מבצע נרחב של המשטרה והרט"ג בשמורת חולות ניצנים: 8 נהגי רכבי שטח נעצרו

$(function(){setImageBanner('d182cf12-27a9-44ca-866c-ba6568e2957a','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

החשודים תועדו כשהם רומסים ומשחיתים את שמורת הטבע ואף התקינו מנעולים על שערי השמורה. בתוך כך, 7 כלי שטח אשר שימשו את החשודים נלקחו על ידי המשטרה לחילוט

מזה מספר חודשים מתנהלת חקירה סמויה של היחידה המרזית של מג"ב מרכז ואת"ן יחד עם רשות הטבע והגנים נגד חשודים פורעי חוק המכנים את עצמם "מכת אש" ומעלים סרטונים לרשתות החברתיות בהם הם נוסעים בשמורת הטבע חולות ניצנים וגורמים נזק לערכי טבע וחיות בר מוגנות.

לפנות בוקר פעלו לוחמי ומתנדבי מג"ב, בלשי ימ"ר את"ן ופקחי רט"ג בשמונה מוקדים שונים במרכז ובדרום הארץ נגד חשודים שנהגו בכלי שטח בשמורת טבע. תנועת כלי רכב בשמורות טבע מסכנת את חיי המטיילים בשמורה ואת חיות הבר שזה המקום הבטוח עבורם.

בתום הפעילות נעצרו 8 חשודים ו-7 כלי שטח נלקחו לחילוט, החשודים והממצאים הועברו לחקירה של משמר הגבול ורשות הטבע והגנים.

לוחמי מג"ב מבצעים את המעצר

טל רותם, ממונה חקירות מחוז מרכז ברשות הטבע והגנים, "שמורות הטבע והגנים הלאומיים הם החצר האחורית של כולנו, אך יש נהגים שעבורם השטח הוא פארק לפעילות אקסטרים ולרכיבה פרועה אלו צריכים להבין שהפקחים והשוטרים נמצאים שם בכדי לאכוף את החוק ולשמור על חיי האדם וחיות הבר".

"תנועת רכבים בשטח השמורה מסכנת חיי אדם אשר מגיעים לשמורה על מנת לטייל בה ליהנות מהטבע ובנוסף היא פוגעת בערכי טבע מוגנים הקיימים בשמורה בניהם בעלי חיים, וצומח" - הוא הוסיף.

לדברי טל, בשמורת חולות ניצנים מבקרים משפחות עם ילדים, תלמידי בית ספר בשבילי הטיול הרגליים, וכאמור - הכניסה לכלי רכב אסורה.

רכבי השטח מוחרמים על ידי המשטרה. צילום: רשות הטבע והגנים

"בשמורה חיות חיות בר רבות בניהם צבאים, זוחלים, מכרסמים ויונקים ולצערנו פורעי החוק פגעו בהם תוך נהיגה פרועה ומסוכנת" - הוא אומר. "החשודים תועדו כשהם רומסים ומשחיתים את שמורת הטבע ואף התקינו מנעולים על שערי השמורה". "

אנו רואים בחומרה רבה את הפגיעה בשמורת הטבע ורואים חשיבות בשיתוף הפעולה עם משטרת ישראל ומג״ב בטיפול העבירות מסכנות חיים ופגיעה בטבע" - הוא הוסיף. "נחקרים נוספים יזומנו בהמשך".

שמורת טבע חולות ניצנים משתרעת על פני כ-20,000 דונם במישור החוף הדרומי, בין אשדוד ואשקלון. בתחום השמורה עובר נחל אבטח, נחל אכזב הנשפך לים בחוף ניצנים. השמורה משמרת את עולם הטבע של נופי חולות נודדים, חולות מיוצבים למחצה, שקעים ובהם שרידי בוסתנים ישנים, רכסי כורכר חופיים וחוף ים.

קרדיט: דוברות המשטרה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה