ויטלי טרופנוב נרצח בטבח שביצעו בקיבוץ מחבלי חמאס בני משפחתו נחטפו לעזה

$(function(){setImageBanner('0d2ee7c8-7feb-414a-9baf-a63bfc3dafcd','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

נרצח בטבח שביצעו בקיבוץ מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. בני המשפחה עלו לישראל מרוסיה לפני 25 שנים והתגוררו בקיבוץ ניר עוז. כל משפחתו נחטפה לעזה: לנה רעייתו, אימה אירנה, בנו סשה וספיר, חברתו של סשה. ספיר ואלכסנדר (סשה) החלו לצאת לפני שנה, והשניים עברו להתגורר בתל אביב. משפחתו של החבר מתגוררת בניר עוז, בעוטף עזה ובסוף השבוע לפני חודש נסעו בני הזוג להיות עם הוריו של החבר, שם תפסה אותם המתקפה של מחבלי החמאס.
רעייתו לנה טרופנוב מופיעה בסרטון האחרון עם עוד 2 חטופות. לווייתו של ויטלי ז"ל תתקיים היום בבית העלמין ירקונים, פתח תקווה, שער גאולה בשעה 15:00.

מיום החטיפה, הוקם חמ"ל של 30 איש, המורכב בעיקר מחברים של סשה,  אשר עושים ככל יכלם בניסיון לאתר כל שבב מידע לגבי ספיר וסשה. חברי החמ"ל סרקו כל סרטון של חטופים שעלה לרשת ובאחד מהם זוהתה ספיר מובלת לעזה באופנוע. בידי אנשי החמ"ל גם עדות של תושבת ניר עוז שהעידה כי ספיר נחטפה בידי המחבלים. חברי החמ"ל גם התגייסו למאמץ ההסברתי שנועד לקדם את שיחרור החטופים ופרידמן טסה ביום ראשון השבוע לקנדה, לפגישה עם ראש הממשלה שם ועוד אנשי מפתח מתוך מטרה לקדם את שחרור החטופים.

אלי כהן, אביה של ספיר, סיפר כי נכון להיום צה"ל לא מסר למשפחה הודעה כי ספיר חטופה. "לא קיבלנו מידע מצה"ל, אנחנו מסרנו מידע שהצלנו להשיג. היא הוגדרה נעדרת והבנו שכנראה נחטפה. אנחנו עשינו בדיקה מסביב לעולם לזהות תמונות, לגלות מה קרה, לראות. אנחנו את זה לצה"ל. מה הצבא יודע או לא יודע זה עניין שלו, לא נכנס לזה"
תחילה כל בני המשפחה הוכרזו כנעדרים עד לפני מספר ימים בה הגיע הבשורה שאותרה גופתו של האב ויטלי טרופנוב ז"ל. 

משפחת טרופנוב

נטע יסוד מספרת 

ביום שבת השחור נחטפה משפחת טרופנוב מביתה בקיבוץ ניר עוז. סבתא אירנה, אמא לנה, אבא ויטלי ובנם סשה יחד עם בת זוגתו ספיר. המשפחה עלתה לארץ לפני כ25 שנה מרוסיה לקיבוץ ניר עוז, מאז השתלבה בחיי הקיבוץ. אמא לנה עבדה במפעל נירלט, אבא ויטלי עבד באריזת תוצרים חקלאיים והבן סשה סיים לאחרונה לימודי הנדסת חשמל באוניברסיטת בן גוריון והחל לעבוד באמאזון ישראל. ביום שישי הגיע סשה יחד עם בת זוגתו ספיר לבקר אצל ההורים לכבוד החג. לא שמענו מהם משבת בשעות הבוקר ובימים האחרונים קיבלנו הודעה רשמית כי הם נחטפו בידי החמאס. למשפחת טרופנוב אין עוד קרובי משפחה בארץ, הם נחטפו ואין מי שישמיע את קולם 
—-
את סשיק הכרתי לפני כשבע שנים בבאר שבע. הוא למד יחד עם דורי הנדסת חשמל ומהר מאוד הפכו לחבורה - סשה, דור, צדוק, שחר, אוהד ובן. בתקופת מבחנים של שנה ב׳ נולד גולי שלי (תקופה קשוחה לתינוק בן יומו תוך כדי למידה למבחנים ועוד בפתחה של הקורונה), מהר מאוד חזרתי ללימודים וסשה היחיד שהסכים ללמוד עם דורי שלי ועם גולי בן השלושה שבועות. מאז נרקם ביניהם קשר מיוחד, סשה היה הבייביסיטר הטוב ביותר שלנו - גבר אל יווני המתנשא לגובה 1.90 ששומר ומאכיל ומשחק עם תינוק בן חודש.
-
ספיר כהן וסשה טרופנוב ( צילום: באדיבות המשפחה)
-
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה