חסן נסראללה מאיים לפגוע ב"מטרות רגישות" בדרום ובמישור החוף

$(function(){setImageBanner('08c6145e-6123-4fc4-b155-669c2b3e2fa6','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

מזכ"ל חיזבאללה מציג את תוכנית התקיפה שלו - "צריך להפגיז את העורף של ישראל ב- הכי חשוב זה מישור החוף הישראלי, החלק הכי קטן גאוגרפית במפת האויב. החל מצפון נתניה ועד לדרום אשדוד, מדובר בקטע של כ-70 ק"מ. יש מקומות שהרוחב, עד הגדה, זה 14 עד 20 ק"מ. ויש לנו את המפה הזאת בחדר המבצעים שלנו. "אנחנו לא צריכים לפגוע בחיילים. במקום לבזבז את הטילים על הצפון אנחנו נלך לאזור הזה".
אך הוא מוסיף -"בגלל משוואת ההרתעה אני לא רואה מלחמה בין ישראל ללבנון באופק".

חסן נסראללה

בריאיון לרשת "אל מנאר" לרגל "הניצחון" במלחמת לבנון השנייה איים חסן נסראללה לפגוע ב"מטרות רגישות" בדרום, פירט על היכולות המתקדמות של ארגון הטרור שבראשותו הוא עומד והציג את האסטרטגיה החדשה של חיזבאללה. אך אינו צופה מלחמה קרובה בין ישראל ללבנון.

לדברי מזכ"ל חיזבאללה:

"בשנת 2006 יכולת ההתקפה שלנו הייתה מוגבלת, הרוב היה הגנה. אבל מאז פיתחנו יכולות התקפיות רחבות, עם כלי נשק רבים ומגוונים, וגם צברנו ניסיון בשדה הקרב, כמו מה שקרה בסוריה. יש לנו את כוח רדואן ואת גדודי עבאס - מספרם רב, הכמויות גדולות, והם מומחים בלוחמה התקפית. זה משהו שלא היה לנו ב-2006".

" היום יש לנו טילים מדויקים ולטווחים גדולים. בנוסף, יש גם את כלי הטיס הבלתי מאוישים. בשנת 2006 הייתה לנו יכולת מוגבלת מאוד, היום זה שונה. אני לא ארחיב ואסביר על כל היכולות שלנו, אשאיר קצת הפתעות".

"המלחמה של שנת 2006 חשפה את חוסר המוכנות והפגיעות של העורף הישראלי. מאז הם עושים תרגילים לפיקוד העורף וגדולי הגנרלים של האויב אומרים בכל פעם מחדש שהעורף אינו מוכן ולא יכול לעמוד במלחמה. בנוסף, אנחנו עדים לנסיגה ביכולות כוחות החי"ר של הצבא הישראלי, וזה משהו שהמפקדים הישראלים בעצמם אומרים. כולם יודעים שחיל האוויר לבד לא יכול להכריע מלחמה".

נסראללה פירט את בנק המטרות בישראל:
"אנחנו יכולים לפגוע בצפון הישראלי מכל נקודה בלבנון, וכמה שנרצה. ויש לנו את כל המידע הדרוש על כל המטרות שיש שם - טכנולוגיות, תשתיות, צבאיות, הכול. אבל הכי חשוב זה מישור החוף הישראלי, החלק הכי קטן גאוגרפית במפת האויב. החל מצפון נתניה ועד לדרום אשדוד, מדובר בקטע של כ-70 ק"מ. יש מקומות שהרוחב, עד הגדה, זה 14 עד 20 ק"מ. ויש לנו את המפה הזאת בחדר המבצעים שלנו.

"נחזיר את ישראל לתקופת האבן"

חלק גדול מתושבי ישראל נמצאים בתוך ריבוע של  כ-1,200 מ"ר, שטח קטן, לא שדה קרב גדול. בתוכו יש את כל מרכזי המדינה המרכזיים - פיקוד הצבא, משרדי ממשלה, שדות תעופה פנימיים, שדה התעופה בן גוריון, בסיסים צבאיים שמכילים נשקים בלתי קונבנציונליים, מרכזים גרעיניים, שני נמלים, הבורסה של ישראל, קניונים, תחנות כוח מרכזיות, תחנות הזרמת גז, מפעלי נפט".

"אנחנו לא צריכים לפגוע בחיילים. במקום לבזבז את הטילים על הצפון אנחנו נלך לאזור הזה.

האם האויב יעמוד בזה? אנחנו אלה שנחזיר את ישראל לתקופת האבן. ישראל ניסתה להיפטר ממכלי האמוניה בחיפה ולא הצליחה. בסך הכל צריך טיל אחד או שניים על המכלים האלה, והישראלים בעצמם אומרים שמספרי ההרוגים יהיו גדולים. וכל זה מבלי בכלל להזכיר את התמרון הקרקעי, אני מדבר רק על כוח אש. כל מה שהצגתי זה רק המינימום. חשוב לי שהישראלים יבינו את הדברים האלה".

אין מלחמה באופק:

"בגלל משוואת ההרתעה אני לא רואה מלחמה בין ישראל ללבנון באופק. ישראל יודעת שמלחמה עם לבנון לא תוביל לניצחון, הם יודעים מה יקרה בישראל במלחמה הזאת. כל מלחמה חדשה לא תהיה כמו 2006, מלחמה איתנו תביא אותם לסף הקיום שלהם, לסף תהום. אני עוד אתפלל בירושלים".  בתשובה לטענה שחיסולו יביא לפגיעה משמעותית בחיזבאללה, אמר נסראללה: "חיזבאללה הוא ארגון שאינו תלוי באיש או בדמות מסוימת. היו כאלה שמתו וכאלה שעזבו והארגון לא הושפע".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה