חברת XTEND הישראלית פיתחה מערכת המאפשרת לחיילים ליירט בלוני תבערה מרחוק

$(function(){setImageBanner('d180c823-d55c-4b2b-851d-6ee3e1ccbfda','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

האחים אביב ומתאו שפירא, מייסדי XTEND, הם יזמים ישראלי שהשיקו המוצר הראשון של XTEND נקרא SKYLORD, ומושק בימים אלו בשיתוף צה”ל אשר מטרתו לסייע לצה״ל לייצר הגנה בדרום הארץ מול איומים אוויריים כמו רחפנים, בלוני תבערה ועפיפוני תבערה

המוצר הראשון של XTEND נקרא SKYLORD, ומושק בימים אלו בשיתוף צה”ל. מתאו שפירא, Chief Experience Officer בחברה, מסביר כי המערכת מאפשרת לחייל לראות ולשלוט בשטח מבלי להיות בו באופן פיזי ולסכן את עצמו: “באמצעות טכנולוגיות מתקדמות המשלבות ראיה ממוחשבת, ממשק אדם-מכונה ובקרת טיסה תלת ממדית, לחייל ישנה יכולת להתנהל כאילו הוא עצמו נמצא בשטח. יכולת זו מונעת מהחייל להיחשף פיזית לסכנה ובכך שומרת על חייו”.

הטכנולוגיה 

המערכת מבוססת על רחפנים זעירים שמסוגלים לנוע בשטח הלחימה, ואפילו בתוך מבנים סגורים, זאת בעוד שהחייל המפעיל יכול לשבת בכל מקום שרק ירצה, ולצפות מעיניי הרחפן בזווית ראייה של 360 מעלות. בחברה אפילו מציינים שכל חייל, ללא צורך בכל הכשרה או ניסיון קודם, יכול לשלוט במערכת הזאת.

השימוש הראשון של המערכת עם צה״ל הוא די מתבקש לאור האיומים החדשים-ישנים בדרום ישראל, ושפירא חושף כי המערכת תסייע לצה״ל לייצר הגנה בדרום הארץ מול איומים אוויריים כמו רחפנים, בלוני תבערה ועפיפוני תבערה. כל זאת מבלי לסכן את החיילים המשתתפים במבצע. לא קשה לדמיין שימושים נוספים לטכנולוגיה שיכולים לסייע לחיילים בשטח, ומשימות כמו ניטרול מטענים, איתור מוקשים ושאר משימות מסכנות חיים עשויות להפוך לפחות מסוכנות עבור אותם גורמים מטפלים מאי פעם.

במה הטכנולוגיה שונה מקודמותיה : 

רובי ליאני, CTO ב-XTEND: ״רחפני FPV הם פלטפורמה טובה לניווט כלי טיס בצורה מדויקת ויעילה, אך מצריכה שנים רבות של ניסיון וכישרון התמצאותי ותפעולי על מנת להגיע לרמה סבירה. אנחנו ׳משתמשים׳ ביכולות המדהימות של פלטפורמה דמוית FPV בביצועים, רק שעם הטכנולוגיה שלנו לוקח שניות במקום חודשים או שנים לטוס במדוייק. וזה עוד לפני שדיברנו על חוויה חזותית יותר עמוקה ואיכותית, ויכולת לשלב מגוון תקשורות ומערכות גרפיקה רבודה על המציאות״.

מייסדי XTEND. צילום: תומי הרפז

האחים אביב ומתאו שפירא, מייסדי XTEND, הם יזמים סדרתיים שברקורד שלהם רשום כבר אקזיט מרשים של 170 מיליון דולר, כאשר מכרו את חברת Replay לענקית השבבים האמריקאית אינטל. לאחר שפרשו מאינטל, אביב שפירא, מהנדס אווירונאוטיקה בהכשרתו, רצה לחזור להטיס רחפני מירוץ כפי שעשה בעבר, ופגש את רובי ליאני, ממייסדי ומנהלי ליגת רחפני המירוצים בישראל. בערך באותו זמן החלה תופעת בלוני התבערה שהופרחו מרצועת עזה אל עבר יישובי עוטף עזה. שפירא לקח את ליאני, שהפגין כישורי טיסה מרשימים ברחפן, וביצע ניסוי מבוקר עם צה״ל, במסגרתו הם הצליחו ליירט עפיפון בפחות מ-30 שניות. שפירא מספר כי לאחר הניסוי המוצלח, מפקד בכיר שנכח בניסוי לקח את השניים לגדר הגבול שם הצליחו ליירט 3 עפיפוני תבערה אמיתיים. יום לאחר מכן כבר קיבלו השניים תקציב מצה״ל לבניית יחידה אזרחית של מיירטי בלונים ועפיפוני טרור, שהפכה מאוחר יותר ל-XTEND.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה