טובה גורן ובתה ארן גורן נרצחו בביתם בכפר עזה על ידי מחבלים

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('81d40e19-7a77-4e3b-82bf-794a9a9bbcdb','/dyncontent/2024/5/13/04664638-cd72-45fa-b246-8d06d899fed0.jpg',17880,'מכללה למנהל אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('81d40e19-7a77-4e3b-82bf-794a9a9bbcdb','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('81d40e19-7a77-4e3b-82bf-794a9a9bbcdb','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

טובה בת 65 ארן גורן , בת 33 ואחות לנועה ועידו. גרו בכפר עזה, ושם נרצחו היא ואמה טובה ז״ל על יד מחבלים בני עוולה. ארן הייתה צעירה טובת לב שעסקה בעשייה חברתית והתנדבותית לאורך כל חייה. התנדבה בעמותת ״לתת״, פעלה למען ניצולי שואה ועבדה בעמותת ״קאמבק״ המסייעת לאסירים להשתקם. ארן הגיע במיוחד לסופ"ש כדי לעזור לאמא שלה להכין את הקייטרינג שלה. טובה תכננה על הפנסיה שלה כמורה אבל המשיכה לעבוד ולבשל. טובה גם הייתה גיבורת הסרט "מים סוערים" שעוקב אחר פינוי דוגית, היא מעולם לא עזבה את ישובי העוטף.

-
ארן וטובה גורן ז"ל

הסרט ׳מים סוערים׳ עוקב אחרי הישוב דוגית, שהיה בצפון רצועת עזה ופונה בהתנתקות. טובה ומשפחתה התגוררו בדוגית ורוב הסרט הוא מעקב אחרי משפחתם, שפתחה את ביתה וליבה בפני צוות הצילום והבמאי גיל קרני. אייל, בן זוגה של טובה, נפטר זמן מה לאחר הפינוי. היא אמרה שליבו נשבר וגופו לא עמד בפינוי. במפגש, כשנשאלה על חייה ועל הישוב, טובה אמרה שהיא מתגעגעת לאייל. עכשיו אנחנו מתגעגעים אליה.

לאחר הסרט יש הקלטת מפגש מרגש, בנוכחתו קהל, בין הבמאי גיל קרני לבין טובה גורן, ממשתתפות הסרט וכן גדי עזרא, ששהה כלוחם בשרידי דוגית, במסגרת מבצע עופרת יצוקה.
חודשיים לאחר קיום המפגש, ב7 אוקטובר 2023 טובה, תושבת כפר עזה, נרצחה יחד עם ביתה ארן, על ידי מחבלי חמאס שחדרו לישוב.

הסרט מתחיל בתיעוד של מה שנראה כאידיליה של דו-קיום: בדוגית, שהוקמה ככפר דייגים, התקיימה שותפות אמיתית עם דייגים מעזה. הם התפרנסו יחד, אכלו יחד וצחקו הרבה זה עם זה. זו תחילתו של הסרט.
ואז פורצת האינתיפאדה השניה. והכל מתהפך. הדייגים אינם הופכים לאויבים וממשיכים לתקשר טלפונית, אבל מה שנראה כהפסקה זמנית של העבודה יחד, הופך לקבוע. בינתיים נולדת תוכנית ההתנתקות והסרט ממשיך במעקב עד פינוי הישוב והריסתו. במאי הסרט, גיל, הוא למעשה האיש האחרון שיצא משם, אחרי שתיעד את הריסת הבתים על ידי הבולדוזרים. גיל נראה משמאל בתמונה.
ההקרנה נערכה במלאת 18 שנה לפינוי. במפגש, בנוסף לטובה, השתתף גם גדי עזרא, שנראה בתמונה מימין. גדי הגיע להריסות דוגית שנים אחרי שפונתה, כלוחם ביחידה מובחרת. יחד עם חבריו, הם הסתתרו בין ההריסות לפני יציאה לפעולות ברצועה. לדבריו, לא ידע דבר על הישוב, אבל פתאום הבחין בשרידי מזוזות. הדבר עורר את סקרנותו. הוא החל לחקור, הגיע לגיל ומאוחר יותר פגש את טובה. המפגש הזה איחד את כולם לערב מרתק, שנערך אחרי הקרנת הסרט מול קהל.
טובה סיפרה לנו שעברה להתגורר בכפר עזה, שפרשה לגמלאות אחרי שעבדה כמורה ושהיא מספקת שירותי קייטרינג בסביבה (בדוגית היתה לה מסעדה). היא הביאה למפגש את המעמולים הנהדרים שהכינה, נראתה שמחה וקורנת. השיחה איתה עוררה רעמי צחוק ואהדה, כפי שתראו בהקלטת המפגש, אחרי הסרט.
ככל הידוע, זהו התיעוד המסודר האחרון של טובה. צפו בסרט ובמפגש האחרון עם האישה היקרה הזו, תהא מנוחתה עדן.
ארן גורן ז"ל

מכרים סופדים להן 

-
יהונתן קרני מספר 
טובה וארן גורן ת.נ.צ.ב.ה
טובה ובתה ארן היו יחד בביתן בכפר עזה נרצחו בדם קר וללא רחמים על ידי חיות, תתי אדם שלא ריחמו על שתי בנות ללא נשק שלא פגעו ולא הזיקו לאף אחד. טובה וארן פונו בהתנתקות מהיישוב דוגית והמשיכו לחיות בעוטף עזה, הכל בשביל לא לזנוח את הערך העליון והחשוב מבחינתן של יישוב ארץ ישראל.
זכינו כמשפחה ללוות את טובה וארן בסרט שאבא שלי גיל קרני יצר על המסע ההירואי של משפחת גורן שהראה את הגדולה הנחישות שלהם להשאר בדוגית, למרות הסיכונים לחיות בסמוך לרצועת המוות.
לעולם לא ויתרתן והמשכתן לחיות בגבורה צמודות מרחק קילומטרים מחיות האדם, צמאי הדם שרק חיכו לשעת כושר לקחת חיים של נשים, ילדים וכל אדם שהיה בדרכם. הסרט ״מים סוערים״ מגלם את המסע שעברתן והוא הנצחה חשובה שתעיד על הגדולה שלכן כנשים בלי פחד ששמרו על אידיאולוגיה ציונית אמיתית עד יומן האחרון! הסרט הפך את משפחותינו לחברות לנצח, רק לפני חודשיים התארחה טובה אצלינו וכרגיל חילקה את החיוך הענק שלה לכל עבר.
השם ייקום דמכן במהרה
-
יפעת פינטו-
מעדכנת בצער עמוק כי המחנכת בתמונה טובה גורן.. המחנכת האגדית של נעל"ה כפר עזה נרצחה באכזריות בביתה. יהי זיכרה ברוך**
כמורה חיילת בשער הנגב, הייתי מגיעה כל יום רביעי לכפר עזה, לעזור לילדי נעל"ה בהכנה למתכונות ובגרויות.. ובעצם בשיתוף, משחק, צחוקים, רכילויות.. כיף צרוף. כמה זכרונות.. מקיבוץ שנמחק. העצב שורף בגרון..
-
שבר לנו הלב
ארן גורן, בת ה33, חברה של הפודקסאט ומאזינה ש״לא פספסה אף פרק״ (מילים שלה)
לוחמת צדק שעסקה בשיקום עוברי חוק בישראל דרך עמותת ״קאמבאק״ נרצחה עם אמה, טובה גורן, בבית האם בכפר עזה ב 07/10.
ארן פנתה אלינו בפעם הראשונה במרץ 2022, ואחרי שנה, בחודשים האחרונים עבדנו עם ארן על פרק מיוחד עבורכם בנושא שיקום עוברי חוק, שלצערנו לא הספקנו להקליט.
ארן היא אבידה עצומה לעולם, ואנחנו כואבות את כאב המשפחה על הרצח הנתעב שלה ושל אמה טובה.
בכל השיחות שלנו עם ארן היא מילאה אותנו בהשראה, והתרגשנו מאוד מהפרק החשוב שהתכוונו לעשות איתה.
ארן האמינה שאנחנו יכולים לייצר בעבודה משותפת ומדויקת עולם טוב יותר, וידעה גם לשלוף את הנתונים המספריים שהוכיחו שזה עובד.
כולנו היינו צריכים עכשיו את ארן, שתזכיר לנו חמלה, ואת הכח שלנו לשנות.
יהי זכרה ברוך.
-
אורית כתבה 
חברתי היקרה טובה גורן והבת שלה ארן גורן
רק ככה צריך לזכור אתכן, מאושרות מחייכות ותמיד עושות רק טוב.
בעולם משוגע שאנחנו חיים בו, אתן תחסרו להמון
אני כבר מתגעגעת למפגשים ולשיחות שלנו ואיך לא, לשמחת החיים של ארן המדהימה.
יהי זכרכן ברוך ונשמתכן צרורה בצרור החיים
הלב נשרף והכאב גדול מנשוא
-
עמותת לתת 
הבוקר התבשרנו כי ארן גורן, שעבדה איתנו כרכזת אזור דרום במחלקת סיוע לחיים נרצחה יחד עם אמה בקיבוץ כפר עזה.
ארן היתה לוחמת צדק, עבדה ללא הפסקה על מנת להטיב עם ניצולי השואה באזורה והאמינה בטוב של האנשים בכל דבר שעשתה.
הלב שבור, אנחנו המומים, כואבים ומשתתפים בצער המשפחה.
-
אירנה ברמן כתבה 
ארני, אני לא מאמינה שיותר לא אשמע את קולך ולא אשב איתך על כוס קפה בארומה…
היית כולך נתינה, עזרת לכל כך הרבה אנשים בחיים, ולא הבדלת בדת, עדה או כל דבר אחר…
אהבת את כולם בשווה!
אלוהים לקח אותך אליו… אני יודעת שאת עכשיו בגן עדן , כי את מלאך …
תשמרי עלינו מלמעלה , כמו שתמיד שמרת פה!
אוהבת אותך לנצח…..
ארן גורן
-
בכאב גדול משפחת מקסימום אימפקט קיבלה הבוקר את הבשורה הנוראה שארן גורן, שותפתנו הקרובה במהלך השנה האחרונה, נרצחה עם אמה בכפר עזה.
הכרתי את ארן בשנה זו כשליווינו את עמותת קאמבק בתהליך ההערכה של העמותה. היא הייתה מקסימה ומקצועית, ותמיד שמחתי כשראיתי בלו"ז שיש לי היום פגישה איתה.
בער בה הרצון לעשות את העולם טוב יותר.
כמה עצוב. יהי זכרה ברוך
יונתן
-
האקדמית חמדת 
עדכון כואב: המורה המאמנת Tova Goren נרצחה בביתה בכפר עזה יחד עם בתה Aran Goren. אנו משתתפים בצערה העמוק של המשפחה ושולחים תנחומים.
-
נורית חג'בי
טובה גורן
מה טובה את כבר לא איתנו????
נשמע לי הזוי, עם הצחוק הניצחי שלך וההומור חינכת את בני שגיא בתיכון שער הנגב, מורה בחסד עליון!!! לא ויתרת על אף תלמיד, היית אוזן קשבת, מחבקת וזורמת. אם שגיא לא היה מגיע, מיד התקשרת לשאול לשלומו, לדעת שהכל בסדר... אני לא מאמינה שאת לא איתנו, הלב מסרב להאמין , בורא עולם רע לי, כואב לי, אני שתמיד צוחקת מוצאת את עצמי מרוסקת.
זה חזק ממני כל התמונות, הסיפורים על עוד... ועוד... ו...(די אין לי כוחות)
העיניים עצובות , הלב שמרוסק לרסיסים .
האמת שאני מנסה להתחזק להישאר שפויה, להיות באמונה להאחז בתקווה מול חוסר וודאות, חוסר אונים וכאב שמפלח את הגוף.
בורא עולם מתחננת לפניך בטל את הגזרה ושלח לי ולעמך כוחות.
הנה תראה את האהבת חינם, את הערבות ההדדית של עמך.
טובה גורן נלקחת מאיתנו בטרם עת, על ידיי רוצחים ללא רחמים.
נוחי על משכבך בשלום
מנורית אמא של שגיא תלמיד שלך.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה