מועצת באר טוביה וראשיה נגד העובדת שהעזה להתלונן על הטרדה מינית

$(function(){setImageBanner('d9c36989-5118-40dc-9cb5-a4c5cce8f9d8','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

התביעה נגד מועצה אזורית באר טוביה יוצאת לדרך ומספקת לנו הצצה מזעזעת להתנהלות כוחנית נגד העובדת שלו ותושבת המקום.
על פי כתב האישום כל אזרח צריך לשאול את עצמו - מה קורה מאחורי קירות בניין המועצה? כיצד מתקבלות החלטות?
האם זה נתפס שכך יתנהלו נבחרי הציבור בבאר טוביה שאמונים מטעמנו לשרת את תושבי המועצה?
לקרוא ולהזדעזע

לאחר שבית המשפט דחה את בקשת מועצת באר טוביה למחוק את התביעה נגדה, אנו חושפים חלק מהטענות הקשות ביותר של עובדת המועצה, תושבת המקום כנגד הממסד המקומי (שלפי כתב התביעה) פשוט עבד כנגדה, השפיל ורמס אותה כי העזה להגיש תלונה על הטרדה מינית כנגד דמות פוליטית בעלת עוצמה -  מנחם מעודי שכיהן כסגן ראש המועצה.

ההליך המשפטי שמתנהל כנגד המועצה האזורית באר טוביה, מעלה ריח רע של התנהלות משפילה ומחפירה לכאורה בעובדת בכירה שהתלוננה על הטרדה מינית של סגן ראש המועצה.

מתוך כתב התביעה שהגישה הסתדרות העובדים שמייצגת את המתלוננת, כנגד מועצת באר טוביה - מתקבלת תמונה קשה –

הכיצד ראש המועצה, קובי אביבי, משקולים קואליציוניים, מקריב את העובדת ומסייע בהתעללות נפשית בה, תוך גיבוי של שותפו הפוליטי מעודי, החשוד בהטרדה מינית ואגב לא בפעם הראשונה ולא על ידי מתלוננת אחת בלבד.

על פי כתב התביעה – המועצה בראשותו של אביבי, לא עשתה כל בירור בהקשר לתלונת העובדת, לא פנתה אליה, ולא בדקה באם נדרש לעובדת סיוע כלשהו.

להפך, לאורך כל הדרך מועצת באר טוביה רומסת את סמכויותיה של העובדת, בהמשך גם מתעלמת מכתבי הטענות, מתחמקת מכל הליך של ניסיון גישור ועושה כל יכולתה לנפנף מעליה את התלונה ואת המתלוננת עצמה.

קובי אביבי- צילום רעות אביבי

האם כך רשות מקומית שמכבדת את עצמה ואת החוק אמורה להתנהל מול עובדת שחוותה לכאורה הטרדה מינית חמורה?

כיצד יתכן שלאחר שהגישה תלונה למשטרת ישראל שחקרה את הנושא ובעקבות החקירה הוגש כתב אישום.... מעדיפה המועצה את החשוד על פני המתלוננת ועושה לכאורה ככל יכולתה כדי לשבור את המתלוננת ולנשל אותה מסמכויותיה, מכבודה, ממעמדה ומפרנסתה?

על פי כתב התביעה, מועצת באר טוביה התנהגה באופן מחפיר כבר בהתחלה -

"הרשות לא יזמה טיפול במקרה, ונהפוך הוא. העובדת נדרשה לא להגיע לבניין המועצה בימים מסוימים בהם הסגן ישהה בבניין. ואולם, הסגן, מר מעודי, הגיע לבניין גם בימים שהוא לא היה אמור להיות בהם.

העובדת חוותה התקפי חרדה קשים בעקבות היתקלויות עמו עד כדי פגיעה בבריאותה. לעובדת נמסר מראש הרשות שמופעל עליו לחץ לסיים את העסקתה, לנוכח שיקולי קואליציה שבמועצה. בשלב זה החלה שלילת סמכויות שיטתית מהעובדת ואיום חוזר ונשנה על בטחונה התעסוקתי".

כך על פי כתב האישום.

תמוהה בעיננו התנהגותו של קובי אביבי ראש המועצה שמצד אחד מידר את העובדת הנפגעת וקיצץ בסמכויותיה ומצד שני – שדרג את הנאשם מעודי (מינה אותו לשמש כממונה על אזורי התעשייה בשטח המועצה). על פי כתב האישום, ראש המועצה הודה כי מופעל עליו לחץ פוליטי משמעותי להביא לסיום העסקתה של העובדת.

סגן ראש מועצת באר טוביה, מנחם מעודי

המועצה מתעלמת גם מההסתדרות:

ההסתדרות מנתה בכתב האישום, מספר מקרים שבהם המועצה וראש המועצה בעצמו פגעו בעובדת באורח שיטתי ומכוון בשכרה, במעמדה ובנפשה של העובדת תוך הפליה, התעמרות, התנכלות, פגיעה והפרת זכויותיה.

"המועצה, לא רק שלא מנעה את הישנות המעשים ולא פעלה כדי לתקן את הפגיעה שנגרמה למתלוננת אלא המשיכו ראש המועצה ועוזרתו להתנכל לעובדת, להשפילה ולרוקן את תפקידה מתוכן".

 עתה, לאחר שבית המשפט דחה את הבקשה לפסול את התביעה על הסף, אנו ממתינים לכתב ההגנה של המועצה ולדיוני ההוכחות שסוף סוף נוכל לדעת רשמית - מי ,כיצד  ועל פי אלו אמות מוסר, מנהלים את המועצה האזורית באר טוביה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה