כתב אישום נגד רכז הספורט של המועצה האזורית חוף אשקלון בגין עבירות מירמה הלבנת הון בהיקף של 2 מיליון

$(function(){setImageBanner('d920c471-c31a-47f0-adcd-e89a45ff260a','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בב"ש כתב אישום נגד מאמן כדורגל ורכז ספורט במועצה האיזורית חוף אשקלון יצחק צבי, אשר במשך כ-8 שנים ביצע עבירות מרמה, זיוף, הלבנת הון ועבירות מס, בהיקף כולל של כ-2 מיליון ₪

בית משפט. אילוסטרציה: shutterstock

איציק צבי, תושב אשקלון, כיום בן 62, מי שהיה במשך שנים ארוכות מאמן כדורגל ומנהל מחלקת הספורט במועצה, יתמודד מול כתב האישום אשר מגולל כיצד לאורך שנים הועברו משכורות ותשלומים למאמנים היישר לכיסו של צבי.

כתב האישום מייחס לו 13 אישומים בגין ביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך בכוונה לקבל דבר בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף בכוונה לקבל באמצעותו דבר בנסיבות מחמירות, עבירות מס והלבנת הון.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד עפרה לוי, הועסק הנאשם כאמור כרכז ספורט ומאמן כדורגל במועצה האיזורית חוף אשקלון ובמסגרת תפקידו, היה אחראי בין היתר על גיוס מאמנים לחוגי הכדורגל של המתנ"ס, החתמתם על חוזי עבודה ומסמכים שונים הקשורים להעסקתם על ידי המתנ"ס.

כפי שעולה מכתב האישום, בין ינואר 2008 ועד לחשיפת העבירות באוגוסט 2016, זייף הנאשם בשיטתיות מסמכים, יצר כלפי מתנ"ס באמצעות המסמכים המזויפים מצגי שווא, לפיהם האנשים עובדים כמאמני כדורגל, וזכאים למשכורות ותנאי שכר שונים, וזאת כשהוא יודע שבחלק מהמקרים אותם אנשים לא עבדו כלל במתנ"ס, ובמקרים אחרים עבדו בהיקף שעות קטן בהרבה מההיקף שדווח על ידו, וקבל במרמה ובנסיבות מחמירות את משכורותיהם.

על מנת לקבל משכורות אלה, רשם הנאשם במסמכי ההעסקה של האנשים את מספרי חשבונות הבנק שלו, ושל בני משפחתו, בטענת כזב שמדובר בחשבונות הבנק של אותם אנשים. בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, דיווח הנאשם מדי חודש, דיווחים כוזבים בכתב ובעל פה לגורמים הרלוונטים במתנ"ס וטען שאותם אנשים עובדים כמאמני כדורגל, וזכאים למשכורות בהיקף השעות אותו פרט בדוחות.

בנוסף, דיווח הנאשם דיווחים כוזבים לגבי שני מאמני כדורגל עליהם היה אחראי, "ניפח" את הסכומים המגיעים להם, כדי לגרום למתנ"ס להעביר לחשבונותיהם משכורות גבוהות מהמגיע להם, ולאחר מכן טען בפני שני המאמנים בכזב שמועברים אליהם כספי משכורת עודפים שאינם מגיעים להם, ועליהם למסור לו כספים אלה.

עקב מצג שווא זה, שני המאמנים מסרו לנאשם במזומן את סכומי הכסף שדרש מהם במרמה. כמו כן, הנאשם העסיק את אחיינו כעוזר מאמן במתנ"ס, בתדירות נמוכה ובהיקף שעות קטן, "ניפח" באמצעות דוחות כוזבים את הסכומים המגיעים לו, כדי לגרום למתנ"ס להעביר לחשבונות של אחותו ואחיינו משכורות גבוהות מהמגיע לאחיינו, ועל פי סיכום מראש עם אחותו ואחיינו קבל במזומן את מלוא סכומי המשכורות שהועברו לאחיינו, ומתוך סכומים אלו נתן לאחיינו סכומי כסף במזומן ללא כל קשר להיקף עבודתו האמיתי.

הנאשם, על מנת למנוע את גילוי העבירות שבצע, גרם לכך שתלושי המשכורת לא יגיעו לעובדים הרשומים בהם. *על פי כתב האישום, עקב הזיופים, הדוחות הכוזבים ומצגי השווא, קיבל הנאשם במרמה ב-407 הזדמנויות סכום כולל של 1,829,037 ₪, מתוכם נותרו ברשותו לפחות 1,688,329 ₪. הכל בנסיבות מחמירות.

בנוסף, בהתאם להסכמי העבודה המזויפים, המתנ"ס העביר כספים לקופות גמל עבור אותם אנשים, וכן שלם הוצאות מעביד בגין אנשים אלה, מיסים, ביטוח לאומי ועוד.

התיק נחקר על ידי יח' הונאה דרום במשטרת ישראל.

תגובת המועצה האזורית חוף אשקלון" אנו מאוכזבים וכואבים באופן אישי את הפגיעה בהנהלת המועצה ובאמון התושבים".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה