יום השיבוש הלאומי: מפגינים פרצו לכביש וחסמו את צומת דבירה (תיעוד)

$(function(){setImageBanner('fbd86d07-05a2-4dd0-ad8a-e43cc40e19d4','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

יום השיבוש הלאומי החל משעות הבוקר המוקדמות, כאשר שיירת רכבים יצאה מתוך להבים לעבר צומת דבירה. המפגינים פרצו אל הכביש וחסמו את התנועה. וגם - מחאת המרצים באוני' בן גוריון עולה שלב

קרדיט - תוכן גולשים (ע''פ סעיף 27א')

בצל המשך החקיקה בכנסת וההתקדמות המאסיבית בשלבי הרפורמה המשפטית - יצאו הבוקר אלפי תושבי האזור להפגין כנגד החלטת הממשלה. בהמשך ישיר לשבוע שעבר, גם היום הנוכחי קיבל את השם "יום השיבוש הלאומי'' ואם נשפוט על פי צעדי המוחים, בהחלט מדובר בשיבוש.

משעות הבוקר המוקדמות התאגדו מאות מוחים באזור גשר דבירה, כאשר עוד לפני כן יצאה שיירה של רכבים מתוך היישוב להבים. לפני זמן קצר, בעוד כוחות משטרה רבים נמצאים במקום - ירדו המפגינים אל עבר הכביש וחסמו אותו באזור הצומת לכיוון דרום.

קרדיט - מתי קרימרמן

באותה העת, גם מחאת המרצים באוניברסיטת בן גוריון מחריפה. הבוקר, הציבו המרצים שלטי ׳בלי אקדמיה אין דמוקרטיה׳ על בניינים בקמפוס מרקוס. בהודעה שיצאה מטעמם נכתב: ''בחרנו שני מבנים המסמלים את דגלי האקדמיה - הוראה ומחקר. אוניברסיטת בן גוריון בנגב מובילה את ההשכלה הגבוהה בפריפריה. פוליטיזציה של המל״ג וצינון השיח האקדמי לפי שיקולים פוליטיים בחסות ההשתלטות על מערכת המשפט יפגעו בעקרון היסוד האקדמי של חשיבה חפשית וכפועל יוצא ביכולת להכשיר כוח אדם לתעשיות עתירות ידע ולהעמיד דור חדש של חוקרים''.

''המכון הלאומי לביוטכנולוגיה בנגב הוא סמל למצוינות מחקרית בישראל. הגבלת החופש האקדמי וגידור המחקר לפי קריטריונים של נאמנות ורווח פוליטי קצר טווח, ובידוד בינלאומי שבניצניו ניתן כבר להבחין, יפגעו אנושות בהשגי האקדמיה ובמעמדה בעולם. אי לכך נעשה כל שלאל ידינו כדי לבלום את ההפיכה המשטרית בין אם תבוצע בשלב מהיר אחד ובין במהלך רב-שלבי מתמשך לפי המודל ההונגרי. לדמוקרטיה שלנו אין מועד ב'!''.

מחאת המרצים בבן גוריון. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה