצורך הלחימה בדרום. ההערכה היא לעוד ימים של לחימה

צילום דוברות משטרה

 מטחים כבדים נורו לכל אזור הדרום, מבאר שבע ועד רחובות. באשקלון פגע טיל במפעל בעיר. כוחות ההצלה העניקו טיפול רפואי ראשוני לשלושה נפגעים, שניים במצב אנוש ואחד במצב בינוני. מותו של אחד הנפגעים נקבע בבית החולים.

באירוע אחר, זמן קצר אחר כך, טיל קורנט נורה לעבר רכב אזרחי בסמוך לצומת ארז. כוחות ההצלה שהוזעקו למקום פינו את הפצוע במצב אנוש לבית החולים ברזילי - שם נקבע מותו.

צה"ל ממשיך בתקיפות הנרחבות בעזה - גם אירגוני המחבלים ממשיכים בירי מטחים כבדים לעבר ישראל.

הפגיעה במפעל באשקלון (צילום: דוברות המשטרה)

מוקדם יותר, בפתח ישיבת הממשלה, ראש הממשלה הכריז על  מצב מיוחד בעורף במרחק של עד 40 ק"מ מהרצועה, זאת למשך 48 השעות הקרובות - מצב מיוחד בעורף הוא מצב חוקי בישראל, המוכרז בעת שאוכלוסייה אזרחית בעורף מצויה תחת מתקפה ממושכת, על מנת להקנות לשלטונות סמכויות שונות שיאפשרו לשמור על הסדר הציבורי ועל שלומם של האזרחים. הסדר זה נקבע כתיקון לחוק ההתגוננות האזרחית בשנת 1997, כחלק מהלקחים שהופקו בעקבותמלחמת המפרץ והמבצעים "דין וחשבון" ו"ענבי זעם", לאחר שהתברר כי כוחות הביטחון יכולים להשתמש בסמכויותיהם בעת התקפה, אך לא בזמן הפוגה.

בתקופה ובאזור שבהם הוכרז מצב מיוחד בעורף, רשאים הרמטכ"ל, סגנו, ראש אג"ם, אלוף פיקוד העורף ואלוף הפיקוד שבמרחבו הוכרז מצב מיוחד בעורף, לתת הוראות לציבור הנדרשות להצלת חיי אדם או רכוש או לשמירתם, ובכלל זה לחייבם לשהות במקומות מסוימים, כגון שהייה בבתים או במקלטים, לאסור או להגביל את הלימודים במוסדות חינוך ולתת הוראות לגבי ציוד אישי, לצורכי התגוננות אזרחית. חיילי פיקוד העורף וחברי ארגוני עזר הפועלים בהנחייתו רשאים לתת הוראות לאזרחים הדרושות לשם שמירתם או הצלתם של חיים ורכוש בשטח מותקף. כוחות פיקוד העורף מוסמכים לפנות בעצמם חומרים מסוכניםממפעלים ואף להורות על סגירת מפעלים המחזיקים חומרים אלה.

ההכרזה של ראש הממשלה

‏ יש לכך בעיקר משמעויות כלכליות עבור אזרחים (מנגנון פיצויי ימי עבודה, עסקים, תיירות, חקלאות). נקווה שמשרדי הממשלה יזכרו את ההחלטה הזאת עם שוך הקרבות, ולא יערימו קשיים ביורוקרטים לדורשי הפיצויים, כפי שנהגו לעשות בעבר.

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (א') , אמר נתניהו כי "הנחיתי את צה"ל להמשיך את התקיפות המסיבית בעזה ולעבות בכוחות שריון, ארטילריה וחי"ר". עוד אמר ראש הממשלה, כי "החמאס משלם מחיר כבד מאוד לא רק על פעולותיו אלא גם על פעולות הג'יהאד".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה