לאפות באהבה: המזל הגדול של הקונדיטור שניצל מהתופת בבארי

$(function(){setImageBanner('34c758d7-3315-4289-a4c2-f2d57d3de784','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

המזל הטהור של הקונדיטור והבעלים של קונדטוריית 'ללוש' מקיבוץ בארי, ובני משפחתו, שנסעו ביום שישי האחרון לבקר את ההורים של אשתו בקרית מוצקין ונשארו לישון שם - החלטה שבדיעבד הייתה נכונה וגורלית, שבדיעבד הצילה אותם מהתופת. עכשיו הוא מכין מאות לחמים, עוגות ומאפים ושולח כתודה לכל החיילים מעוטף עזה ועד באר שבע.

יקי שגיא ומשפחתו. צילום:  פרטיבני מזל: בין כל האבדות הקשות בקיבוץ בארי, ליקי שגיא (52) בעל קונדיטוריה 'ללוש' בקיבוץ 'בארי', לאשתו הדס ושלושת ילדיו, הגר, נבו וגבע - היה מזל בגודל של טיל, כשהחליטו ביום שישי האחרון לנסוע לבית הוריה בקריית מוצקין - החלטה שהצילה אותם מגורל אכזרי כשבשבת בבוקר חדרו מחבלים חסרי רחמים לקיבוץ ורצחו מאות מחבריהם. לקיבוץ הם לא חזרו, אבל יקי החליט לעשות מעשה טוב ויחד עם בית ספר 'בישולים', הם מכינים יחד אלפי מאפים ועוגות כדי לשלוח לחיילים בעוטף עזה.

ספר לי על היום שבו החלטתם לנסוע מחוץ לקיבוץ

"חזרנו מחו"ל והתבלטנו אם לנסוע להורים של אשתי שמתגוררים בקרית מוצקין. בסוף החלטנו שנוסעים וזו הזדמנות להיות איתם ביחד, וזה מה שהוביל לנס הגדול. אבל לא לנס של חברים בקיבוץ שאיבדנו, כי אנחנו מכירים את כולם. אני במקור אילתי, אז האבא המאמץ שלי בקיבוץ נרצח, חברים של הקיבוץ, את דודה שלי לא מוצאים והא בגדר שבויה. היא והילדים. מטורף בכל קנה מידה".

שתף אותנו ברגעי האימה כשפתחתם את הוואטסאפ של חברי הקיבוץ בבוקר שבת

"ראינו שכל הקבוצות בוואטסאפ מלאות בשכנים זועקים. לכל שכונה יש קבוצת וואטסאפ משלה ומיד הבנתי שלא מדובר במחבל בודד, אלא בהמונים. בכל קבוצה רשמו החברים שתוקפים אותם, זורקים רימונים, יורים, והבנו שיש כאוס רציני".

מה כתבו?

 מאפים לחיילים. צילום: מרין כהןיקי שגיא. צילום: מרין כהן

"בואו מהר תעזרו לנו, יורים עלינו בבית, יש רעשים בגג. רוב המשפחות ננעלו בממ"ד והמחבלים ניסו לפתוח את דלת הממ"ד ולא הצליחו, אז הם שרפו את להם את הבית עם צמיגים בוערים. הם כתבו שהם נחנקים וקופצים מהממ"ד החוצה. אנחנו קוראים ולא מאמינים למה שמתחולל שם וזה לקח שעות. ככל שהזמן עובר אתה מבין שהמצב נוראי. המחבלים עברו בית בית באין מפריע באופן שיטתי ותקפו כל משפחה. משפחות רבות לא ידעו מה לעשות, זה סרט אימה. הילדים גם איבדו חברים מהכיתה"

הצלחתם לעכל שניצלתם בנס?

"אנחנו מעכלים שקיבלנו את החיים בחזרה ואם היינו שם המזל שלנו היה לגמרי אחרת".

הבית שלכם נשרף?

"למזלנו לא. רק הרסו מבפנים".

מה עם המאפייה שלך?

"המאפייה ממוקמת במתחם של המטבח ולאזור הזה המחבלים לא הגיעו, כי הם התמקדו באזורי המגורים. היא לא ניזוקה. אנחנו עכשיו עברנו לגור בדירה בתל אביב ומה שמקסים בכל הסיפור, זה שאני בוגר בית ספר 'בישולים', ולכן כל יום אנחנו קמים בבוקר, נוסעים לבית ספר ומכינים המון עוגות, לחמים, מאפים ושולחים לכל החיילים בעוטף עזה, בבאר שבע, שדרות, אשקלון, נתיבות, בכל מקום. סגירת מעגל בשבילי".

אתם מתכוונים לחזור לבארי?

"אנחנו נחזור, זה הבית שלנו. אין מחשבות על עזיבה. יש פחד נכון, אבל אני מקווה שבניגוד לסבבים קודמים, הפעם יחזירו לנו את השקט וזה יעצור את כל החיים חרא של עשרים שנה שאנחנו חיים עם האזעקות. הפעם זה חייב להיות דרסטי".

 מאפים לחיילים. צילום: מרין כהן

 מאפים לחיילים. צילום: מרין כהן

מאפים לחיילים. צילום: מרין כהן

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה