זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן ותושב מרכז שפירא הלך לעולמו

$(function(){setImageBanner('b7883e25-74e4-4fd9-8710-b7c7f6947b48','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

לאחר מספר שבועות בהם חלה בנגיף הקורונה הלך לעולמו זקן רבני הציונות הדתית, ותושב המועצהנהאזורית שפיר, הרב חיים דרוקמן בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים בן 90 היה בפטירתו מכל קצות הקשת הפוליטית ספדו אחר לכתו

צילום: לע"מ

הרב ביה איש חינוך, מלמד תורה ומנהיג רוחני – וגם פוליטיקאי, עסקן ציבור ואיש שירות המדינה

בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים הלך לעולמו הרב חיים דרוקמן, ממנהיגי הציונות הדתית, והוא בן 90. בשנה האחרונה הידרדר בהדרגה מצבו הרפואי של הרב והוא אושפז בהזדמנויות שונות. במהלך החודש חלה בקורונה, גופו הלך ונחלש, והיום הוא נפטר. רבבות צפויים ללוות אותו בדרכו האחרונה.

מסע ההלוויתו יחל  (יום ב') ב-12:00 ביישוב מרכז שפירא, שם גר הרב, ויסתיים בבית העלמין משואות יצחק שבו ייטמן. (מספר צירים יסגרו לתנועה )  

בשבוע שעבר המשפחה ביקשה שלא לבקר את הרב דרוקמן במחלקת טיפול נמרץ: "לאור המצב הרפואי הרגיש, והיות והרב מאושפז ביחידת טיפול נמרץ עם מטופלים נוספים, המשפחה מבקשת לא להגיע לבקר את הרב. ברור לנו שהציבור הרחב רוצה רק לחזק ולתת כח - הן לרב והן לנו."

ברור לנו גם שהציבור רואה ברב דמות כלל-ישראלית שהרב היה מחובר לרבים-רבים באופן אישי ממש. יחד עם זאת, אין לנו ברירה אלא לבקש בקשה זאת - וזאת אך ורק על מנת לשמור על בריאותו של הרב ושל שאר המטופלים ביחידה, ולאפשר להם לקבל את הטיפול הרפואי המיטבי בסביבה מיטבית".

בפברואר האחרון חלה הרב דרוקמן בקורונה והחלים ממנה. בשנה האחרונה סבל הרב מבעיות רפואיות שבגינן אושפז מספר פעמים בבתי החולים.

בשבוע שעבר חש הרב ברע, ובבדיקה שנערכה לו ביום שישי שעבר אומת בשנית לנגיף.

מאז הרב שהה בביתו וטופל על ידי הרופאים שהעדיפו לפנותו לבית חולים רק כמוצא אחרון.

הרב היה חתן פרס ישראל על מפעל חיים, נחשב ל"זקן הרבנים" בציבור הדתי-לאומי ולאחד המנהיגים המשפיעים ביותר עליו ועל נציגיו הפוליטיים בעבר ובהווה. כאיש תורה ואיש חינוך, הוא עמד בראש ישיבת אור עציון שביישוב מרכז שפירא והיה נשיא מוסדותיה, ונוסף על כך כיהן, בין השאר, כחבר הנהלת תנועת הנוער בני עקיבא, כיו"ר מרכז הישיבות והאולפנות שלה וכנשיא איגוד ישיבות ההסדר. 

מועצה האזורית שפיר "נפלה עטרת ראשנו. מועצה אזורית שפיר אבלה וכואבת את הסתלקותו של מו"ר, הרב חיים דרוקמן זצוק"ל, מנהיג הציבור הציוני דתי, ראש ישיבת אור עציון ונשיא מוסדותיה. תנחומינו למשפחת דרוקמן היקרה ולאלמנתו, הרבנית הצדקת, ד"ר שרה דרוקמן. שלא תדעו עוד צער ומן השמיים תנוחמו". 

בני גנץ ספד "הלב דואב על מותו של הרב דרוקמן, שזכיתי להיות מתלמידיו בישיבת אור עציון כנער. הרב היה אדם מאמין, מסור למדינת ישראל ולרעיון הציוני.

לימים הייתה לי הזכות לסייע בשמירה על פעולתה של הפנימייה הצבאית באור עציון בעידודו של הרב, ותמיד מצאתי אצלו אוזן קשבת. נפגשתי איתו בחודשים האחרונים, וזכיתי לראותו חד מחשבה ונחוש כמו תמיד בלהט אמונתו. הרב דרוקמן היה ניצול שואה – שהתקומה הייתה חלק בלתי נפרד ממעשיו וממורשתו. בנתיב התקומה הזה, ימשיכו ויצעדו בעקבותיו עוד רבים ובכך יהיה חותמו. תנחומיי למשפחתו, יהי זכרו ברוך".

יהי זכרו ברוך . 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה