מסתמן: הרחבה משמעותית בפעילות המשק החל מיום ראשון

$(function(){setImageBanner('69e1ac5f-715a-4007-a290-242f2924ce25','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

כל חנויות הרחוב ייפתחו, פתיחת המספרות תהיה כפופה להגבלות שיפורסמו בהמשך, מסעדות ובתי קפה יוכלו להפעיל שירות טייק אווי, מכונים לשטיפות רכב, חנויות צ'יינג' ודוכני מפעל הפיס ייפתחו ועוד: הרחבה משמעותית בפעילות המשק
החל מיום ראשון הקרוב מסתמנת בדיוני הממשלה הערב (ה')

עסקים סגורים באשדוד

כל חנויות הרחוב ייפתחו מיום ראשון וגם משתלות וסוכנויות רכב - זו ההסכמה המתגבשת הערב (יום ה') בממשלה בדיונים בין בכירי משרד האוצר, משרד הבריאות ומשרד ראש הממשלה. 

עוד בדיונים, הקניונים יישארו סגורים, אך יש כוונה לפתוח אותם בעוד שבוע בהתאם להתפתחויות. בזמן הזה יבחנו להשיק אפליקציה לתעד לקוחות בקניונים.

בנוסף, חנויות הלבשה והנעלה הממוקמות ברחוב ייפתחו ומסעדות ובתי קפה יוכלו להפעיל שירות טייק אוויי. מכוני יופי וקוסמטיקה לא ייפתחו בשלב הזה, אך מספרות ייפתחו בכפוף להגבלות שיפורסמו בהמשך.

חידוש הפעילות במרכזי מסחר פתוחים דוגמת "ביג" עדיין נתון למחלוקת והדיון בנושא נמשך. מכונים לשטיפות רכב יוכלו להיפתח וגם אולמות תצוגה למכירת מכוניות. כמו כן יפעלו דוכני מפעל הפיס וחנויות צ'יינג' להמרת כספים.

ההקלות המסתמנות מגיעות על רקע דרישות השרים לפתיחת ענפים נוספים, וקריאות גוברות במשק לעשות כן, אחרי שבועות ארוכים של השבתה שהובילה למשבר כלכלי חסר תקדים.

"משרד הבריאות כבר לא מותאם לנסיבות במציאות" - טען שר האוצר משה כחלון בישיבת הממשלה אתמול. "איבדתם את זה. נמאס. תמכתי בכם בהתחלה, אבל עכשיו לא יכול להיות שחנויות צ'יינג' שיש להם הפרדה עם הלקוחות לא מאפשרים להם לעבוד ולבנקים כן".

בתוך כך, צעד נוסף לקראת חזרה לשגרה נעשה היום במערכת החינוך, עם חזרתו לעבודה של הצוות הניהולי בבתי הספר. לפי משרד החינוך, מדובר בינתיים רק במנהלים ומנהלות, סגניהם, מזכירות, אב בית והנהלת חשבונות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה