יותם חיים מכפר עזה נהרג בשוגג מכוח צה"ל כשניסה להימלט משבי החמאס

$(function(){setImageBanner('092aa9dd-f8ef-4705-a178-c49b7d945de9','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

"שורפים לי את הבית, אני עומד להיחנק", אלו היו מילותיו האחרונות של יותם חיים (28) לפני שנחטף מביתו בקיבוץ כפר עזה. הוא נחטף לעזה ולאחר 70 יום בשבי החמאס בזמן להימלט נהרג יחד עם עוד שני ישראלים בשוגג מכוח צה"ל שהיה בפעילות מבצעית באזור

הבוקר בתקרית השג'אעייה כוח צה"ל הגיבו ל3 חשודים וזיהו אותם כמחבלים אך טעו בזיהוי והיה מדובר ב3 חטופים ישראלים בנהרגו בשוגג מכוח צה"ל.  ההרוגים הם סאמר טאללקה ויותם חיים. שמו של הישראלי השלישי לא הותר לפרסום.

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי הודיע  בהצהרתו כי "במהלך הלחימה בשג'עאיה, כוח צה"ל זיהה בשוגג שלושה חטופים ישראלים כאיום, ירה לעברם - והם נהרגו".

"הגופות נלקחו לבדיקה בשטח ישראל, ואחריה התברר כי מדובר בשלושה חטופים ישראלים - יותם חיים שנחטף מכפר עזה, סאמר טאללקה שנחטף מניר עם, וחטוף נוסף שלבקשת משפחתו שמו לא יימסר כעת".

הגרי ציין כי "צה"ל החל לתחקר את האירוע באופן מיידי. מדובר באזור לחימה שהיו בו היתקלויות רבות בימים האחרונים. לקחים מידיים מהאירוע מועברים כעת לכלל הכוחות הלוחמים בשטח. צה"ל מביע צער עמוק על האירוע ומשתתף בצערן של המשפחות".

 יותם חיים ז"ל

חיים, בן 28, נולד וגדל בקיבוץ גבולות. בשנים האחרונות הוא התגורר בשכונת הצעירים בכפר עזה. ב-7 באוקטובר, לאחר שחמאס פתח במתקפת הטרור שלו, הוא כתב בקבוצת הוואטסאפ המשפחתית: "לוקחים לי הכל, שורפים לי את הבית, אני רק מקווה לשרוד".

יותם היה  מוזיקאי, מתופף בלהקת 'Persephore'. באותה השבת היה אמור לנגן בפסטיבל מטאל בתל אביב. הוא בחור של חתולים, כלבים ואוכל איטלקי ואפילו למד בעצמו את השפה.

״טיילנו יחד בצרפת והתלהבנו שקוראים שם "מאמו" לאמהות, מאז אנחנו קוראים ככה אחד לשנייה", סיפרה איריס חיים, אימו של יותם. תובל, אחיו של יותם, מאמין שדרך התופים והמוזיקה אפשר לעשות מספיק רעש כדי להדהד את יותם. הוא מזמין מתופפים לבצע קאברים ללהקות שיותם אוהב ולשלוח אליו. עד כה, עשרות מתופפים נענו לקריאה וניגנו עבור יותם. 

הערב כאמור נהרג , יהי זכרו ברוך .

מגזין מטאליסט מרכין ראש לזכרו של יותם חיים ז"ל, מתופף להקת Persephore שפורסם עכשיו כי נורה בטעות ע"י צה"ל לצד שני חטופים נוספים שככל הנראה נמלטו משבי החמאס בעזה. אנחנו, וכל סצנת המטאל הישראלית, משתתפים בצער המשפחה.

-

איגוד הכדורסל משתתף בצערה של משפחתו של יותם חיים, שחקנה של הפועל אשכול, שנהרג היום ברצועת עזה. רק אתמול התקיים משחק בין נבחרת הוותיקים לנבחרת העוטף, ששיחקה עם גופיות עם תמונתו של יותם. אביו רביב נשא דברים באירוע. יהי זכרו ברוך

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה