למרות ביטול המדורות - חופשת ל"ג בעומר במערכת החינוך תתקיים כסדרה

$(function(){setImageBanner('cd2808fa-93d3-4791-9553-8e10ec84fe4a','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

ביום ראשון הקרוב יחזרו גני הילדים למוסדות החינוך אך כבר ביום שלישי יצאו שוב לחופשה בת יום מדוע? מערכת החינוך לא מוכנה לוותר על חופשת ל"ג בעומר . ארגון ההורים בירושלים קורא לממשלה ולמערכת החינוך לבטל את חופשת ל"ג בעומר, שאמורה להתקיים ביום שלישי הבא

ל"ג בעומר. צילום: shutterstock

השבוע הממשלה אישרה את המגבלות שיחולו במהלך חג ל"ג בעומר, שיתקיים בימים שני ושלישי בשבוע הבא, וזאת בכדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה במדינה. ולמרות החזרה האיטית וההדרגתית של הילדים אל מסגרות החינוך שגני הילדים תחל רק ביום ראשון וליומיים בלבד ביום שלישי כבר הילדים ישבו לחופשה ואם מדובר בקבוצה של הילדים הראשונה אז זה אומר שהם ימתינו לחזרה שוב לגנים עד ראשון בשבוע שאחרי. 

 אריק קפלן, יו"ר ארגון ההורים בירושלים. תקף בחריפות את הממשלה אין מקום לצאת לחופשת ל"ג בעומר בתקופה זו, נגיף הקורונה כבר שינה את כל לוח הלימודים: ילדינו הקטנים (א'-ג') לומדים שבוע, ילדי הגנים יספיקו ללמוד יומיים בלבד, וילדינו הבוגרים - הנערכים לבחינות הבגרות - פספסו כבר ימי תגבורים רבים". 

 "בנוסף, ראוי לציין את הנזק הכלכלי של יום חופש נוסף  - הן למשק והן להורים - בתקופה בה המשק מנסה להתאושש ממשבר הקורונה. הורים רבים לילדים קטנים רק שבו לעבודתם, וייאלצו לשבת שוב בבית ביום הזה" הוסיף .

"אני קורא לראשי משרד החינוך והאוצר, הסתדרות המורים וארגון המורים למצוא בדחיפות פתרון ראוי והוגן על מנת שמערכת החינוך תמשיך ותפעל גם ביום שלישי הבא, כדי שלא יהיה עוד יום שבתון מיותר", אמר קפלן.

עד היום לא היה ברור מדוע צריך את חופשת ל"ג בעומר,  נציגי משרד החינוך, ציינו בתרוץ שערב לפני כן שהו הילדים במדורות עד אור הבוקר, ולא ניתן לדרוש מהם להגיע לכיתות ביום למחרת וללמוד על הצהרת בלפור.. אז השנה הם לא ישבו סביב המדורות ... מה התירוץ כעת? 

תגובת משרד החינוך " זהו יום חופשה שנעוץ בלוח החופשות של תלמידים ומורים.  לפי שעה לא נרשמה הסכמה באשר לביטול יום החופשה."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה