לאחר שנחשבה כנעדרת אותרה גופתה של ויויאן סילבר תושבת קיבוץ בארי שנרצחה בידי מחבלים

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('2288e532-8500-4eb3-8d0c-dcc4edace8ce','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('2288e532-8500-4eb3-8d0c-dcc4edace8ce','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('2288e532-8500-4eb3-8d0c-dcc4edace8ce','/dyncontent/2024/5/13/04664638-cd72-45fa-b246-8d06d899fed0.jpg',17880,'מכללה למנהל אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

זוהתה גופתה של ויויאן סילבר, בת 74, שבמשך יותר מחודש הוגדרה כנעדרת. ויויאן תושבת קיבוץ בארי נרצחה בביתה בידי מחבלים ב7 באוקטובר. היא ייסדה את "נשים עושות שלום" ואת הארגון "אג'יק".בחייה בקיבוץ בארי היא דאגה לכך שפועלי הבניין העזתיים בקיבוץ יקבלו שכר הוגן וכן ארגנה תכניות סיוע לעזתים כהכשרות עבודה וכדו'. בנוסף, היא התנדבה להסיע חולים עזתיים שנסעו לטיפול בירושלים. סילבר ייסדה את המרכז היהודי-ערבי להעצמה, שוויון ושיתוף פעולה.
3 ימים לפני שנרצחה באכזריות ע"י מחבלי החמאס בביתה היא סייעה בארגון עצרת שלום בירושלים בהשתתפות 1,500 נשים ישראליות ופלסטיניות.

"התפללנו במשך 38 ימים, מרגע שנותק עימה הקשר, לסוף אחר", סיפרו באג'יק-מכון הנגב, ארגון ערבי-יהודי לשינוי חברתי שויויאן ייסדה. "היא הייתה אשת שלום ופעלה להשיגו באין-ספור דרכים. אנו שולחים תנחומים למשפחתה, לחבריה ולמכריה, ומבטיחים להמשיך את דרכה לשותפות ערבית-יהודית שיוויונית וצודקת".

ויויאן סילבר ז"ל

מכריה סופדים לה 

יהלומה כתבה 

ויויאן סילבר מבארי, חברתי היקרה והאהובה נרצחה בביתה. אמש זוהתה גופתה. בשבת של ה-7.10 איבדה פעילת התקווה והשלום את חייה. היא לא דהרה על טנק ולא היכתה באלימות את האידיאלים שלה. יחד איתה מתו ונגוזו החלומות של ימיי לעולם טוב ומיטיב. ויויאן מעולם לא ויתרה עלי. גם כשהתרחקתי מפעילות תנועת השלום מחוסר הסכמות על הדרך, השיח והמתווה היא לא ויתרה עלי ונשארנו חברות. התארחתי אצלה בבארי לא פעם, גן עדן עלי אדמות. הפשטות והצניעות בלטו בה. הענווה וטוב הלב שכנו בנישמתה. בחצר ביתה הצנוע שנשרף ביום הנוראי, שתינו תה צמחים ושוחחנו ארוכות על ערכים, אידיאולוגיה ותפיסת עולם. הלילה בכיתי על מתיי הרבים, אני לא טובה באבל ולא עומדת בו. הרגליים נחלשות לי וכל גופי כואב. אינני יודעת איך בוכים וכואבים על אובדן רבים. על מי אקונן קודם והאם כאב חברי הרבים מעצים את התסכול. האם אובדן כל כך גדול זו מציאות או חלום בלהות שיחלוף. בקבוק התינוק ממנהרת בית החולים שיפא בעזה לא עוזב את הירהורי,המחשבה על רגעי האימה של ויויאן לא עוזבים אותי, הלוואי ויכולתי לנתב את העצב והצער המשתקים לעשייה גדולה הרבה יותר. ויויאן, השם יקום דמך!

-

דוד ירין כתב

יויאן סילבר הי"ד הייתה חברת הנהלה לשעבר של בצלם.
בחייה בקיבוץ בארי היא דאגה לכך שפועלי הבניין העזתיים בקיבוץ יקבלו שכר הוגן וכן ארגנה תכניות סיוע לעזתים כהכשרות עבודה וכדו'.
בנוסף, היא התנדבה להסיע חולים עזתיים שנסעו לטיפול בירושלים.
סילבר ייסדה את המרכז היהודי-ערבי להעצמה, שוויון ושיתוף פעולה.
3 ימים לפני שנרצחה באכזריות ע"י מחבלי החמאס בביתה היא סייעה בארגון עצרת שלום בירושלים בהשתתפות 1,500 נשים ישראליות ופלסטיניות.
הי"ד.
תכניסו לכם טוב לראש לכול אותם אנשי שמאל תמשיכו לתמוך באותם מחבלים . הם לא מבחינים כלל מי ימין ומי שמאל . המטרה השמדת העם היהודי !!!!
-
ענת סרגוסטי 
‏צער ואבל כבד.
‏ויויאן סילבר נרצחה בביתה בבארי.
‏רק היום זיהו את הגופה שלה.
‏אישה של חמלה ואנושיות ומחויבות אינסופיים, עמוקים ומתמשכים לשותפות יהודית-ערבית ולשלום.
‏כן. שלום.
‏עוד קורבן מיותר של מחדל בלתי נתפס
-
נמרוד שיין 
ההודעה על הרצחה של פעילת השלום ויויאן סילבר, בת ה-74 בביתה בבארי, חורגת הרבה מעבר למותה הפרטי.
ויויאן הייתה סמל לטוב שקיים בבני האדם. מי שייסדה את "נשים עושות שלום" וחייה הוקדשו לפיוס והדברות הייתה נר קטן באפלה האנושית. הנר הזה כבה בשבעה באוקטובר בקיבוץ בארי, ואיתה הוכה וחולל גם החלום.
לזכרה, אני מביא את שירו של חסיד אומות העולם וחתן פרס נובל - צ'סלב מילוש. בשאיפה כי גם בעתיד יותר לנו בכל זאת לשאת ולבטא מילים טהורות, מבלי להחשב אנשים אבודים.
הלוואי ובשם הזכות לביטחון, לא נוותר על הזכות לתקווה.
-
מאיר דנא פיקר כתב 
ויויאן סילבר ז"ל
לא חושב שיש עוד הרבה יהודים שעשו ופעלו בחייהם כמותה למען זכויותיהם ורווחתם של הערבים כולל של אלה שמעבר לגדר הסמוכה לבארי, מקום מגוריה. לא יודע כמה ישראלים האמינו בסיכוי לשלום עם חיות האדם כפי שהיא האמינה.
ובמפות האלה שהכינו בחמאס וחילקו ליחידות הרצח שלהם, עם סימון נקודות חשובות ופרטים על כל בית ועל כל תושב, אף אחד לא כתב על הבית שלה - לא לגעת, היא דואגת לזכויותינו. היא נרצחה בדיוק כמו השאר כי מבחינתם גם היא חלק מהאויב. אין הפרדה בין דם לדם ובין ימין לשמאל.
ויויאן, בת 74 בהרצחה, עוד שם לרשימה הארוכה מידי של הקדושים שנרצחו רק בגלל היותם יהודים. ה' יקום דמה.
בהשמדת האויב ויישוב יהודי בחבל עזה ננוחם חלקית.
-
גליה פלד
לכל אחת מאיתנו יש את הסיפורים
או האנשים
שמסיבה זו או אחרת נגעו לליבן באופן מיוחד.
ויויאן סילבר, בת 74, הוגדרה עד היום כחטופה,
והמוח שלי בילה לא מעט זמן בלדמיין מה היא עוברת בשבי, אולי מטרים מאנשים שהיו חברים קרובים שלה, שותפים ושותפות שלה לדרך השלום.
ויויאן פעלה בהמון רבדים וכחלק מארגונים שונים במשך מעל 40 שנים.
עיקרי הפעילות שלה היו קידום שיוויון מגדרי וזכויות נשים,
במקביל למטרה אחת ממוקדת מאוד- מציאת דרך מיטיבה לחיות כאן, שני העמים, זה לצד זה וביחד.
יכול להיות שאבא שלי, פעיל שלום כל חייו, הכיר אותה.
יכול להיות שאמא שלי צעדה איתה במסעות של ''נשים עושות שלום''...
היום, 38 ימים אחרי אותו יום נוראי- נקבע מותה של ויויאן.
וכל הדמיונות והתקוות שהיו לי על שיחות הנפש שהיא אולי מקיימת עם שוביה, נמוגו.
נוחי על משכבך בשלום אישה יקרה 
''אם נדע, איך להרגיע, איך להרגיע
את האיבה, אם רק נדע.
אם נדע, אם נדע להשקיט את זעמנו (אם נדע להשקיט)
על אף עלבוננו, לומר סליחה.
אם נדע להתחיל מהתחלה.''....
-
עומדים ביחד 
הלב שלנו נשבר.
ויויאן סילבר, מהבולטות שבפעילות השלום והשותפות בישראל, נרצחה בידי חמאס. ויויאן הוגדרה כחטופה, אך כעת זוהתה גופתה. ממובילות תנועת נשים עושות שלום, ויויאן הייתה קול צלול ואמיץ של אנושיות, חמלה ואהבת אדם. היא פעלה כל שנותיה למען חברה טובה יותר ועתיד טוב יותר, עבור כל מי שחי כאן, ונגעה בלבבות רבים בדרכה המיוחדת. העולם חשוך יותר כשהיא לא איתנו.
אנחנו משתתפים בצערם של בניה, משפחתה, קהילת קיבוץ בארי וכל תנועת השלום בישראל. נוחי על משכבך בשלום, ויויאן. נמשיך לצעוד בדרך שסללת.
-
אהרון אריה לוי 
הלילה זוהתה גופתה של ויויאן סילבר מבארי. חברה טובה ושותפה מרכזית בקבוצה הקטנה של תושבי העוטף שניסו לפעול למען שלום וסיוע לאזרחים בעזה (טיפולים רפואיים, תרומות של ציוד ועוד). חשבנו שהיא חטפה, אבל מסתבר שגופתה נמצאה בבארי.
מעבר למכה למשפחתה ולקהילתה, זו מכה קשה גם למי שרצו ופעלו כדי שיהיה כאן טוב יותר.
אנחנו לא צריכים לוותר על התקווה ועל העבודה למען עתיד טוב יותר. אנחנו כן צריכים לזכור שכשם שצריך לדעת להיאבק למען הטוב צריך לדעת גם להילחם מלחמת חורמה כנגד הרשע.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה