טורניר כדורסל לזכרו של הלוחם דור שדה ז"ל שנפל בהגנה על קיבוץ כפר עזה

$(function(){setImageBanner('791c45f3-a2db-4709-a01c-c44e088690da','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

ביום ראשון האחרון התקיים טורניר כדורסל מרגש לזכרו של דור שדה ז"ל, תושב ערוגות שנפל במהלך שירותו הצבאי. הטורניר, שהתקיים במגרש הכדורסל בבית הספר התיכון "אמית באר טוביה", נערך ביוזמתו של רכז מגמת הספורט יונתן, ובשיתוף פעולה עם משפחתו, בתיכון אמית באר טוביה והשופט הכדורסל הבכיר דודי רומנו.
"ההנצחה נעשתה בצורה הכי מתאימה לדור", סיפרה אימו יעל

שדה היה תלמידו של יונתן טרובק רכז מגמת  הספורט ובעיקר אהב כדורסל והיה חבר בנבחרת הכדורסל של בית הספר. "ברגע ששמעתי את הבשורה המרה היה לי ברור שאני מרים אירוע מכובד לזכרו" סיפר השבוע טרובק.

ראשית ביקש טרובק את הסכמת המשפחה, יעל אימו של דור שאביה נהרג במלחמת יום הכיפורים שמחה מאוד על היוזמה, ועודכנה בכל הפרטים. "יונתן ביקש את אישורי לכל פרט בטורניר  וכמובן שהסכמתי ושמחתי, הוא עשה הכל ברגישות יוצאת מן הכלל" סיפרה במהלך הטורניר.  "התלהבתי מאוד מהרעיון כי אין משהו שיכול להנציח את דור יותר מהכדורסל. הוא היה דבוק לכדור עוד מלפני כיתה א' ועד הצבא והיה היה טוב בזה". 

צילום עלא מרהג'י

במהלך הטורניר התחרו ביניהם קבוצות של חברים של דור, חבריו לנשק מהמסלול באגוז, וכן שחקני קבוצת הכדורסל של בית הספר. בין המשחקים נשאו דברים אמו של דור, חבריו וחבריו לנשק, אשר סיפרו על דמותו המיוחדת, על אהבתו לכדורסל ועל ערכי הנחישות, ההתמדה וההתמודדות עם קשיים שהנחיל להם.

צילום עלא מרהג'י

"דור היה ספורטאי מלידה והיה לו כישרון טבעי בכדורסל," סיפרה יעל אמו של דור בנאום מרגש. "עם זאת, הוא לא הפסיק לרגע להתאמן ולנסות להשתפר, כדי להפוך מטוב מאוד למצויין. מצד שני, היו תחומים שהיו קשים לו יותר, אבל הוא לא זנח אותם והחליט להתמודד פנים מול פנים עם הקושי. כלומר, הוא השקיע גם במקומות שבאו לו בקלות, אבל גם לעבוד על שיפור עצמי במקומות שהיו הרבה יותר מאתגרים עבורו."

צילום עלא מרהג'י

"דור היה נער מופנם שחווה קושי לעמוד מול קהל," המשיכה אמו. "אך במהלך שירותו הצבאי הוא החליט לצאת לקורס קצינים, שלאחריו פיקד על מחלקה של 25 חיילים. הוא היה מעביר להם שיעורים והרצאות באופן קבוע, ועשה זאת הפעם בצורה מעולה ועם הרבה ביטחון. מעבר לכך, דור בחר תמיד להסתכל על אתגרים בצורה חיובית, להנות מהדרך ולחייך תוך כדי שעוברים את המכשולים."

דור שדה ז"ל

"אני רוצה לאחל לכם שגם אתם, כאשר יעמוד בפניכם כל סוג של אתגר, תזכרו כמו דור לחייך, לנשום עמוק, להתמודד איתו ולהמשיך קדימה," אמרה אמו לסיום.

הטורניר נערך באווירה מרגשת וחברית, כאשר רבים מחבריו של דור ומשפחתו הגיעו להשתתף ולכבד את זכרו. "היה חשוב לנו לקיים את הטורניר הזה כדי להנציח את דור בדרך הכי טובה שאנחנו יודעים," אמר יונתן, חברו של דור. "הוא היה דבוק לכדור עוד מלפני כיתה א' ועד הצבא והיה היה טוב בזה".  

חברו לצוות - צילום עלא מרהג'י

הצוות מאוד התרגש לקראת הטורניר  סיפרתי להם על הרעיון והם נרתמו לזה" סיפר חברו של דור ניר פוארטה . "אנחנו פועלים להנצחת לוחמים שנפלו ארגנתי מסע גם לזכרו לקבוצת כושר קרבי במודיעין ודיברתי על הדבקות במטרה ועל החיוך הכובש שתמיד היה לו. זה דבר נעלה לעשות הנצחה כזו . אנחנו פה לזכרו ובשביל המשפחה שמתמודדות עם האובדן בצורה מרשימה".

פינת הזכרון צילום עלא מרהג'י

"אנחנו גאים ושמחים לערוך את הטורניר לזכרו של דור בוגר מיוחד ולוחם אמיץ שנתן הכל למען המולדת . הטורניר לכבודו ולזכרו זה המעט שבית הספר יכול לעשות. אנו מחבקים את המשפחה והחברים ודור יישאר בלבנו לעד", אמרה דיצה אדרי מנהלת בית הספר אמית באר טוביה. 

צילום עלא מרהג'י

סיפורו של דור שדה, לוחם צה"ל שהשאיר מורשת  של נתינה, אהבה והקרבה

הבן הצעיר של יעל ודויד, אח לרני ונועם, נולד ביום י"ד בכסלו תשס"א (10.12.2000).

דור נולד וגדל במושב ערוגות, למד במסגרות החינוכיות של המועצה האזורית באר טוביה. היה פעיל

בתנועת הנוער "בני המושבים" תחילה כחניך וכשבגר – כמדריך, כמו כן השתתף בהקמה ובפיתוח של חורשת הבנים בערוגות.

יעל ודור

דור היה ספורטאי שהצטיין בענפי ספורט שונים, במיוחד ריצה ומשחקי כדור, לאורך כל שנות לימודיו

היה שחקן כדורסל בנבחרת המועצה, שאיפתו למצוינות הובילה אותו לבלות שעות באימונים, בריצה ובמגרש הכדורסל של ערוגות.

בסיום לימודיו התיכוניים הצטרף למכינה קדם צבאית למנהיגות חברתית "מגדלור", שם התבגר ואיכויות המנהיגות השקטה שבו החלו לבוא לידי ביטוי.

דור שדה ז"ל

דור התגייס למסלול ביחידת הקומנדו "אגוז", במהלכו עבר קורס חובשים והוסמך כחובש. לאחר שסיים בהצלחה את המסלול הקשה והארוך באגוז, שירת כרס"פ בבסיס הטירונים של גולני, תפקיד אותו ביצע על הצד הטוב ביותר. דור שאף להמשיך ולהשפיע על חיילים כמפקד ובחר לצאת לקורס קצינים, לאחר קבלת הדרגה שובץ כמפקד מחלקה בגדוד צבר בחטיבת גבעתי.

רני דור ונעם תמונה באדיבות המשפחה

במשך שמונה חודשים פיקד דור על מחלקת לוחמים בגדוד, בתפקיד זה באו לידי ביטוי יכולת מנהיגות וערכים של נתינה, ראיית האחר ופעולה למענו. דור ראה עצמו כאחראי לפקודיו, והיה מעורב בלב ובנפש באתגרים שהחיים הציבו בפניהם - כמדריך וכתף תומכת. מחוץ למסגרת הצבאית דור היה חבר נאמן ומסור. רבים מבני גילו שהכירו אותו הפכו לחברי נפש שלו והרגישו כי יש להם קשר ייחודי ועמוק עם דור.

הלוחם דור שדה ז"ל באדיבות המשפחה

כבחור צעיר דור תמיד שאף למצוינות ורצה לתרום ולהשפיע. במכינה כתב "אני רוצה לתרום בצורה הכי טובה שאפשר למדינה, כמו שסבא שלי יצחק תרם וכל המשפחה שלי אחריו. אני שואף להיות בן אדם יותר טוב ויותר בוגר ובצוות קרבי, לדעתי, זה יבוא לידי ביטוי בצורה הכי טובה". בהמשך כתב "אני הולך לעשות משהו גדול עם החיים האלה שקיבלתי ולעשות כמה שיותר טוב בעולם".

דור נפל בקרב טיהור קיבוץ כפר עזה ממחבלים, ביום כ"ד בתשרי תשפ"ד (09.10.2023) , 50 שנה לאחר נפילתו של סבו יצחק בר שדה קלרספלד במלחמת יום כיפור.

דור שדה ז"ל נפל במהלך שירותו הצבאי. הוא היה בן 22 במותו. יהי זכרו ברוך

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה