ידידיה רזיאל הי״ד נרצח בקרב הגבורה בהגנה על תושבי כרם שלום

$(function(){setImageBanner('4e676383-b982-4a59-b751-188d3e93b3ec','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

תשעת חברי כיתת הכוננות ושישה חיילים פעלו יחד נגד חדירה מאסיבית של מחבלים ומנעו בגופם את הפוגרום בקיבוץ. הקרב נמשך שש שעות כשבמהלכו נהרגו מספר מחבלים אך לקראת סופו של הקרב הגיח מחבל מאחור ורצח את שני החברים היפים והנעימים עמיחי וידידיה. שניהם מהישוב פסגות ועברו יחד עם משפחותיהם לכרם שלום כחלק מגרעין תורני. ידידיה בן 31 הותיר אחריו את שירה ושלושת ילדיהם. עמיחי ויצן הי״ד בן 33 הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים. בגבורתם ומסירות נפשם מנעו אסון כבד והצליחו להדוף כניסת המחבלים לבתי הישוב.

ידידיה רזיאל ז"ל
יו"ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים עו"ס ענבל חרמוני השתתפה אתמול בדיון חירום בוועדת העבודה והרווחה בנושא הפעלת תכניות חירום ברווחה והקמת מוקד אקטיבי למניעת פוסט טראומה בקרב אזרחים.
חרמוני אמרה בישיבה: "ראשית אני רוצה להזכיר פה 3 עובדים סוציאליים שנרצחו. עו"ס משה ידידיה רזיאל ועו"ס ישראל עמיחי ויצן, שהיו חלק מכיתת הכוננות ונרצחו בהגנה על כרם שלום, ועו"ס סיגל לוי שנרצחה במסיבה ברעים. סיגל השתתפה במסיבה במסגרת תפקידה כעו"ס על מנת לתת מענה לבני נוער וצעירים שזקוקים לכך במהלך המסיבה. יהי זכרם ברוך.
"ברשויות המקומיות, במשרד הרווחה ובביטוח הלאומי וגם קב"נים בצה"ל עושים עבודה מדהימה. במקביל ישנן קרוב ל-2,000 עו"סיות שמתנדבות בימים אלה והשטח זועק לעוד אנשים אנשי טיפול.

"חייבים להתחיל כבר היום לגייס ולקלוט עוד אלפי עובדים ועובדות סוציאליות, פסיכולוגים ופסיכיאטרים. אנחנו כבר היום במצב קשה ואם לא יתחילו נמצא את עצמנו בשנים הבאות בקטסטרופה לאומית.
"בנוסף, חייבים לדאוג לתכלול של כל הפן האזרחי- שיכון, ביטוח לאומי, רווחה ובריאות וחינוך. לצערינו גם בימי שגרה משרדי הממשלה לא יודעים לעבוד יחד ואם לא נדע להסתכל על זה ביושר לא נדע לפתור את זה".
-
בצער רב אנו נפרדים מגיבור לספסל הלימודים.
ידידיה משה רזיאל ז״ל.
ידידיה היה סטודנט לתואר שני בעבודה סוציאלית.
חברתו לספסל הלימודים שולמית חטואל מספידה עליו:
את ידידיה רבים מאיתנו הכירו לראשונה, בתור חבר ללימודים בתואר שני מסלול טיפולי ומסלול זוגי ומשפחתי. הלימודים שהחלו לפני כשנתיים נפרסו לשלוש שנים וידידיה היה אמור ללמוד עימנו בשנת הלימודים הקרובה. במשך הלימודים שמטיבעם הינם לימודים טיפולים ישנה חשיפה בשיעורים וסדנאות, לעומק האישיות והתחבטויות הנפש. בהכרתנו עימו נחשפנו לאדם מיוחד, עדין ושמח בעל אמונה חזקה ועמידה על עקרונות. בודק כל נושא לעומק, ומנסה להגיע לחקר האמת. מסור מאוד למטופליו במסגרת קידום בסל שיקום ובמסגרת טיפול בהתמכרויות. ידידיה תמיד ניסה לחפש עוד דרך לעזור והיה עסוק בחקירה ובמציאת פתרונות יצירתיים בכדי לעזור ולסייע. בנוסף ידידיה התגלה ככישרוני מאוד הספיק להוציא ספר פירושים לשיר השירים ואף בלט בכישרון הכתיבה בקורס טיפול נרטיבי. ידידיה היה בעל חוש הומור ותמיד הסתובב עם חיוך ענק והשרה אוירה טובה סביבו.
בשבת שמחת תורה ידידיה הצטרף לחברה בכיתת הכוננות קיבוץ כרם שלום בו התגורר בשנים האחרונות. לאחר קרב שערך שעות ממושכות אל מול מחבלים שחדרו ליישוב ידידיה נפל ביחד עם חברו הטוב עמיחי ויצן גבורתו של ידידיה וחבריו לכיתת הכוננות הציל את הקיבוץ ומנע אבדות רבות בנפש. ידידיה הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים הוא בן שלושים במותו.
אנו חבריו לתואר כואבים את לכתו, חשים שאיבדנו חבר יקר, איש מקצוע בעל לב רחב ומטפל משמעותי.
יהי זכרו ברוך.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה