חפרו בור, טמנו בו צינורות השקיה ויריעות ניילון, ונתפסו -במושב במועצה האזורית אשכול

$(function(){setImageBanner('bd470e87-22ea-41e8-ae9e-ecfd64f5b3c7','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

בעקבות פעילות סמויה של היחידה למניעת השלכה ושריפת פסולת בשטחים הפתוחים של המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים, פונתה פסולת חקלאית במשקל של כ-200 טונות שהוטמנה באופן בלתי חוקי בקרקע במועצה האזורית אשכול, המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה פתחה בחקירה

בעקבות תיעוד סמוי של מפקחי היחידה למניעת השלכה ושריפת פסולת בשטחים הפתוחים של המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים, נחשף אירוע שהתרחש בשטחים החקלאיים של מושב שדי אברהם שבמועצה האזורית אשכול, שבו בוצעו עבודות של כלי צמ"ה אשר חפרו בור, ובאופן בלתי חוקי טמנו בתוכו פסולת חקלאית וכיסו אותו. הפסולת שהוטמנה הכילה יריעות ניילון של חממות חקלאיות, צינורות השקיה וגזם.

לאחר תיעוד האירוע, פתחה המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה בחקירה פלילית.

צילום המשרד להגנת הסביבה

במקביל, התקיים הליך מנהלי בהובלת מחוז דרום של המשרד, שבמסגרתו נשלחה התראה לבעל השטח בגין הפרת חוק שמירת הניקיון. בטיעוניו כתגובה להתראה, טען החקלאי כי המקום נוקה, והציג לראייה בור פתוח ונקי, וכן קבלות הטמנה על פינוי של כ-20 טון פסולת.

אלא שבדיקת פקחי היחידה למניעת השלכה ושריפת פסולת של המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים העלתה ממצאים המוכיחים, כי לא מדובר במיקום שבו בוצעה הטמנת הפסולת. לאור זאת, החקלאים זומנו לשימוע, שבו נדרשו לפעול לניקוי השטח במלואו, לפנות את שאריות הפסולת לאתר מורשה ולהחזיר את מצב השטח לקדמותו. לאחר השימוע, הוצאה מהשטח פסולת במשקל 206 טונות, והועברה לאתר ההטמנה המוסדר "דיה".

המשרד להגנת הסביבה ימשיך לפעול בנחישות כנגד מפגעי פסולת ועבריינות סביבתית בכל הכלים העומדים לרשותו, ובשיתוף כלל הגופים הרלוונטיים.

צילום המשרד להגנת הסביבה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה