יש הסכם! שנת הלימודים תיפתח מחר כסדרה

$(function(){setImageBanner('b043bc7c-d19c-4f13-854f-dc274eecf28a','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

ההורים יכולים לנשום לרווחה: שנת הלימודים תיפתח מחר (ה') כמתוכנן לאחר שארגוני המורים ומשרדי הממשלה הגיעו להבנות ביניהם. כחלק מכך, השביתה בוטלה והילדים ישובו אל ספסל הלימודים

לימודים -depositphotos

בתום דיון ממושך בין משרד האוצר, משרד החינוך והסתדרות המורים - הצדדים סיכמו את עקרונות ההסכם הקיבוצי החדש של עובדי ההוראה. לאור ההסכמות, איום השביתה הוסר, סכסוך העבודה יבוטל וצווי המניעה יימשכו מביה"ד. נמסר כי הסכם מפורט, יסוכם בימים הקרובים.

כמו-כן, שר האוצר הודיע שנושא המקור התקציבי למימון ההסכם יובא לדיון והחלטה בממשלה ולאחר מכן תחל עבודת ניסוח ההסכם. בנוסף, משרד האוצר הודיע על כוונתו להאריך את ביה"ס של הקיץ עד ליום 31.7 והרחבה לכיתות ד׳.

עיקרי ההסכמות:

- העלאת שכר לעובד הוראה המתחיל ל-9,000₪ ותוספות של - 1,100 ש"ח לכל הפחות לעובד הוראה ותיק. כמו כן, ינתן מענק התמדה של 10,000 שקלים לאחר שלוש שנים במערכת.

- העלאת שכר המנהלים המתחילים ל- 19,000 ₪.

- התאמת לוח החופשות: מוסדות החינוך יעבדו בימי אסרו חג, ל"ג בעומר ותענית אסתר. ימי האיסרו יועברו לגשר בין יום כיפור לסוכות ולמורים יינתנו שני ימי חופשה לבחירה.

- עידוד מצויינות: יינתן סל גמולי תפקיד גמיש למנהל, כך שמורים מצטיינים יוכלו לקבל גמול בשווי 400-1000₪ בגין ביצוע יוזמה ולקיחת תפקידים.  כמו כן, מתן אפשרות לחוזים אישיים למומחים מחוץ למערכת.

- שיפור שכר בגין תפקידים נוספים:

- גמול חינוך לא יפחת מ- 1,000 ₪ או גמול אחוזי הגבוה מבין השניים

- גמול ריכוז שכבה וסגן מנהל שני לא יפחת מ- 1,100 ₪  או גמול אחוזי הגבוה מבין השניים

- גמול ניהול גן לא יפחת מ- 1,500 ₪ או גמול אחוזי הגבוה מבין השניים

- הגדלת גמול הייעוץ מ12% ל18%

- הוספת גמול למחנכות ומנהלות גן המשלבות בכיתתם ילדים עם צרכים מיוחדים

- העלאת שיעור המשרה המינימלי עד ל100% בהדרגה

- ייעול בהליך הפיטורים

- הארכת התקופה לקבלת קביעות לשלוש שנים.

- שקט ומיצוי עד 31.12.2026.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד: "אחרי מאבק ארוך הצלחנו להביא בשורה אמיתית לעובדי ההוראה, לשמר את תנאי ההעסקה שלהם ולשפר את שכרם לטובת מערכת החינוך. זה רק צעד ראשון שאנו מציינים בטיפול שורש שמערכת החינוך בישראל זקוקה לה".

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "שנת הלימודים תיפתח מחר כסדרה עם מערכת חינוך חזקה יותר ואיכותית יותר. לאחר חודשים ארוכים של משא ומתן הצלחנו להביא לשינויים עמוקים שלא נראו מעולם במערכת החינוך בישראל".  

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון: ״לאחר מאמצים רבים הצלחנו להגיע להסכם מיטבי שיאפשר את פתיחת שנת הלימודים ויבטיח את היציבות לשנים הבאות. הסכם זה, לצד תהליכים מקצועיים שקידמנו בשנה האחרונה, יחזקו את מערכת החינוך ויציעדו אותה קדימה. מערכת חינוך חזקה, יציבה, עם עובדי הוראה איכותיים היא אינטרס של כולנו למען עתיד הילדים שלנו. אני רוצה להודות לשותפיי להסכמות החשובות, שר האוצר, מנכ״לית משרד החינוך, מזכ״לית הסתדרות המורים והממונה על השכר באוצר וכל צוותי המשא ומתן".

הממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן: "מדובר בהסכם פורץ דרך עבור מערכת החינוך בישראל. ההסכם משנה מקצה לקצה את מעמד המורה המתחיל, מקדם את מנהלי ומנהלות בית הספר, הן בשכר והן בכלי גמישות ניהולית, מקדם מצויינות על-ידי סל גמולי תפקיד למנהל והעסקה על-ידי חוזים אישיים, ומשדרג את השכר של כלל המורים. ההסכם מקדם את התאמת ימי החופשה במשק ובנוסף שורה של נושאים שישפרו את איכות החינוך בישראל".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה