חמישה חקלאים מעוטף עזה הוכתרו כצעירים המבטיחים בחקלאות לשנת 2023

$(function(){setImageBanner('bcc66260-0402-4ed3-901d-17c488d03c73','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

ועידת ישראל לחקלאות בחרה את 24 החקלאים הצעירים והמבטיחים לשנת 2023, מתוכם חמישה חקלאים מעוטף עזה ומיישובי הדרום שנבחרו על-ידי צוות מקצועי ותוך מיפוי מעמיק. מנכ''ל הוועידה חיים אלוש: ''התרגשות עצומה, זה רק מוכיח לכולם שהחקלאות היא עתיד המדינה''

ענף החקלאות בישראל שספג מכה אדירה עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל, מתמודד עם משבר גדול ושינויים רבים שעתידים להשפיע על הענף כולו. מדי שנה, מספר החקלאים יורד ודור ההמשך מצטמצם, אך מנגד במהלך השנים האחרונות נכנסו עוד ועוד צעירים מבטיחים המכניסים את האידיאולוגיה, התפיסה הצעירה, המחשבה, הרובוטיקה והדם החדש לעולם החקלאות.

בוועידת ישראל לחקלאות, שנערכה השנה בפעם ה-14, עשו כבוד לדור העתיד והעניקו אות מיוחד לחקלאים הצעירים המבטיחים. השנה, טקס הצעירים המבטיחים בחקלאות היה מרגש אפילו יותר מבדרך כלל. ענף החקלאות ספג מכות ואבדות קשות וחקלאים רבים חירפו את נפשם עבור עיבוד האדמה ושמירה על השטחים החקלאים שנמצאים בגבולות המדינה. החקלאים הצעירים הם דור העתיד של ענף החקלאות.

חמישה חקלאים מעוטף עזה הוכתרו כצעירים המבטיחים בחקלאות

ברק קושמרו-חקלאי ממושב יתד של בתי רשתות וחממות ומגדל בין היתר עגבניות וזוקיני

ליאור גולן- מרכז מטעים בארגון "יבולי גשר" של הקיבוצים רוחמה, דורות וחצרים המגדל בעיקר אבוקדו

נועם הרשטיק- חקלאי מבני נצרים, מגדל אננס הנחשב בין האיכותיים בארץ וכן פטאיה, מנגו, ליצ'י ועוד

גלעד הונוולד, מנהל מטע אבוקדו בקיבוץ עלומים מזה כשנתיים, וקודם לכן עבד כמנהל תפעול של גד"ש עלומים

מיקי דולינגר, חקלאי ממושב דקל, יותר מ-10 שנים, מגדל עגבניות, בננות, חצילים וקישואים.

נועם הרשטיק קרדיט צילום: ארתור מז'רובסקי

אותם חקלאים נבחרו על-ידי צוות מקצועי מיוחד של ועידת ישראל לחקלאות, שביצעו במהלך החודשים האחרונים מיפוי מעמיק לבחירתם. לאחר בחינת המועמדים מהתחומים השונים בחקלאות, נבחרו הצעירים המבטיחים לשנת 2023.

ליאור גולן קרדיט צילום: ארתור מז'רובסקי

צעירים רבים שכיכבו בעבר ברשימת הצעירים המבטיחים בשנים האחרונות, כיום משמשים בתפקידי מפתח בעולם החקלאות הישראלית ומצעידים אותה קדימה. חלקם ממושבים, קיבוצים ומיישובים בסמוך לכל גבולות הארץ.

מיקי דולינגר קרדיט צילום: ארתור מז'רובסקי

חיים אלוש, מנכ"ל משוב וממארגני ועידת ישראל לחקלאות: "בחרנו לקיים את הועידה למרות המצב הביטחוני ומתוך ההבנה שאין זמן אחר. ענף החקלאות נמצא במשבר קריטי מאז קום המדינה. די להביט על התקופה האחרונה, כדי להבין את המשמעות האדירה של החקלאות הישראלית לעתיד מדינת ישראל. עבורי זו התרגשות עצומה לראות כל-כך הרבה צעירים וצעירות שחלקם בחר להמשיך את המסורת המשפחתית ואחרים החליטו לעבוד ולפתח קריירה בחקלאות. זה רק מוכיח לכולם שהחקלאות היא עתיד המדינה וצריך להילחם עליה בכל המישורים"

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה