ילדי העוטף מוצאים ביטוי: סדנת "ראפ על הלייף" מיוחדת לילדים מפונים

$(function(){setImageBanner('11cb6cf5-370b-4876-a814-3c4f18fb3dc4','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

ילדי העוטף המפונים של מועצת אשכול ושדרות בכתות ג׳-ו׳ - עברו חוויות קשות ב-7 באוקטובר . רבים מהם איבדו קרובים, ראו מחבלים בביתם, חזו במראות קשים ביותר ופונו מבתיהם. סדנת "ראפ על הלייף", שהתקיימה מטעם "קרן אור", קרן הסיוע שהקימה קבוצת דיסקונט, אפשרה לילדים אלה לפרוק את אשר על ליבם בדרך יצירתית ומהנה.

הסדנה, שהועברה על ידי שני סופר ואוהב גבעתי, מפקדים לוחמים במילואים, עסקה ביסודות הראפ, כתיבת שירים והופעה בפני חברי הכיתה. במהלך הסדנה, הילדים כתבו והלחינו שלושה שירים שהם חידוש ליצירות ישראליות מוכרות: "תתארו לכם" של שלמה ארצי, "נופל וקם" של שב"ק ס׳ ו"תמיד יחכו לך" של לאה שבת.

אוהב גבעתי, רס"ן במיל', הגיע לסדנה מיד בתום שלושה חודשי לחימה ברצועת עזה, ומספר שהיא היוותה תרפיה גם עבורו. "הילדים היו מדהימים", אומר גבעתי. "היה מרגש לראות איך הם מוצאים דרך לבטא את רגשותיהם דרך המוזיקה. ראיתי איך הם מתחברים זה לזה ומתחזקים יחד."

קרן אור הוקמה במטרה לספק מענה הוליסטי וארוך טווח עבור צרכיהם של ילדים ובני נוער שנפגעו בקו העימות. הקרן שואפת להשיב לילדים אלה את הביטחון האישי והקהילתי, לסייע להם לחזור לתפקוד מיטבי בחייהם ולהוות מובילי שינוי בקהילה.

סדנת "ראפ על הלייף" היא רק אחת מהפעילויות הרבות שמציעה קרן אור לילדים אלה. הקרן מפעילה גם תוכניות העשרה, תמיכה רגשית וליווי פסיכולוגי.

"חשוב לנו לתת לילדים אלה כלים להתמודדות עם הטראומה שחוו", אומרת מנכ"לית קרן אור. "אנחנו רוצים שהם ירגישו שיש להם מקום בטוח שבו הם יכולים לבטא את עצמם ולמצוא נחמה."

כדרך טיפולית תלמידי שכבה ו' בשמ"ש אשכול אילת עברו שישה מפגשי ראפ שאפשרו להם לבטא את חווית הפחד, הכאב והאובדן מול התקווה והתקומה.

פרויקט "ראפ חרבות ברזל" הוא תוצר של מוזיקה מרגשת, ייחודית ומדהימה במיוחד! העבודה הקבוצתית נאגדה לביצועים חדשים ומרגשים של שני להיטים: "אני נופל וקם" של שב"ק ס' ו"תתארו לכם" של שלמה ארצי.

סדנאות כמו "ראפ על הלייף" הן דוגמה מצוינת לדרך שבה ניתן לעזור לילדים אלה להשתקם ולחזור לחיים נורמליים.

קרן אור קוראת לכל מי שמעוניין לסייע לילדים אלה להצטרף אליה ולעזור לה להמשיך ולפעול למען ילדי העוטף.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה