חן גולדשטיין-אלמוג בעדות מהשבי ""שמעתי משלוש חטופות ששוביהן תקפו אותן מינית"

$(function(){setImageBanner('145562b4-4b41-4026-bfa2-4966fbf108b1','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

חן גולדשטיין-אלמוג, ששוחרה משבי חמאס לאחר שנחטפה עם שלושת ילדיה שיתפה היום (שני) 15 ימים לאחר ששוחררה משבי חמאס, סיפרה היום לראשונה על 51 הימים בהם שהתה עם שלושת ילדיה, אגם, גל וטל ברצועת עזה. בריאיון לתוכנית "בחצי היום" בכאן רשת ב', סיפרה עדות מצמררת, כי היא שמעה משלוש חטופות ששוביהן תקפו אותן מינית.

חן גולדשטיין אלמוג

חן סיפרה על רגעי החטיפה סיפרה בו היא וילדיה הבינו שאבי המשפחה נדב ובתם הבכורה ים נרצחו בביתם בכפר עזה.

"חלקנו היינו עם הגב, אבל כולנו עברנו לידו כשהוא נשאר שם ולא נפרדנו. הבנו את זה כבר שם בדרך. כשלקחו אותנו אמרתי לילדים, 'ים כבר בטוח לא איתנו'. ונדב גם, זה היה ירי מטווח אפס לחזה. מסתבר שהם היו שם עוד כמה ימים בבית עד שבכלל אפשר היה להגיע ולחלץ אותם".

בשבי, "התברר אחר כך שלא רק אדם אחד מהשומרים שלנו, אלא יותר, היו בפשיטה על הבית שלנו". היא סיפרה כי היא וילדיה לא הופרדו: "היינו כל הזמן ביחד. היה יותר דיכוי רגשי לאורך התקופה שלנו שם. נלקח החופש, היו הפסקות גדולות בין ארוחות ולפעמים קצת חשנו רעב".

"חודש וחצי היינו בדירה מרכזית שגם יש שם קו טלפון", סיפרה על המקום שאליו נחטפו, "אחר כך היה אובדן שליטה כלשהו. הרגשנו שגם הם חסרי אונים. ההתקפות הלכו וגברו עד כדי כך שדירות שאנחנו נמצאים בהם חוטפות הדף. התחילה העברה יותר אינטנסיבית של מקומות".

"שמענו שלושה סיפורים ממקור ראשון ועוד סיפור שסיפרו לנו", אמרה, "דברים שקרו כמה שבועות אחרי השהות בעזה. הן פצועות פיזית. עם האופן שפגעו בהן מינית וחיללו את גופן - הן לא יודעות איך הן יתמודדו. אם היו משחררים אותן יותר מוקדם זה היה נחסך מהן. ראינו גם בחור שהיכו אותו".

"חשבנו שישראל לא תירה ירייה. שקודם כל מוציאים אותנו ומחזירים להם מה שהם רוצים. ככל שעברו הימים הבנו שזה הסתבך. כשתקיפות חיל האוויר הפכו מטורפות, התחלנו לחשוב שאולי מקריבים אותנו כדי להחזיר את השקט לעוטף".

חן סיפרה "הילדים הפתיעו אותי בקור הרוח שלהם ביום שלקחו אותנו, ובביטחון שלהם במהלך התקופה". מה שהפתיע אותה, לדבריה, היה "הביטחון שהם דיברו עם השובים שלנו בעברית. הם למדו הרבה מילים בערבית. הם המון כתבו, ציירו. הצטברו הרבה חומרים, והם אמרו שיביאו לנו, אבל לא".

היא מספרת, "היה איום אחד פעם אחת. משהו לא נראה להם באופן שבו אני מסתובבת, או חופשייה, בדירה הראשונה שהגענו אליה. עלה איזה שהוא איום שאולי יאזקו אותי, אבל זה לא קרה. זו הייתה הפעם היחידה שאיימו עליי בדבר כזה".

על הרגעים לפני שחזרו היא משתפת, "השחרור שלנו לקח יומיים-שלושה שאמרו לנו 'היום אתם מופיעים ברשימה' - וזה לא קרה. גם הבנות שהיו איתנו מאוד שמחו איתנו, ואנחנו מאוד שמחנו, אבל הכל היה בערבון מוגבל. עד הרגע שבאמת יצאנו, לא רצינו לשמוח כדי לא להתאכזב. נחלנו המון אכזבות לאורך השהות שלנו שם".

"חייבים לעשות הכול כדי להוציא אותם", אמרה על החטופים שנותרו מאחור"

"את הנשים, את הנשים הפצועות, את החיילות, את הבנים האזרחים, החיילים, המבוגרים. חייבים להוציא את כולם. שהם לא ישברו שם. הם בסכנה יום-יומית. הם זקוקים לטיפול רפואי, חלקם דחוף. גם נפשי".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה