לקראת יום הזיכרון לחללי צה"ל-תלמידי בית החינוך אמית באר טוביה אימצו את האנדרטה לזכר הטייס שנפל- זוריק לב ז"ל

$(function(){setImageBanner('06467cff-6640-4481-9e53-171e21b4a286','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

תלמידי בית החינוך אמית באר טוביה הגיעו לאנדרטה שהוקמה לזכרו של זוריק לב, טיפחו, סידרו וגזמו את כל הצמחים מסביב וניקו את המקום. בהמשך היום הגיע אחיו הקטן של זוריק - אבי וסיפר את סיפור חייהם.


זוריק לב היה טייס קרב ומפקד בחיל האוויר ששימש כמפקד בסיס רמת דוד כשפרצה מלחמת יום הכיפורים, במהלכה נהרג בהתרסקות מטוסו.

טייסת 420 אימצה את משפחתו של זוריק ודואגת לשמור על קשר קבוע ומפגשים באנדרטה. רון שולמן מפקד טייסת 420 הזמין את תלמידי בית החינוך אמית באר טוביה להשתתף ביום מורשת לזכרו.

התלמיד כפיר משלטי משתף: "כשהגענו למקום האנדרטה היתה מלאה בשיחים שהסתירו את הנוף היפה של המצוק מאחורה. גזמנו את השיחים וניקינו את איזור האנדרטה. לאחר מכן הגיע אחיו של זוריק וסיפר על חייו של זוריק. מאוד התרגשתי מניקוי וטיפוח האנדרטה".

תלמידי בית החינוך אמית באר טוביה

ארלוזור (זוריק) לב נולד ב-17 בספטמבר 1933 לנחמיה וללאה, ממיסדי כפר ביל"ו, בשנתו הראשונה של המושב לאחר שיוסד באופן רשמי. הפרדסים שעליהם נשענה פרנסת המתיישבים ניטעו סביב ב-1932, במלאת 50 שנים לעליית הביל"ויים ארצה. זוריק, הילד הראשון שנולד בכפר, נקרא על שם דוקטור חיים ארלוזורוב, שנרצח בחולות תל אביב שלושה חודשים בדיוק קודם להיוולדו. הוא החל את לימודיו בבית ספר יסודי ברחובות ואחר כך המשיך בביה"ס החקלאי כדורי שבגליל התחתון. זוריק הבטיח שיחזור מקצועי יותר למשק המשפחתי ויוכל לשפר אותו. היה לו קשר מיוחד עם מנהל כדורי, המורה ה"אגדי" לגידול דבורים, נתן פיאט.

זוריק התקבל לקורס טיס לאחר שירות בנח"ל 101 והיה היחיד בחיל שפיקד על שלוש טייסות קרב. בזמן שירותו התחתן עם טלי בת הכפר והקים משפחה ובה ששה ילדים. כמשפחה שגרה בבסיס חיל האויר חצור, טלי, זוריק וילדיהם היו נוסעים לעבוד ולבלות בחלקת השקדים המשפחתית שנטע ליד נגבה.

בעת מלחמת יום הכיפורים. פיקד אל"מ זוריק על בסיסו, כנף 1 – רמת דוד. כשעמד לפני סיום תפקידו כמפקד הבסיס, פנה האלוף בני פלד, אז מפקד החייל החדש וביקש ממנו למלא תפקיד מטה: ראש להק כח אדם בדרגת תת אלוף. זוריק הסכים, אך ביקש לשרת שנה נוספת בבסיסו, כי חש בסימני מלחמה קרובה וחשב ששם מקומו בשעה כזו.

תא"ל ארלוזור (זוריק) לב ז"ל – מפקד כנף 1

המלחמה פרצה ושתי טייסות הסקייהוק שלו, 109 ו-110, ספגו פגיעות נ"מ ואבדות רבות של טייסים, שנפלו ביומיים הראשונים ללחימה. כדי להרים את המורל של הטייסים הצעירים, זוריק החליט לצאת עם טייסי סקייהוק מטייסת 110, כדי שיראו הצעירים, כי גם מפקד הבסיס טס אתם מול הטילים. הוא הצטרף למבנה טיסה שהוביל סגן מפקד הטייסת, אברהם וילן (בן דודו של "אבו" וילן), למשימת הפצצת סוללות טילים באזור מפרץ פורט סעיד, בצפון תעלת סואץ. כאשר זוריק ניסה להתחמק מאש סוללות הנ"מ נפגע מטוסו והוא צלל בסערה לים. לא נראה מצנח. מאז, י"ג בתשרי תשל"ד, 9 באוקטובר 73, יום נפילתו, לא התגלו גופתו ומטוסו עד היום, למרות חיפושים נרחבים שבוצעו אחר הסכם השלום עם מצרים. בן 40 היה במותו.

אביגדור ויצמן, מנהל בית החינוך: "אנו מחבקים את משפחת השכול ועם זאת מביטים בגאווה וביראת כבוד בנופלים, לומדים מסיפור חייהם ומחנכים לאור דמותם. זוריק הוא דוגמא מופת לתלמידנו ואנו רואים חשיבות רבה בתהליך החינוכי שהתלמידים עוברים תוך מעורבות עמוקה, מעשית ורגשית".

תלמידי בית החינוך אמית באר טוביה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה