זורעים תקווה בעוטף: היוזמה המרגשת של עובדי 'דודאים'

$(function(){setImageBanner('e3c81750-185d-45c6-90bb-8c7366ddc29f','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

׳דודאים׳ הפארק למיחזור וחינוך סביבתי ביוזמה מרגשת במיוחד עבור יישובי העוטף, הגיעו ליום מלא תקווה לזרוע יחד עם התושבים את ׳כדורי התקווה׳ של דודאים, שיצמחו, יפריחו ויעניקו תקווה והתחדשות

קרדיט - דודאים

במסגרת מיזם זרעים של תקווה בהובלת המרכז לחינוך סביבתי בדודאים, נערכה בשבוע החולף פעילות עם ילדי בארי, בסימן צמיחה וחיבור לאדמה. הפעילות התקיימה בסיוע זוהר, רכזת חינוך הבלתי פורמלי של בארי ואליס, רכזת חינוך הגיל הרך של בארי. כחלק מהפעילות נסעו לקהילת בארי שנמצאת בים המלח וערכו עם הילדים מפגש חינוכי סביבתי, במהלכו הכינו את ׳כדורי התקווה׳ של דודאים המכילים זרעי פרחי בר וקומפוסט תוצרת "דודאים - דודאדשן" זאת כחלק משיתוף פעולה עם פרויקט ׳זרעים של תקווה׳. תוך רצון לעסוק בטוב, לראות את התקווה, הצמיחה והחיבור לאדמה וכמובן פריחה מחודשת של הטבע בעוטף.

השבוע, כדורי התקווה שהכינו הילדים עם זרעי פרחי הבר, הועברו לבארי לאחראי הנוי שלומי נשיא שהביא אותם ליום מרגש בסימון זריעה והתחדשות בקיבוץ בארי, יום שהתקיים בהובלת אורית חן רכזת פיתוח תוכן והדרכה ובשיתוף משפחה אוחנה מקיבוץ רבדים, אשר שכלה את הבן סמל אריאל אוחנה ז״ל ששירת בגרור 890 של הצנחנים ונפל בקרב בבארי. יחד עם חברים קרובים ועם שלומי נשיא מנהל ענף הנוי פיזרו את כדורי הזרעים, מול דפוס בארי ובסמוך לביתם של מעין ויובל בר ז״ל שנרצחו בביתם בבארי, הבית בו נפלו אריאל אוחנה ז״ל וסכן נוה לקס ז״ל במטרה להגן על יושביו. 

יניב אביו של אריאל שיתף: "אריאל נולד עם חיוך ונפל עם חיוך, ילד של אור, שנלחם ומסר נפשו, ילד אהוב מלא טוב ועוצמה. אנו מנציחים את זיכרו בזריעת פרחי בר במקום בו נפל ולזכרם של הנרצחים, מעין יובל בר, שגורלנו נקשר יחד ומברכים לימים של תקווה, צמיחה, התחדשות ושלום, להחזרת החטופים בריאים ושלמים, כולנו תקווה שהזרעים יצמחו, יפרחו  ויאירו את פני העוברים והשבים בקיבוץ".

״הביקור בבית של מעין ויובל ז"ל ביחד עם חברי רבדים, בני מחלין, רוני אושרוב, גלעד חן, אורית חן, יגאל אורן, ארז שטדלר  וישי שגיא חבר קיבוץ נען, הציף רגשות, חיזק ועסק בצמיחה ותקומה. יובל ז"ל היה איש סביבה בכל רמח אבריו, דאג להפרדת פסולת בקיבוץ, עסק בשימוש חוזר ומתן פתרונות קהילתיים לצמצום אשפה. איש עשייה וחזון. החיבור לעשייה הסביבתית לזכרו היה אך טבעי״ אמרה אורית חן שיזמה והובילה את היום המרגש.

הפעילות שהתקיימה לזכרם של אריאל אוחנה, נוה לקס, מעין ויובל יובל בר וכל מי שנהרג, נפל ונרצח בבארי וביישובי העוטף, העניקה למשתתפים רגעים מרגשים לצד תקווה לימים טובים יותר. ״אנו תקווה ותפילה שקהילת בארי ישובו לביתם, לאיתנם, לפריחה מחודשת ולימים טובים עם החזרת החטופים בריאים ושלמים. בתקווה לאביב פורח, צבעוני שיביא חיוך, ריפוי ונשימה לקהילה. אנו ׳בדודאים׳ נמשיך לעסוק בעשייה סביבתית קהילתית, בראיית הטוב ועשיית הטוב באהבה לסביבה. נזרע ולא נשכח״.

נציין כי המרכז לחינוך סביבתי ב׳דודאים׳ ממשיך גם בימים אלו בפעילות חינוכית וסביבתית ביישובי הנגב ובזאת נכללים גם ישובי הנגב המערבי, כאשר מדריכי המרכז לחינוך סביבתי מדודאים מגיעים לאיזורים אליהם פונו התושבים ומקיימים איתם מגוון פעילויות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה