הסלמה: מאות טילים לעבר יישובי הדרום

$(function(){setImageBanner('f1336582-2ae3-44cb-82c6-fe0f0bbcacd8','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

הירי לעבר יישובי הדרום נמשך גם הלילה, עד כה שוגרו מעל 300 רקטות לכיוון אשקלון ויישובי עוטף עזה, חמאס מנסה להגדיל את טווח הירי

הערב יום (ב') מתחילת התקיפה שוגרו לעבר ישראל מעל -300 רקטות, שמתוכם 60 יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. עקב ההסלמה, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים ישיבה ביטחונית עם בכירים מערכת הביטחון בקריה בתל אביב.

דובר צה"ל מודיע על תקיפת נכס טרור ייחודי של ארגון הטרור חמאס בעיר עזה. מטוסי קרב של צה"ל תקפו את מבנה תחנת הטלוויזיה "אל אקצא", הנמצא בלב העיר עזה.

המבנה מצוי בבעלות ארגון הטרור חמאס ושימש את הארגון לפעילות צבאית הכוללת העברת מסרים לפעילי טרור גם בגדה, קריאות מפורשות לביצוע פיגועי טרור והדרכה כיצד לבצע אותם.  

בשידורי התחנה מופיעה הסתה קשה נגד מדינת ישראל ואזרחיה, הדרכות ושיטות לביצוע פיגועים נגד אזרחים וחיילים והשגת נשק.  

צילום AFP

מדובר בתקיפה של נכס שלטוני מרכזי של חמאס שבוצעה בהמשך לתקיפות הנרחבות שביצע צה"ל ובתגובה למתקפת הטרור שמוביל ארגון הטרור חמאס לעבר אזרחי ישראל.  

-

צה"ל נחוש לבצע את משימת ההגנה על אזרחי ישראל, ערוך ומוכן לתרחישים שונים ככל שיידרש. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל ".

הנחיות פיקוד העורף :
באזור עוטף עזה, התושבים נדרשים לשהות במרחבים מוגנים.
באזור דרום הנגב וחלק מיישובי לכיש, התושבים נדרשים לשהות בקרבה למרחבים מוגנים ולהיכנס למיגון בהתאם לפרק הזמן העומד לרשותם.
חל איסור על התקהלויות והתכנסויות בשטח פתוח.
תושבי הערים נתיבות ואופקים נדרשים לשהות במרחבים מוגנים.
תושבי באר שבע ואשדוד נדרשים לשהות בקרבה למרחבים מוגנים ולהיכנס למיגון בהתאם לפרק הזמן העומד לרשותם.

הרשויות באזור עוטף עזה, דרום הנגב וחלק מיישובי לכיש הונחו לפתוח מקלטים.
יש להישמע להוראות פיקוד העורף, מדובר בהוראות מצילות חיים. 

הנחיות פיקוד העורף

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה