משלחת של 200 אנשי חינוך הגיעו לביקור ביישובי עוטף עזה

$(function(){setImageBanner('cb5cd265-d419-4ccf-af73-bc00d30e030e','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

רגע לפני תחילת שנת הלימודים תש"פ משלחת של 200 אנשי חינוך יהודים ולא יהודים מרחבי העולם נחתה בישראל השבוע לטובת השתתפות בכנס החינוך העולמי שארגנה קרן קימת לישראל. כחלק מהסיור הגיעו חברי המשלחת גם לדרום לסיור בישובי עוטף עזה

משלחת הכוללת כ-200 אנשי חינוך, מנהלים ומחנכים מארה"ב, שוויץ, צרפת, צפון אפריקה, קנדה ואנגליה, הפועלים במסגרות החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, ומיצגים מעל 50 בתי ספר ברחבי העולם, נחתה השבוע בישראל על מנת לקחת חלק בכנס החינוך העולמי של קק"ל שיימשך שבוע ימים לטובת דיונים , סדנאות ומפגשים בנושאים סוגיות חינוכיות אקטואליות.

במהלך הכנס, המחנכים מרחבי העולם בניהם יהודים ולא יהודים, שעובדים במהלך השנה עם נציגי חטיבת החינוך של קק"ל ברחבי העולם, מסיירים באתרי מורשת והיסטוריה של העם היהודי כמו מוזיאון יד ושם, גבעת התחמושת והעיר העתיקה, לצד אתרי קק"ל ברחבי המדינה, כמו נחל השופט, אגמון החולה ועוד. כחלק מהסיורים של המשלחת בארץ, חברי המשלחת הגיעו גם לדרום. בקיבוץ ניר עם נפגשו אנשי החינוך עם אנשי הקיבוץ, לאחר מכן המשיכו לשדרות ומשם לפרויקט פארק נחל באר שבע שהוקם בסיוע קק"ל.                                                          

כמו כן, במסגרת הכינוס, דנים המשתתפים בתהליכים ובדילמות מתחום החינוך שעולות ברחבי העולם - המפגש הבינלאומי יכלול למידת עמיתים בשלל תחומים, במה שיהווה קרקע לעשייה לקראת שנת הלימודים הבאה ויציב אתגרים חינוכיים חדשים. לצד הדיונים והסיורים, המשתתפים מקבלים כלים והעשרה בתחומי החינוך דרך סדנאות, הרצאות והפעלות. הכינוס מהווה במה לחשיפת העשייה הציונית של קק"ל ושל מדינת ישראל לאורך השנים, כמו גם למגמות חדשניות, יזמות, השקעה בפרויקטים חדשים, בהון האנושי ובפיתוח.      

צילום יואב לין מערך הסברה קק"ל    

"אנחנו מלמדים את התלמידים שלנו על ישראל, לכן חשוב שהמורים יבינו בצורה מוחשית את המורכבות של החיים כאן", אמרה אביבה פולונסקי, מורה להיסטוריה מקנדה ונשיאת פדרציית המורים בבתי הספר העבריים בטורונטו, "סמינר כזה יכול לעורר השראה ולחזק את הקשר לישראל". לצד אירועי האנטישמיות הרבים בצרפת בשנה האחרונה, ממשיכים לפעול בתי הספר היהודים לחיזוק זהותם של התלמידים, דומיניק דהאן, מנהלת בית ספר יהודי בפריז, סיפרה: "לישראל יש חלק חשוב בזהות שלנו, ואני מאמינה שסמינר כזה יכול להעניק לנו השראה וגם כלים ורעיונות לחיזוק הזהות".

 

יו"ר קק"ל, דניאל עטר: "משלחות המורים לישראל נועדו לחזק את הזיקה של המורים לישראל ולמורשת של העם היהודי. זהו כלי נוסף במאבק החשוב באנטישמיות. המשלחות מאפשרות הכרות מעמיקה ואינטימית עם היהדות וההיסטוריה של העם היהודי. בעתיד יהיו עוד משלחות רבות נוספות שיזכו להכיר את הציונות מקרוב במסע מרתק ומלהיב ברחבי הארץ ובזכות הביקורים האלו יוכלו להעביר לתלמידים את הרוח הישראלית והיהודית בצורה הטובה ביותר או כפי שהם סיכמו זאת - 'להיות שגרירי קק"ל בארצם'

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה