לקראת פתיחת המסחר מחר והשקת התו הירוק - כל מה שתרצו לדעת

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('7e406f02-2529-44a6-a72d-a2e31a37c140','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('7e406f02-2529-44a6-a72d-a2e31a37c140','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

מחר (ראשון) ייפתחו אירועי תרבות וספורט, בתי עסק ומלונות. משרד הבריאות עושה סדר כיצד מנפיקים תו ירוק, למי הוא מיועד ומה ההנחיות במקומות שיפעלו תחת התו

תעודת המתחסןמשרד הבריאות פרסם את המדריך לקראת הפעימה השנייה של הסרת המגבלות, ביום ראשון הקרוב. במסגרת ההקלות, ייפתחו שכבות נוספות במערכת החינוך, בתי עסק ובתי תפילה ואירועי תרבות וספורט וענפי משק נוספים.

מהו התו הירוק?

התו הירוק הוא אמצעי המאפשר את פתיחתם הבטוחה של ענפי משק שונים שהיו סגורים עד כה לכניסת מחוסנים ומחלימים בלבד. בפעימה הקרובה, ביום ראשון, ייפתחו מספר ענפי משק באמצעות תו ירוק, ואחרים ייפתחו ללא תו ירוק. קיימים ענפי משק אחרים שפתיחתם תדחה לפעימה השלישית, הצפויה להתבצע ב-7 במרץ ותתממש בכפוף ליעדי התחלואה והמתחסנים.

מי יכול להיכנס למקום שפועל תחת התו הירוק?

אנשים שהשלימו שתי מנות חיסון ועבר לפחות שבוע מקבלת המנה השנייה (בעלי תעודת מתחסן) ומחלימים (בעלי תעודת מחלים), בין שאומתו כחולים בעת מחלתם ובין שקיבלו תוצאה חיובית בבדיקה סרולוגית. בשלב זה לא תתאפשר כניסת נבדקים או ילדים בני פחות מ-16 שאינם מחלימים.

איך מתנהגים במקום שפועל תחת תו ירוק?

יש להקפיד על עטיית מסכה על האף והפה, להימנע או לצמצם קרבה שאינה מחויבת בין אנשים, לרבות מניעת התקהלות ושמירת מרחק של 2 מטרים לפחות. כמו כן, יש להקפיד על רחיצת ידיים תכופה עם מים וסבון או לחילופין חיטוי ידיים עם תכשיר מבוסס אלכוהול, להימנע מנגיעה בפנים, באף ובעיניים ככל שניתן ולשמור על היגיינה נשימתית (שיעול למרפק וכו').

איך משתמשים בתו הירוק?

הציבור יוכל להנפיק את "התו הירוק" החל מיום ראשון באמצעות יישומון "רמזור", באתר משרד הבריאות או באמצעות המוקד הטלפוני של משרד הבריאות. ההנפקה דרך היישומון פשוטה ומהירה, ודורשת הליך הזדהות קצר. את היישומון ניתן יהיה להוריד דרך חנויות האפליקציה החל מיום ראשון. לאחר ההורדה, בבחירה באופציית "הנפקת תו ירוק", ניתן יהיה להתחיל בהליך הנפקת התו. בתום התהליך יקבל המשתמש תמונת אנימציה נעה של התו הירוק, המעידה על השלמת התהליך וסיום הנפקת התו.

הנפקת התו הירוק דרך היישומון הינה חד פעמית. התו נשאר קבוע ביישומון ואינו דורש הפקה מחודשת עבור כל כניסה וכניסה. כאשר המשתמש נדרש להציג את התו, ניתן יהיה לעשות זאת דרך היישומון באמצעות הבחירה ב"הצגת תו ירוק". כך, לצד תעודה מזהה, ניתן יהיה להיכנס לעסקים או לאירועים הפועלים תחת מתווה התו הירוק.

האפשרות הנוספת היא להדפיס את התו דרך אתר משרד הבריאות או לבקש לקבלו באי-מייל, בפקס או בדואר דרך המוקד הטלפוני של משרד הבריאות. התו יודפס על נייר, בתוכו יוטמע ברקוד (QR) והמסמך יהיה תקף בתוספת תעודה מזהה של בעל התו. הצגת שני המסמכים יאפשרו להיכנס לעסק או לאירוע, בכפוף לסריקת המסמך על ידי מפעיל העסק בכניסה למקום.
.
על מנת לבצע את הסריקה, בעלי עסקים או אחראים על אירועים תחת מגבלות התו הירוק, אינם זקוקים לרכוש ציוד קצה מיוחד, אלא יפעלו גם הם עם יישומון "רמזור" דרך תפריט ייעודי "רמזור לעסקים", בו מוטמע סורק לקריאת הברקוד שיופעל לצורך קבלת הקהל.
.
מה העונש הצפוי למי ששוהה במקום הפועל תחת תו ירוק ללא היתר?
במסגרת תקנות התו הירוק המובאות בקרוב לאישור הממשלה, ייכללו גם תקנות הנוגעות לאכיפת התו הירוק. על פי תקנות אלו, אדם אשר שוהה במקום הפועל בתו ירוק ללא היתר צפוי לקנס של 1,000 שקלים, ובעל העסק המכניס קהל ללא תו ירוק בניגוד להנחיות צפוי לקנס של בין 5,000 ל-10,000 שקלים.
בנוסף, מכילות התקנות גם חיוב בהצבת שלט בכניסה למקומות פועלים בתו ירוק המיידע את הנכנסים על החובה להציג אישור תו ירוקה בכניסה, בשפות עברית, ערבית ואנגלית. עסק המפר את החובה להציב שלט, צפוי לקנס של 3,000 שקלים.
.
ביום ראשון כאמור תתבצע הפעימה השנייה ובמסגרתה ייפתחו כיתות ה'–ו', כיתות י"א-י"ב, כיתות י"ג-י"ד ותחודש פעילות תנועות הנוער בערים ירוקות וצהובות וכן בערים כתומות "בהירות" שבהן רמת ההתחסנות בקרב בני 50 ומעלה היא 70% לפחות. כמו כן, ייפתחו כיתות עולים בבתי ספר יסודיים ועל יסודיים.
.
תותר פעילות בשטח פתוח של עד 20 משתתפים – של גנים, בתי ספר, מוסד להשכלה או הכשרה מקצועית לבגירים וכן מוסד תורני. יופעלו פנימיות גם במסלול "פתוח" ולא רק במסלול "סגור". יותרו גם טיולים חד יומיים ומפעילים חיצוניים במסגרות שפועלות. בנוסף, ייפתחו עסקים, חנויות, קניונים, חדרי כושר ובריכות שחייה, מלונות, מוזיאונים ואירועי תרבות וספורט.
.
כיצד יפעלו עסקים, מוסדות ואירועים שייפתחו תחת התו הירוק?
חדרי כושר או סטודיו ובריכות שחייה יוכלו להכיל אדם לכל 7 מ"ר, ללא הפעלת ג'קוזי וסאונה. אירועי תרבות ואירועי ספורט תתור תפוסה של עד 75%, במקום סגור עד 300 איש ובמקום פתוח עד 500 איש. תידרש הרשמה מראש, ללא אוכל ושתייה. תערוכות יפעלו עם אדם על כל 7 מ"ר – במקום סגור עד 300 איש בזמן נתון ובחלל פתוח עד 500 איש בזמן נתון.
.
מלונות יפעלו ללא חדרי אוכל, סאונה ומשחקיות לילדים. בשטחים הציבוריים תותר כניסת אדם אחד על כל 7 מ"ר. גם ילדים עד גיל 16, שנמצאו שליליים לקורונה עד 48 שעות לפני ההגעה לבית המלון, יכולים להתארח.
.
עבור בתי תפילה המעוניינים לפעול תחת התו הירוק קיימת אפשרות להרשמה מראש ברשות המקומית. התפוסה המותרת היא עד 50% לפי מספר המושבים הקבועים ובמקום ללא מושבים קבועים – לפי יחס של אדם על כל 7 מ"ר, ולא יותר מ-300 איש. בטופס ההרשמה יש לציין את מספר השוהים המותר, לפי חישוב זה, וכן את שם העמותה או הגורם שהוא המחזיק או המפעיל האחראי על בית התפילה.
.
מה צפוי להיפתח בפעימה השלישית?
בפעימה השלישית, המתוכננת ל-7 במרץ, צפויים להיפתח סקטורים נוספים וכן צפויה להתרחב הפעילות בסקטורים שכבר נפתחו באחת משתי הפעימות הראשונות. כיתות ז' עד י' ישובו ללימודים בבתי הספר בערים ירוקות, צהובות או כתומות "בהירות" שבהן רמת ההתחסנות בקרב בני 50 ומעלה היא 70% לפחות.
בנוסף, ייפתחו תחת התו הירוק מסעדות גדולות (על פי התקנות שייקבעו בהמשך), חדרי אוכל בבתי המלון (בהזמנה מראש), גני אירועים, כנסים ואטרקציות. מגבלת ההתקהלות תעמוד על 20 אנשים בתוך מבנה ו-50 בחוץ. כמו כן, ייפתחו בתי קפה ומסעדות קטנות – ללא תו ירוק.
.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה