משפחה שניצלה מקיבוץ עלומים על ידי לוחם שלדג שנפל בקרב הצילה שלדג פצוע

$(function(){setImageBanner('a7c516d2-6a42-40b3-a363-2cdb552ac33b','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

שרית לזניק-קורצמן, שפונתה מקיבוץ עלומים, זיהתה שלדג פצוע במפתן הבית שבו היא מתארחת. מדובר באירוע סמלי. כשראיתי את הציפור הפצועה לקחתי אותה אליי. חשבתי על הלוחם שהציל את חיינו עידו רוזנטל ז״ל והיה חשוב לי להציל את השלדג כאות הוכרה להלצה של משפחתנו״.

אילנה דקל מנהלת חיבולנס ברשות הטבע והגנים: קיבלתי דיווח ממוקד רשות הטבע והגנים בדבר שלדגון גמדי שנמצא פצוע ברחוב הזוהר בנתניה. אנחנו פועלים במתכונת חירום ולפיכך לאחר בירור מצבו הסברתי לשרית  כיצד לשמור על הציפור עד להגעתי הבוקר לאסוף אותו לבית החולים לחיות בר של הספארי ורשות והטבע והגנים. מבדיקה ראשונית עולה חשד לטראומת ראש השלדגון נשאר לטיפול בבית החולים. בתקופה הקשה שמדינת ישראל נמצאת בה אני רואה אור באזרחים טובים שעברו טראומה קשה ופעלו להציל את השלדג. אנחנו מקבלים עשרות פניות ביום מרחבי הארץ, גם מהעוטף, מאזרחים טובים שמסייעים לנו להציל את בעלי החיים וזה מאוד מרגש אותי.

 צילום אילנה דקל

בישראל מצויים שלושה מיני שלדגים. השלדג הגמדי הוא היחיד שרק חורף בארצנו ואינו שוהה בה כל השנה. הוא בולט בראשו הגדול ובנוצותיו בצבעי כחול-טורקיז וכתום.  מקום חיותו במקווי מים בעלי זרימה איטית שעל גדותיהם צמחייה סבוכה, המשמשת לו כעמדת תצפית למארב לדגים. צד מעמדת תצפית גבוהה או תוך כדי תעופה נמוכה מעל המים.

ניזון מדגים אותם הוא שולה מן המים, מדובר במין חולף מצוי בישראל.

רשות הטבע והגנים פועלת רבות לשמירה על בתי גידול מימיים (ברכות חורף, ביצות מעיינות ונחלים) ואף חתומה על "אמנת רמסר", אמנה בינלאומית לשמירתם. כך השלדג הגמדי וחיות בר אחרות ימצאו מקום מנוחה ומזון בסביבה המימית.

 השלדג הפצוע-צילום אילנה דקל

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה