כתובת הגרפיטי שזעזעה את שער הנגב

$(function(){setImageBanner('374db072-2dae-4fc7-b744-502cf271122f','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

תלמידות כיתה ח'  בחטיבת הביניים של  שער הנגב, הפגינו את מצוקתם השבוע בציור גרפיטי של צרור בלונים העולה בלהבות." אנחנו חיים במציאות הזוייה, אם צריך נגיע עד לקיר בבלפור"

ציור של צרור בלונים צבעוני מצידו האחד ובלונים שחורים העולים בלהבות מצידו השני מתנוסס על אחד הקירות בחצר בית הספר שער הנגב. על יצירת כתובת הגרפיטי אחראיות שלוש תלמידות, בנות 13,  משכבת ח' בבית הספר: שחר רון, שחר דהן, ומיקה אבודרהם.

כתובת הגרפיטי מתנוססת על קיר בטון שאינו צבוע, באחד המקומות המרכזיים בבית הספר, כך שאיש מן התלמידים, המורים ויתר המבקרים במקום לא יכול להתעלם ממנו.

צילום ערן שלמה שיק פוטוגרפי

את היצירה הבנות עשו לאחר שבועיים של תכנון, שרטוט סקיצות ובחירת המיקום. לאחר כל ההכנות, הביצוע בפועל ארך כשעה וחצי. הפרוייקט עלה במסגרת "חממת תרבות", בו מתבקשים התלמידים להביע את עצמם בדרכים יצירתיות, הבנות כאמור לקחו את המצוקה היומיומית של תלמדי בית הספר ופשוט "ריססו אותה על הקיר".

"ברגע שאמרו לנו מה המשימה, היה לנו ברור שאנחנו מתכוונת להציג את הדבר שהכי מציק לנו בחיי היום יום, טרור הבלונים והצבע האדום הוא משהו שאנחנו ממש חיים אותו ואי אפשר להתעלם מזה" אמרה שחר רון.

"המציאות הזו, זה משהו לא רגיל, בלונים הפכו ממשהו משמח למשהו עצוב, אני לא רוצה שאחי הקטן לא יחשוב צבע אדום כצבע רע. חוץ מהחברים שלנו אף אחד לא באמת מבין מה אנחנו מרגישות." אמרה שחר כהן.

בית הספר שער הנגב הוא מקום המעודד יצירה, כתובות גרפיטי ויצירות אחרות אפשר למצוא על כל קיר, בכניסה לכל מבנה בחצר בית הספר, מסבירה סגנית מנהלת חטיבת הביניים שרון.

תלמידי בית הספר שיבחו את הבנות על היצירה והזדהו עימה, למעט מספר תלמידים משכבה ז' שלא באמת מתרגשים או מבינים על מה המהומה ולדעתם זו בכלל סוג של "התמסכנות".

ייתכן כי המציאות נראית להם כמובן מאליו ולא משהו שאפשר לשנות.

צילום ערן שלמה שיק פוטוגרפי

מנגד, לאחר פרסום ראשוני של תמונות הגרפיטי, כבר החלו לצוץ בפייסבוק ובאינסטגרם, ציורי מחווה לגרפיטי המקומי.

"הופתעתי לגלות שילדים מכפר סבא ממש ציירו העתק של היצירה שלנו, אנחנו מרגישים זו ממש הזדהות וזה נותן לנו כוח להמשיך ליצור ולהביע את עצמו" אמרה שחר רון והוסחפה "אם חשבנו לעשות עוד יצירה על קיר נוסף בבית הספר, עכשיו אנחנו כבר חושבות להגיע גם לקיר בבלפור."

כתבה מאת : ערן שלמה . 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה