משמר הגבול מקים בסיס הפעלה חדש במושב רווחה

$(function(){setImageBanner('20ecb96b-93f6-46cc-b73c-578aee022ed6','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

היום, 2(רביעי) התקיים טקס חגיגי לרגל הקמת בסיס הפעלה חדש של מתנדבי משמר הגבול במושב רווחה שבמועצה האזורית שפיר.

הטקס התקיים במעמדם של מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק, מפקד מג"ב דרום, ניצב-משנה אליהו גוזלן, ראש המועצה האזורית שפיר, אדיר נעמן, לוחמי ומתנדבי משמר הגבול.

הקמת בסיס ההפעלה תאפשר הרחבת פעילות מתנדבי משמר הגבול במגזר העירוני והכפרי באזור, במטרה להגביר את האכיפה נגד עבירות במגזר החקלאי ולמנוע חדירת שוהים בלתי חוקיים משטחי יהודה ושומרון לישראל.

דובורת משטרה

במסגרת פעילותם המבצעית במועצה האזורית שפיר, פועלים כוחות משמר הגבול בשטח הכולל 14 ישובים. למעלה מ-200 מתנדבים משתתפים בפעילות זו, שמטרתה לשמור על הביטחון השוטף.

הכוחות מפעילים יחידות סיור, יחידת טרקטורונים אזרחית ויחידת פרשים. יחידת הטרקטורונים תורמת רבות למאבק בלחימה בגזרה הכפרית, ויחידת הפרשים מסייעת באיתור נעדרים, אבטחת אירועים ועוד.

מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק, אמר בנאומו:

"לא פעם נכחתי במעמד המיוחד והראשוני של הקמת בסיס הפעלה חדש בגזרות המרחב הכפרי, אבל יש משהו אחר בהרגשה ובהתכוונות ובמעשה כשאתה בונה ומקים מחדש אחרי ה-7 באוקטובר.

זו עוד נקודת ציון בתפיסה הביטחונית וברצון שלנו להרחיב ולשכלל אותה בהיבט הפלילי והביטחוני, אך גם נקודת אחיזה בקרקע בכל מובן אפשרי.

מה שהציל אותנו ב-7 באוקטובר יותר מכל דבר אחר הוא הרוח של העם שלנו, לובשי מדים ושאינם לובשי מדים, הרבש״צים, אנשי כיתות הכוננות, התושבים המתנדבים ואלו שנידבו עצמם באותה שעה קשה, כולם הפכו צבא עם אחד ברגע ואת הרוח הזו אי אפשר לנצח.

אני גאה להיות שותף לאחיזה נוספת שלנו בקרקע, גאה במערכים שלנו המשקיעים את כל מרצם בהבטחת הביטחון של תושבי המרחב הכפרי והמשימה הזו בראש מעייניהם.

הם מגנים על הבית במובן הכי פשוט ויפה של המילה."

מפקד מרחב מבצעי מג״ב דרום, ניצב-משנה אלי גוזלן, אמר בנאומו:

"בימים אלו בה פוקדת אותנו תקופה מאתגרת בצל מלחמת ׳חרבות הברזל׳ עלינו לזכור ולא לשכוח את ה-7 באוקטובר, את הזוועות, את הנופלים במהלך המתקפה הארורה, את החטופים שנמצאים ברצועה מזה כ-138 ימים וכולנו מייחלים לשובם.

לצד זה, עלינו לזכור את העוצמה ואת הגבורה העילאית שהופגנה במהלך אותם הקרבות וממשיכה להוביל אותנו גם בשגרה בה אנו מצויים בה כיום.

טקס זה, זו הזדמנות לכולנו להביט ולראות כיצד התמודדנו עם האתגרים והשינויים הרבים לנוכח המציאות המתהפכת עלינו . יחד עם זאת נמשיך במשימתנו, כשהמטרה לנגד ענינו, לייצר תחושת ביטחון לאזרחים ולתושבים במרחב הדרומי."

הקמת בסיס ההפעלה במושב רווחה היא צעד חשוב בחיזוק הביטחון במרחב הכפרי

צפו בגלריית התמונות צילום דובורת משטרה 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה