מחבל חמוש בסכין חדר ליישוב במועצה האזורית אשכול ודקר את איש הבטחון

$(function(){setImageBanner('ef2586a0-424c-4451-af53-830abc05daaf','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

איש ביטחון מהמועצה האזורית אשכול ירה אמש (ראשון) לעבר מחבל חמוש בסכין שהסתנן ודקר את רכז הביטחון של היישוב אבשלום . מתחקיר ראשוני שבוצע בצה"ל, המחבל שדקר ופצע קל איש ביטחון במועצה האזורית אשכול בעוטף עזה הוא פלסטיני מעזה. החשוד ככל הנראה חצה את הגדר מדרום רצועת עזה לכיוון שטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי "האירוע עודנו מתוחקר"

דוברות משטרה

‏מפרטי האירוע עולה כי תושב היישוב הבחין באדם חשוד צועד בכביש ודיווח על כך לאנשי הביטחון. רכז הביטחון הגיע למקום ותישאל את החשוד, ששלף סכין, דקר אותו ופצע אותו באורח קל. איש ביטחון אחר ירה במחבל בפלג גופו התחתון.

בהודעת המשטרה צוין כי מדובר בחקירת "ניסיון רצח בנסיבות של מעשה טרור". החקירה תתנהל על ידי שב"כ ובשיתוף מחלקת פח"ע בימ"ר נגב.

החשוד נעצר ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף נמרוד אלוני, הגיע לזירה.

ראש המועצה גדי ירקוני בפנייה לתושבים על האירוע: 

תושבים יקרים הערב התרחש אירוע חמור. חשוד שזוהה על ידי אזרחים עירניים באזור חבל שלום תקף בסכין את רבש״צ הישוב אבשלום, אנדרי, שהוזעק למקום. אנדרי נפצע קל ורבש״צ שדי אברהם, אריאל דוליצקי, ביצע ירי ונטרל אותו.

בכך הם הצליחו להשתלט עליו ואין לי ספק שמנעו אירוע אחר. קשה לנו בשלב הזה לקבוע מהן נסיבות האירוע והוא מתוחקר על ידי צה״ל וגורמי הבטחון.

שוחחתי הערב עם מפקד אוגדת עזה תא״ל נמרוד אלוני והובטח לי שמתבצע תחקיר מעמיק ויסודי לבירור הנסיבות. ככל שנדע פרטים, נעדכן. שוחחתי גם עם הרבש״צים הגיבורים שהגיבו לאירוע בצורה מקצועית ואחראית והודתי להם בשם כולנו על תגובתם המהירה ועל אומץ ליבם.

אני סומך על אנשי הבטחון שלנו שעומדים על משמרתם בכל רגע ונכונים להקפצה. אנחנו בידיים טובות. לילה טוב ושקט גדי"

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה