מי יהיו בעלי הבית ? על סחר הסוסים וכיצד תראה מדינת ישראל ביום שאחרי הבחירות

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('369858fd-6d7c-4b86-a933-8abe9ebc1269','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('369858fd-6d7c-4b86-a933-8abe9ebc1269','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

כפי שנראה היום - נתניהו יוכל להקים ממשלה אבל רק ממשלה הנשלטת באופן אבסולוטי ע"י החרדים והדתיים הלאומיים.
כחול לבן יתקשו להקים ממשלת מרכז חילונית . מי עשוי להפתיע ולצור מפץ שנראה היום לא אפשרי?

ילכו יחדיו?

סחר סוסים סחטני במעטה של עקרונות, ילווה אותנו מיום אחרי הבחירות. מה צפוי לנו - מי מנגד מי ומי עם מי?

ההערכה היא שנתניהו עם 29 - 28 מנדטים הוא בעל הסיכוי הגבוה ביותר להרכיב את הממשלה, אך הגופים החזקים ביותר במדינה יהיו דווקא השותפות הקואליציוניות הטבעיות שלו שיהוו לשון מוזניים ויוכלו הפעם לקבל הרבה הרבה יותר מהכוח שלהם בפועל וזאת בעקבות המאבק הצמוד מול גנץ –

ש"ס ויהדות התורה:
הראשונים שנתניהו יצרף  לקואליציה יהיו - ש"ס ויהדות התורה שהפכו כבר לחלק בלתי נפרד מהליכוד של נתניהו  - החרדים צפויים לקבל יחדיו כ 13 מנדטים אותם הם ימנפו עד תום לתיקים, תקציבים וחוקים הקשורים לדת –
את יהדות התורה פחות מעניין התיקים יותר נושא המשאבים וחוקים הקשורים לגיוס לצה"ל ולשבת. 
את ש"ס מעניינים בהחלט גם התיקים. את נתניהו מעניין שיתמכו בחוק "הצרפתי" שלא יאפשר לחקור אותו אחרי הבחירות בנושא הצוללות. מכאן הם יקבלו מה שהם ירצו והם גם יודעים זאת.

13 מנדטים אלו הם הבסיס וזכות הקיום של נתניהו ורק לאחר שיסיים את ההסכם עם החרדים יתפנה לסגור דיל עם האחרים כשלרשותו כבר 42 מנדטים.

עתה נתניהו זקוק לעוד 19 מנדטים – מהיכן הם באים?

לאחר החרדים הוא יסגור הכי מהר שניתן דווקא עם "הימין המאוחד" בראשותו של הרב פרץ - מפלגה שנתניהו עצמו יצר כשחיבר בין הבית היהודי לעוצמה יהודית (מהחשש שמי מהם לא יעבור את אחוז החסימה) בכל מקרה היא הפכה כמעין מפלגת בת של הליכוד וגם להם לא תהיה בעייה לתמוך בחוק הצרפתי (מסיבות אידיואולגיות כמובן - ארץ ישראל קדמה לצוללות). 

ההנחה היא שלימין המאוחד יהיו כ 6 מנדטים והנה נתניהו עומד על 48 מנדטים כשהוא מוסר ככל הנראה את תיק החינוך וכנראה גם המשפטים לימין המאוחד (ולו כדי לפגוע בשנואי נפשו ונפשה של שרה – בנט ושקד) בנוסף הוא יצטרך לתת פיצוי לבן גביר שאם יכנס....יעשה הכי הרבה בעיות לפני ואחרי המו"מ.

עוד 13 מנדטים צריך עכשיו נתניהו...

השאלה עתה היא מה קורה עם כחלון וליברמן?

אם כחלון מקבל 4-5 מנדטים ....הוא לכאורה חלש אבל הכוח שלו הוא בכך שהוא ורק הוא יקבע אם נתניהו יוכל להרכיב את הממשלה. כחלון לא יתמוך בחוק הצרפתי. בואו נחזור אליו בהמשך.

ליברמן ודוברי הרוסית:
אם ליברמן עובר את אחוז החסימה עם -4-5 מנדטים – הוא יתמנה לסגן ראש הממשלה וככל הנראה גם שר חוץ , זאת מאחר ולא נראה שר חוץ אחר וגם לאחר תיק הביטחון, יתקשה ליברמן לקבל תיק זוטר... מה עוד שליברמן יצטרך להיות עלה התאנה של קואליציה מאוד דתית/ימנית כפי שלא הייתה מעולם. קואליציה צרה עם החרדים והרב פרץ.... תהווה בעיה קשה לקהל דוברי הרוסית שתומך בליכוד הם יבינו זאת רק יום אחרי שבחרו בליכוד וקיבלו קואליציה שרחוקה שנות אור ממה שהם רצו. והעם חוק הצרפתי הוא משתלב.

בנט/שקד:
אחרונים חביבים מבחינת נתניהו הם הימין החדש שצפויים לקבל 6 מנדטים ( (אם הוא היה יכול, היה משאיר אותם מחוץ למשחק) - איתם לנתניהו יהיו  כבר כ58 (ובתנאי שליברמן עובר את אחוז החסימה).... קרוב מאוד למטרה – עתה עוד 3  או 7 מנדטים חסרים ל61 מנדטים (תלוי בפתרון חידת המנדטים של ליברמן). 

כאב הראש רק יתגבר מאחר ובנט רוצה את הביטחון, את המשפטים לשקד ואת תיק שרת הדרום לאלונה ברקת.
הוא יוכל לקבל את כל אלו אם הימין החדש יקבל 8 מנדטים. אם יקבל כ 6 מנדטים הוא ימצא את עצמו במלחמה בתוך הבית.
עם תיק שרת הדרום לאלונה –אין בעיה כי הוא לא מעניין אף אחד אחר בממשלה חוץ מאת אלונה ברקת... אבל עם הביטחון והמשפטים.... יש ועוד איך יש בעיה.... מי יוותר?? ועד כמה יוותרו? שאלה קשה! אחרי אין ספור כאבי ראש, מריבות, טריקות ופתיחות דלת, הם יסתדרו .... עדין חסרים 3-7 מנדטים.

בעיית פייגלין:
אופציה אחרת ולא פחות בעייתית של נתניהו הוא פייגלין יו"ר זהות שצפויה לקבל – 5-6 מנדטים... מי יודע?!  מעבר לעובדה שפייגלין לא צפוי בלשון ההמעטה, התנאי שלו להצטרפות לקואליציה יהיה ההיתר לסמים הקלים או כפי שמגדירים - לגיליזציה. החרדים כמובן יסכימו. בנוסף מספר 2 בזהות, הרב חיים אמסלם נחשב למודרני מאוד בתפיסותיו וכמתנגד לש"ס וגם כאן צפו לפיצוצים.

פייגלין שיבין את מעמדו היוצא מן הכלל ידרוש, חופשי ידרוש את האוצר, את החינוך, את המשפטים וככל האפשר.... הבעיה היא לא מה הוא ידרוש, אלא כיצד יתנהל בממשלה וכאמור האיש לא צפוי...

חוזרים לכחלון והמפץ הגדול:

אבל גם פייגלין לא מספיק להשלמת המשימה, אז בואו  נחזור לכחלון שעשוי לשלוף לפתע את הפתעת המו"מ – כחלון יגלה שהוא האיש שיכריע  - כיצד תראה הממשלה, מה תהיה דמותה ולאם פניה מועדות –

אז הוא ישלוף קלף ציוני ממדרגה ראשונה ותנאי שיעמיד את כולם עם הגב לקיר –

או שתהיה ממשלת אחדות לאומית או שהוא לא מצטרף לממשלה!

כחלון שידוע כאיש בלי פשרות וכמי שדואג מאוד לעתידה של המדינה – יזהה שהממשלה הבאה עשויה להיות מאוד בעייתית וגם מאוד לא חברותית ומידי דתית. 

עם 4-5 מנדטים הוא לא מספיק חזק למהפכות בתוך הממשלה כפי שעשה בקדנציה הקודמת, אבל מספיק חזק בזמן הגורלי של המו"מ.

להערכתי בסיטואציה אפשרית זו הוא ילך על מהלך גדול אחר ברמה הלאומית בניסיון לאחד את העם.

במצב זה – לא הליכוד ולא כחול לבן יכולים להרכיב ממשלה, בטח לא ממשלה שתוכל להוביל – אלא אם הם מתאחדים לממשלת אחדות לאומית ובכך טורפים את הקלפים מהתחלה – כלומר הממשלה תהיה ממשלת מרכז עם רוב חילוני או ממשלת ימין בשליטה אבסולוטית של הציבור החרדי/דתי.

הרעיון הזה עשוי גם לקסום לאיווט ליברמן אם יעבור את אחוז החסימה ולחלק נכבד מהנהגת הליכוד שחושבים על היום שאחרי נתניהו (כלומר כשהמשפטים יתנהלו כנגדו בתיקים 1000, 3000 ו 4000).

 מה צריך לקרות כדי שבני גנץ יוכל להרכיב את הממשלה?

רק עם קרוב ל 40 מנדטים לכחול לבן  יוכל גנץ לתמרן ולהקים ממשלה -

עם  29-35 מנדטים האפשרויות שלהם מצומצמות מאוד - מה שברור הוא שגנץ, לפיד, בוגי יעלון, גבי אשכנזי וחבריהם, לא ירכיבו ממשלה המבוססת על מרץ והרשימות הערביות ומכאן שאם כחול לבן  תקבל פחות מ 35 מנדטים הם יוכלו רק להקים בלוק חוסם שמשמעותו - לא גנץ ולא נתניהו יכולים לקבל 61 מנדטים אלא אם....  2 המפלגות הגדולות ילכו יחדיו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה