חשש כבד מזיהום חופי ישראל בשל קריסת מתקן ביוב בעזה

$(function(){setImageBanner('6f915863-a253-4eaa-858c-e96a968356ff','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

על פי ההערכות, כ-13 אלף קוב שפכים מעזה זורמים מדי יום לים התיכון ומשם לחופי ישראל. לפי שעה, חוף זיקים נסגר לרחצה. במשרד הבריאות ובמערכת הביטחון מודאגים: "ישראל חייבת להתערב לפני שיתרחש אסון" חוף זיקים עדין סגור לרחצה

הרחצה אסורה. ארכיון

מתקן לטיפול בשפכים בצפון רצועת עזה התפוצץ ומידי יום זורמים ממנו לים התיכון כ-13 קוב שפכים – כך כפי שמפרסם מתן צורי, כתב Ynet.

בעקבות האסון, חוף זיקים שגובל ברצועת עזה נסגר לרחצה החל מיום חמישי האחרון. דגימות המים שבוצעו נמצאו חריגות עד כדי חשש לפגיעה בבריאות הציבור.

בישראל עוקבים בדאגה אחר הנעשה סביב המתקן, ומעודכנים על כל תקלה בו שמשפיעה באופן ישיר על ישראל. מתאם פעולות הממשלה בשטחים מאפשר ללא הגבלה כניסת מהנדסים וחברות שונות על מנת לסייע לפלסטינים לתקן את מתקן הביוב. זאת בנוסף לציוד שנשלח לסיוע בתיקונים.

הבעיה היא שגם אם ישראל תסייע במקרה זה, הבעיה תימשך כל עוד הפלסטינים לא יקימו מבנים נוספים. האוכלוסייה ברצועה גדלה ומתקן הטיהור אינו מסוגל לקלוט מי ביוב באופן רציף. בניסיון נוסף לפתרון את הבעיה, מנסים בישראל ליצור חיבור בין מתקן השפכים למתקן טיהור ביוב בשדרות.

במשרד הבריאות כאמור מודאגים נוכח ריבוי המקרים שבהם המתקן קרס, ולמעט ביצוע בדיקות תקופתיות יותר ואזהרת הציבור, אין יותר מדי מה לעשות.

דפנה זעירא, מנהלת לשכת הבריאות במחוז אשקלון, אמרה ל-Ynet: "אנחנו באירוע חמור שמתגלגל. ממידע שאני מצליחים לדלות עולה כי מיום חמישי זורמים אל מי הים התיכון ואל נחל חנון 13 אלף קוב מי שפכים. לכן נקטנו בצעדים מקדימים וסגרנו את חוף זיקים לרחצה, ואנו לוקחים דגימות מים ועוקבים אחר המצב".

לדבריה, "במקביל הוקמו סוללות באזור נחל חנון במטרה למנוע גלישה של מי ביוב, ובמקביל החלה שאיבה של הביוב מהנחל אל המתקן לטיהור שפכים של שדרות והמועצה האזורית שער הנגב"

"עדיין לא ברור לנו באופן מלא מה קרה בתוך הרצועה שהביא למצב הזה" – היא הוסיפה. על פי המידע שיש בידנו, והוא חלקי בלבד, הוא שהמתקן קרס עקב עומס, בריכות האגירה התמלאו, וניסו בדרך כלשהיא לבצע בפעולות אגירה שלא צלחו. אנחנו עוקבים בדאגה אחר האירוע, ונסייע בהכנסת ציוד ככל שיידרש".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה