''למען יראו וייראו'': דרישה לגרש את בני משפחת המחבל מהפיגוע בבית קמה

$(function(){setImageBanner('0b8d4d48-d5ad-4ebb-90aa-495ea526dafa','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

משפחתו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל, אשר נרצח בפיגוע בשבוע שעבר בבית קמה - דורשת גם לגרש את כל בני משפחתו של המחבל, פאדי אלטייף תושב רהט. אחיו של אורי, יצחק מויאל: "זה לא יחזיר לנו אותו, אבל חיוני למען יראו וייראו". השר לביטחון לאומי מצידו תומך במהלך

רנ"ג אורי מויאל ז"ל וזירת הפיגוע. קרדיט - איחוד הצלה/תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

בני משפחתו של רב-נגד אורי מויאל ז"ל, בן ה-51 מדימונה, דורשים במכתב דחוף מהשר לבטחון לאומי, איתמר בן גביר - להרוס מיידית את ביתו של המחבל פאדי אלטייף תושב רהט, שרצח את בן משפחתם ולגרש את בני משפחתו לרצועת עזה.

כאמור, מויאל נרצח ביום חמישי שעבר בשעה ששהה בסניף ארומה בצומת בית קמה. אלטייף התגנב מאחורי מויאל ודקר אותו. בעודו פצוע אנושות הספיק מויאל ז"ל לשלוף את אקדחו האישי לירות באלטייף, לנטרל אותו ובכך הציל את חייהם של רבים ששהו באותה העת בסביבה. עדי ראייה במקום סיפרו לשר הבטחון, יואב גלנט כי מויאל הספיק לומר לפני שהתמוטט, "זה היה שווה את זה", אחרי שהבין שהצליח להרוג את המחבל ולהציל אזרחים רבים.

מויאל ז"ל הותיר אחריו אמא, תשעה אחים ואחיות, אישה, שלושה ילדים ושני נכדים. אורי שפנר ששהה לידו בזמן הפיגוע וסייע לנטרל את המחבל, סיפר "אורי ואני דיברנו בעיניים, בלי מילים. הבנתי שאני צריך לעזוב האת המחבל ולברוח כדי שהוא ירה בו. הוא ממש הציל את חיי".

קרדיט - פלד ארבלי

"אין שום סיבה בעולם שביתו של המחבל יישאר על תילו אפילו יום אחד נוסף", אומר יצחק מויאל, אחיו של אורי ז"ל: "צריך לעשות את זה מיידית וגם לגרש את כל בני הבית לעזה. כל חטאו של אורי היקר שלנו היה שהוא היה במדים. המחבל פשוט חיפש חייל כדי לפגוע בו. אנחנו מצפים מהשר שיתבע מיידית בישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון את הריסה הבית למען יראו וייראו. גם את בני משפחתו צריך לגרש. צריך להעניש את כל בית הגידול שהוציא מתוכו מחבל נורא כל כך. זה ניגוד כל כך גדול מול האופי הנהדר של אחי שהנתינה הייתה עמוק באופי שלו. הוא היה מופת של נתינה ומסירות וגם קיבל פרסים רבים על כך. הריסת הבית וגירוש המשפחה לא תחזיר לנו את אחינו האהוב, אבל תהווה תמרור אזהרה למחבלים, בעיקר כשמדובר בתושבי ואזרחי מדינת ישראל".

בתוך כך, השר לבטחון לאומי, איתמר בן גביר, שהגיע השבוע לנחם את בני המשפחה טען: "אני בהחלט תומך בדרישה הזו. העליתי את הדרישה בפורום הערכת מצב. צריך לזכור שזו לא רק החלטה של משטרה ישראל. גם של צה"ל, שב"כ והייעוץ המשפטי. אנחנו מאוד מאוד בעד".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה